Gå til innhold

Droppe korsettet?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg vurderer om jeg skal bruke korsett eller ikke under kjolen, da det ikke synes under kjolen at jeg går uten korsett eller bh. Tenkte da at jeg kanksje kunne spare de utgiftene og heller bruke en stilig truse osv. Korsettet blir jo uansett ikke brukt mer enn den dagen. Jeg er veldig liten og tynn og syns det er vanskelig å finne noe som passer, når en bruker 70a uten at det blir et tomrom i cupen på korsettet. Stroppløse bh-er har jeg heller ikke funnet noe som passer, da tar jeg heller korsett.

Hva ville dere gjort, er det uaktuelt å gå i brudekjole uten bh eller korsett, eller kanskje vel så greit?

En annen ting, vi gifter oss i den kalde årstid og lurer på om korsettet evt. varmer noe ,så hadde jo det vært en fordel.

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykke til!
Skrevet

Vet at søsteren min gjorde som du tenker på, og det er da ingen utenom mannen din som merker det!!! Og han liker kanskje det??!

Men, føler du deg vel uten???

Dersom du gjøre det, "so go for it"

Lykke til!!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis det ikke er nødvendig å ha korsett under kjolen for å stramme opp og presse inn, ville jeg droppet det ! Jeg hadde et helt enkelt, men lekkert sett med BH og string truse + stay-ups. Utrolig behagelig, både når du skal spise og danse, og min mann syntes det var fint som bare det da kjolen ble tatt av :sjarmor:

Skrevet

Jeg hadde korsett/torsolette kun fordi jeg hadde behov for å stramme inn litt på magen. Hvis jeg ikke hadde hatt behov for det hadde jeg også droppet det. Hadde jeg vært deg hadde jeg derfor heller funnet meg noe vanlig, men ekstra flott undertøy.

Skrevet

Så lenge kjolen sitter pent er det vel ditt valg! Men jeg opplevde at kjolen satt bedre med torsolette på, ikke fordi man må "stramme inn", men fordi den fungerte som en underkjole (underkjolen krøller og ikke kjolen). Har man strapless kjole har den uansett spiler/stivhet antydning til å krølle litt ned på siden, da er det bra å ha noe under slik at den som krøller litt ikke synes. Prøv kjolen og ha den litt på og rør på deg (sitt, løfte opp armene, gå osv), ser kjolen ok så er det jo ikke noe vits å ha på. Vet at mange som har noe foran ikke skjønner at det går an å gå uten bh el.l., men vi som er litt flatere synes det er helt ok! :ler:

Skrevet

Om kjolen sitter som den skal uten korsett og du trives uten korsett, er det vel ikke noe poeng å bruke korsett bare for å bruke det liksom. Korsettlivet på kjolen min er helt stivt og jeg skal bare ha en enkel stroppeløs bh under. Lykke til :D

Gjest Anonymous
Skrevet

Helt enig med de andre her, trenger du ikke korsett så dropp det.

Jeg kjøpte et lekkert sett med bh og string truse i steden og kommer også til å gå for stayups strømper til.

Dette ble i alle fall finere til meg med den kjolen jeg har valgt. Der overdelen på kjolen er litt "korsett aktig"

Gjør som du selv ønsker, brudgommen blir som oftes fornøyd :D

Klem Ine2

Skrevet

Enig med de andre, du kan gott droppe korsetten.

Jag har ett litet tips till dig, jag har också svårt att fylla ut vissa 70A BH och hade mycket svårt att finna en stropplös BH till bröllopet. Jag hittade dock en vanlig BH som satt så pass bra och hårt att jag kunde klippa av stropparna. BH'n satt uppe av sig själv och min byst tynger ju inte direkt ner den. Dessutom satt min klänning åt i livet. Nu efter bröllopet har jag sytt tillbaka dem och har en fin, vanlig, vit BH.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...