Lassie Skrevet 20. august 2006 #1 Skrevet 20. august 2006 Jeg begynte plutselig å tenke på at det står jo mitt gamle etternavn på skattekortet mitt. Må jeg ta kontakt med ligningskontoret i kommunen og be om nytt, eller gjør det ikke noe at mitt gamle navn står på skattekortet? Styr det med navneendring synes jeg, alle stedene jeg skal huske på å melde om endring til, og ikke minst det med å få tilsendt nye bankkort osv..
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2006 #2 Skrevet 21. august 2006 Jeg jorde ikke d før årsskifte. Du har fremdeles samme personnr., og d står på ditt gamle. Og jeg hadde med meg kortet på mange ulike arbeidsplasser...
beibe Skrevet 21. august 2006 #3 Skrevet 21. august 2006 det endret seg automatisk på min hvertfall... slapp og ringe og gi beskjed
tommeline Skrevet 21. august 2006 #4 Skrevet 21. august 2006 Jeg fikk ikke nytt skattekort etter endret navn. Men på det jeg fikk for i år (altså året etter jeg giftet meg) sto mitt nye navn. Når navneendringen er skjedd oppdateres navnet ditt en rekke steder, f.eks offentlige registre og bank.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå