Gå til innhold

Økt bidrag når barnet fyller 11 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører at dette er tilfelle, da barna visstnok blir dyrere omrent på den alderen. Noen so har fått denne økningen som kan fortelle omtrent hvor stor den er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok en kjapp test på bidragsveilederen. Brukte inntekt 250 000 på hver, ikke ekstra barnetrygd eller fordel av skatteklasse 2 på bostedsforelder og at samværsforelder bor alene. Satte også samværet til null. Ingen barnetilsynsutgifter satt opp heller.

Bidrag ved 10 år: 1980

Bidrag ved 12 år: 2590

• 4 uker senere...
Skrevet

Takk for svar!

jeg fikk mail fra trygdekontoret der de listet opp de tre bidragsklassene. Ved 11 år går man opp en bidragsklasse som tilsvarer + 1200,-.

Skrevet (endret)
Takk for svar!

jeg fikk mail fra trygdekontoret der de listet opp de tre bidragsklassene. Ved 11 år går man opp en bidragsklasse som tilsvarer + 1200,-.

Veldig bra!!!

Endret av Cosette
Skrevet
Veldig bra!!!

Jeg må bare spørre; er du like hekta på Les Mis som meg?? ;)

Her er hele familien heelt på tuppa, og får med oss det som er av oppsetninger og utgivelser! :)

Skrevet

Jeg mottar allerede 6000,- for tre barn. Etter nyttår mister jeg stønaden for barnetilsyn fordi jeg kommer til å tjene for mye i 07.

I følge bidragskalkulatoren skal jeg da ha over 8000,- i bidrag. Det er jo helt sykt mye. Vi har privat avtale og jeg kommer ikke til å si at jeg skal ha 2000,- mer etter nyttår. Jeg klarer meg økonomisk bra med den lønnen og det bidraget jeg får. Da tror jeg heller at jeg spør faren om han kan ta med ungene til frisøren eller kjøpe nye vintersko til dem.

Ikke fordi han ikke tjener penger som gress,men fordi jeg ikke har noen interesse av at han skal betale mer enn det som er nødvendig.

Da kan han heller sette inn penger på kontoen til tenåringen en gang imellom. Det vil gjøre henne glad og hun kan begynne å kjøpe litt klær selv eller noe.

Da går bidraget rett til ungene og ikke inn i det store sluket. På en måte. Tror jeg. Jeg vet ikke helt hva jeg mener, annet enn at jeg synes 8000,- er veldig mye i bidrag.

Skrevet

Ja, jeg får altså mer ikke bare pga det faktum at jeg miter stønad til barnetilsyn, men også fordi barn nummer to fyller elleve.

Skrevet

Øker bidraget av seg selv eller må man søke?

Skrevet

Du må selv søke. Og går det gjennom trygdekontoret så tar de gebyr.....

Skrevet
Jeg må bare spørre; er du like hekta på Les Mis som meg??  ;)

Her er hele familien heelt på tuppa, og får med oss det som er av oppsetninger og utgivelser! :)

Helt dilla :) Musikaler generelt er toppers, og Michael Ball er favoritten over alle.. :ler:

Skrevet
Ja, jeg får altså mer ikke bare pga det faktum at jeg miter stønad til barnetilsyn, men også fordi barn nummer to fyller elleve.

Jeg tror jeg catcher poenget ditt.... nemlig at man ikke nødvendigvis behøver å søke om mer, bare fordi man har muligheten. men du er veldig heldig med den situasjonen du er i. Her er det ganske annerledes. Her sier barnefar "det passer ikke for meg akkurat nå...." på spørsmål om hvorfor han ikke har kontakt med barnet stt. da synes jeg hun skal få de pengene hun har krav på i det minste, når ikke hun får noe samvær.

Men nå sporet det egentlig litt vekk ifra tema her! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...