Julie Skrevet 20. august 2006 #1 Skrevet 20. august 2006 Faren min lånte med seg bikkjene på hytta i helga. Har hentet de i kveld og finner en god og mett flått i nakken på ene bikkja. Hytta ligger i innlandet/på fjellet og vi har aldri tidligere hørt om/sett at det er flått der. Men for 1 1/2 uke var de med på hyttetur et sted ute ved kysten hvor jeg vet det er en del flått. Kan det tenkes at flåtten allerede beit seg fast da eller er det usannsynlig? Vært fint å vite, er det flått på hytta må vi ta noen forhåndsregler fremover. Julie
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2006 #2 Skrevet 20. august 2006 vet ikke helt hvor lenge de sitter påmen de går vel litt på hunden før de biter seg fast mener jeg. jeg har hund selv og hvis det er en flått jeg ikke har sett som har blitt stor,så pleier det å være en flått ikke så langt unna som tar over "hullet"..... bare ett tips.ikke alltid like lett og få øye på vi har svart hund. de faller av når de blir god og mett,de er ekkel.
Gjest Gjest1 Skrevet 20. august 2006 #3 Skrevet 20. august 2006 Har lest at de sitter der opp til ett døgn.
Duracell Skrevet 21. august 2006 #4 Skrevet 21. august 2006 Har lest at de sitter der opp til ett døgn. ← snarere ei uke.. det tar tid for en flått å få nok blod til å legge egg. en flåtts liv går i tre faser. i de to første fasene suger den bare nok blod til å kunne utvikle seg til neste trinn. I det siste trinnet kan altså flåtten henge lenge før den slipper, og bli stor som en ert. den har nok tatt flåtten med seg, den fryser ihjel i innlandet!
Cherie Skrevet 27. august 2006 #5 Skrevet 27. august 2006 Flåtten er i spredning,,,, Anbefaler hopp off
Vendie Skrevet 27. august 2006 #6 Skrevet 27. august 2006 Har lest at de sitter der opp til ett døgn. ← Du tenker sikkert på at man bør få fjernet flåtten innen et døgn for å hindre smitte av Borrelia.
Gjest Gjest1 Skrevet 27. august 2006 #7 Skrevet 27. august 2006 Du tenker sikkert på at man bør få fjernet flåtten innen et døgn for å hindre smitte av Borrelia. ← Mulig jeg forveksler litt ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå