Donnie Darko Skrevet 21. august 2006 #1 Skrevet 21. august 2006 Jeg hadde ikke ofret mitt eget liv for å forsvare Norge. Hva med deg?
talin Skrevet 21. august 2006 #2 Skrevet 21. august 2006 Jeg vill fått den andre mannen til å offre livet sitt for sitt land.
Velvet Skrevet 21. august 2006 #3 Skrevet 21. august 2006 Jeg ofrer ikke livet for andre enn barna mine.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 21. august 2006 #4 Skrevet 21. august 2006 Nei, det hadde jeg ikke gjort, og jeg hadde tryglet samboeren min om ikke å gjøre det heller.
Gjest gjesta Skrevet 21. august 2006 #5 Skrevet 21. august 2006 Nei, hadde kun ofret livet mitt for samboeren min og mine nærmeste venner.
Gjest Meg og deg Skrevet 21. august 2006 #9 Skrevet 21. august 2006 Jeg ofrer ikke livet for andre enn barna mine. ← Da går jeg ut ifra at du ikke har noen mann.. For ellers ville det ha vært merkelig dersom du ikke ville ha ofret livet ditt for han..
Azi Skrevet 21. august 2006 #12 Skrevet 21. august 2006 Mannen min hadde nok klart seg selv. Men om jeg måtte ja da ville jeg ofret livet mitt for han også. Men først og fremst BARNA kommer først!
Velvet Skrevet 21. august 2006 #13 Skrevet 21. august 2006 Da går jeg ut ifra at du ikke har noen mann.. For ellers ville det ha vært merkelig dersom du ikke ville ha ofret livet ditt for han.. ← Jeg har ingen mann. Men om jeg hadde det så hadde barna uansett gått foran han. Jeg ville også forventet at han tenkte først på barna før meg.
SuperNova Skrevet 21. august 2006 #14 Skrevet 21. august 2006 (endret) I utgangspunktet ville jeg ikke ønsket å ofre livet mitt for fædrelandet. Er ingen glødende nasjonalist. Men hvis Norge hadde blitt okkupert av Iran, for eksempel, ville jeg nok kanskje ha engasjert meg i motstandsarbeid. Og da hadde jeg vel blitt knerta, hvis jeg hadde blit tatt. Så i prinsippet nei, men man skal aldri si aldri. Endret 21. august 2006 av SuperNova
ashera Skrevet 21. august 2006 #15 Skrevet 21. august 2006 Ikke for å forsvare nasjonen Norge i og for seg, men for å forsvare oss som bor her mot et totalitært regime med undertrykking og mangel på ytringsfrihet - kanskje?
Champagnepiken Skrevet 21. august 2006 #16 Skrevet 21. august 2006 Jeg vet ikke hva jeg ville gjort. Men jeg tror mange av oss ville tenkt annerledes enn vi gjør nå, hvis vi faktisk sto overfor en invasjon (jfr. 1940 - enda så urealistisk det virker).
Gjest baby-E Skrevet 21. august 2006 #17 Skrevet 21. august 2006 Jeg får ta stilling til det, når den tid kommer.
Gjest Meg og deg Skrevet 21. august 2006 #18 Skrevet 21. august 2006 Jeg har ingen mann. Men om jeg hadde det så hadde barna uansett gått foran han. Jeg ville også forventet at han tenkte først på barna før meg. ← Det er en ting jeg ikke forstår. Hvorfor kan dere ikke si at dere ofrer for familien?? Betyr ikke mannen deres like mye for dere??? Elsker dere ikke han like mye som barna deres?? Uten han, hadde dere ikke hatt barna!! Jeg forstår det bare ikke.
Velvet Skrevet 21. august 2006 #19 Skrevet 21. august 2006 (endret) Det er en ting jeg ikke forstår. Hvorfor kan dere ikke si at dere ofrer for familien?? Betyr ikke mannen deres like mye for dere??? Elsker dere ikke han like mye som barna deres?? Uten han, hadde dere ikke hatt barna!! Jeg forstår det bare ikke. ← Nå er dette gudskjelov et tenkt tilfelle, håper vi aldri kommer opp i en situasjon der vi må velge mellom hvem som må reddes. Det jeg mener er at hvis det skulle skje noe som kreves en rask reaksjon ville jeg selvsagt konsentrert meg om barna og håpet på at mannen ville klart seg selv. Barn er tross alt mer hjelpesløse enn voksne, derfor er det for meg en selvfølge at barna har førsteprioritet. Og nei, jeg elsket ikke mannen like høyt som jeg elsker barna mine. De kommer alltid først, uansett. Endret 21. august 2006 av Velvet
Christiane Skrevet 21. august 2006 #20 Skrevet 21. august 2006 (endret) Kommer helt an på hvilken stat som angrep. Endret 21. august 2006 av Christiane
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå