Gjest Beate i Bodø. Skrevet 21. august 2006 #1 Skrevet 21. august 2006 Har blitt veldig god venninne med ei jente. Vi har vært venner i 3 år cirka, men har fått mer og mer kontakt det siste året. En stund bodde hun hos meg i mens hun lette etter leilighet og jeg merket da at hun var litt humørsyk og at hun var et veldig fasademenneske. For... jeg opplevde en helt annen venninne enn hva jeg var vant med da ho flytta til meg. Alltid kjempe blid, spruddlende, glad, positiv og lattermild var slik jeg var VANT med å se henne, men når hun flyttet inn til meg fikk jeg fort se at humøret hennes svingte noe voldsomt og at hun var EKSTREMT selvsentrert. Jeg godtar og godtok det. Alle venninner og venner har sine feil og mangler, men... det virker som om det går i perioder over lengre tid. En periode hvor ALT skjer og hvor alt er bra. Også en periode hvor alt daler nedover for henne. Hvor hun ødelegger mye for seg selv. I den perioden hvor hun er veldig "nede" er hun veldig opptatt av å holde maska, hun er arrogant, krass og jeg hører så godt på henne når hun ringer og ønsker meg f.eks en fin helg eller lignende så er stemmen så falsk. Nesten bitter og litt sinna inni seg. Jeg tror ikke hun har det godt med seg selv rett og slett, men jeg tør ikke å spørre henne eller gi henne konstruktiv kritikk, for hun er den typen som kan fare opp og bli illsint å slenge masse dritt (ja hun er litt umoden). Hun har også en tendens til å droppe avtaler og ringer meg gjerne noen uker senere og beklager seg såååå fælt og forteller om hvor mye dårlig samvittighet hun har. en ting skal ho ha. ho har sagt at ho vet ho er selvsentrert. jeg svarte ja, litt forsiktig (redd for at hun skal ile opp), men hvis hun vet hvor ego hun er. hvorfor pokker gjør hun ikke noe med det da? Hva skal jeg si uten å få kjeft i de lange baner? Jeg vil ikke "dumpe" henne. jeg vil bare FORSTÅ og ikke minst vite hva jeg kan si/gjøre for å få henne til å skjerpe seg og for å få det GODT. Råd mottas med takk.
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2006 #3 Skrevet 21. august 2006 Første som slo meg også var en eller annen psykisk lidelse, men ikke godt å vite hvilken Hvorfor ikke prøve å snakke med henne i en av de gode periodene. Si at du har lagt merke til at hun sliter i perioder, og vis at du bryr deg. Det at hun absolutt skal holde fasaden tyder virkelig på at hun vet at hun sliter, men ikke vil helt innrømme det for omverden. Kanskje heller ikke for seg selv. Det tar lang tid å innrømme noe slikt, og da kan en bli utrolig selvsentrert på veien. Ikke fordi en er spesielt egoistisk i utgangspunktet, men fordi en gjør alt for at fasaden skal holde og ingen skal merke noe.
Gjest gjesta Skrevet 21. august 2006 #4 Skrevet 21. august 2006 Jeg tenker også en eller annen psykisk lidelse. Prøv og snakke med henne du.
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2006 #5 Skrevet 22. august 2006 Dette ligner på flere jenter jeg kjenner, og har gitt opp å ha forhold til, kan dette være en personlighetsforstyrrelse.......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå