Gå til innhold

Avbestille flyreise

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg må avbestille en flyreise til USA som er betalt for lenge siden fordi jeg har termin midt i den uken jeg skulle ha vært der.

Er ikke det gyldig grunn for forsikringsselskapet? Er det noen andre her som evt har vært gjennom samme problematikken og vet hva forsikringsselskapet vil kreve av attester fra legen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns du skal ta en prat med legen. Han vet nok hva han/hun trenger å skrive. Tror nok flyselskapet vil unngå å ha med en høygravid kvinne.

Dette blir nok lett match.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Trådstarter_*

Forsikringen sier de kun dekker akutt sykdom.

Men jeg visste ikke at jeg var gravid da billetten ble kjøpt. Legen min er klar på at jeg ikke kan reise, men nå blir jo grunnnen at flyselskapet vil nekte meg det (og USA vil dessuten nekte meg innpass som evt høygravid).

Føder jeg like før vil jeg jo ikke være i stand til å reise på en så lang flytur, så da må det jo bli "akutt" fordi jeg er på sykehuset. Og ungen vil være for liten til å fly så langt.

Ikke trodde jeg at jeg var så langt på vei da jeg fant ut at jeg var gravid heller, så alt i alt er det utrolig synd at det skal bli så komplisert. Det må da være bedre å avlyse nå enn å vente til siste liten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du skal ta en prat med legen. Han vet nok hva han/hun trenger å skrive. Tror nok flyselskapet vil unngå å ha med en høygravid kvinne.

Dette blir nok lett match.

Du får ikke lov av flyselskapet å være med engang, men billettutgiftene er like fullt tapt, det er jo ditt eget "ansvar" at du er gravid (med mindre du har refunderbare billetter da, men det er jo en annen sak). Reiseforsikringen dekker det ikke, fordi det ikke er sykdom .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også gravid, og da jeg var hos legen og fortalte jeg snart skulle ut og reise med fly tilbød hun seg å skrive sykemelding hvis jeg ikke ville reise så jeg kunne få pengene igjen. Nå vil jo jeg gjerne reise, så jeg takket nei, men kan ikke skjønne at forsikringsselskapet ikke skal godta en sykemelding fra legen som god nok grunn til avbestilling.

Edit: Det koster jo uansett ikke noe å prøve å få pengene tilbake gjennom forsikringen (med legeattest. Du vil jo ikke kunne reise uansett.

Endret av Xania
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også gravid, og da jeg var hos legen og fortalte jeg snart skulle ut og reise med fly tilbød hun seg å skrive sykemelding hvis jeg ikke ville reise så jeg kunne få pengene igjen.

Dette har ikke legen lov til. (Men for all del, jeg tviler ikke på at mange leger gjør det likevel.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år tilbake hadde vi bestillt sommerferie i Danmark. Vi bestillte ganske tidlig, før jeg visste jeg var gravid. Da jeg fant ut at jeg var gravid, og hadde termin samme uke som vi skulle være i Danmark, tok jeg kontakt med forsikringsselskapet vårt, og de sa at om jeg kom med legeattest, skulle de ordne det med pengene..

Vi skulle reise sammen med svigerinne og svogeren min og, og de ville heller ikke dra dit siden vi ikke skulle, de fikk og pengene tilbake fra forsikringsselskapet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...