Gå til innhold

Pelsstell hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte steller du pelsen til hunden din, og hva slags utstyr bruker du?

Jeg har akkurat skaffet meg en hund som etter hvert krever endel pelsstell, så trenger noen tips til hva slags utstyr jeg bør skaffe meg. Regner med at jeg også trenger et trimmebord. Er det noen som vet hvor jeg kan finne et trimmebord som er bra og passe billig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en cavalier som børstes flere ganger i uken. Har en tosidig børste med bust og stål. Han bader ca en gang i mndn. Bruker hundeshampoo for hvithet fordi da blir de hvite markeringene virkelig flott!

Eller klipper jeg klør og poteples (+litt av skjørtene) ved behov. Mer om høsten og vinteren enn om sommeren.

Billigste trimmebordet jeg har funnet koster 1600,-. Men du kan jo kjøpe brukt...

Skrevet

Hva slags hund har du? Det er jo avgjørende for hva slags utstyr du trenger. Har du puddel må du jo ha klippemaskin, saks osv, men har du en røytende hund behøver du kanskje ikke det.

Trimmebord er ikke nødvendig hvis ikke du skal mye på utstilling osv. Jeg bruker i hvert fall kjøkkenbordet med en sånn dusj-sklimatte på, sånn at hunden står stødig.

Skrevet

Selv har jeg korthåret hund så det holder med en sånn gummistrigle, men min mor har puddel og hun bruker en sånn kardelignende kam mye på hunden sin, i tillegg til en mer grovtagget kam.

Som sagt over trenger men klippemaskin og sånt også når det er puddel, om man da ikke klipper til frisør.

Mor vasker hunden sin etter behov og ellers alltid før klipping. Hun kammer vel hunden minst en gang i uken og ellers etter behov.

Du trenger, som nevnt over, ikke trimmebord med mindre du skal på mange utstillinger. Klippe på kjøkkenbord, eller hvor det nå måtte passe fungerer bra. Om du ønsker å benytte "galge" ( sånn som holder hodet til hunden og hunden sånn nogen lunge i ro) finnes disse å få kjøpt og kan skrus rett fast i bordet med sånn skrutvingesak.

Håper det var noe nyttig å hente.

Hvilken rase har TS?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...