Gå til innhold

Hvor mye kan jeg forvente å legge på meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ganske lav forbrenning.

I løpet av en dag forbrenner jeg ca 1500 kcal og i løpet av helgen har jeg fått i meg over 3000 kcal mer enn jeg forbrenner.

Hvor mye kan jeg forvente å legge på meg og hvor lang tid tar det før det synes på vekten?

Jeg prøver å slanke meg, men blir ofte deprimert og kaster da innpå alt mulig av godterier og fet/usunn mat :sur:

Så nå sitter jeg her med verdens dårligste samvittighet :tristbla:

Orker ikke engang å trene for å lette litt på samvittigheten..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle tro de ble rundt tre hundre gram omregnet i fett.. dersom det er nøyaktig mål da.. Er det ikke ca 9 kcal i 1 g fett, og alle kalorier som er "i overskudd" omdannes til fett?

Ikke vær deprimert! Jeg sliter litt med det samme for tiden!

Skrevet

Jeg tror en kg kroppsvekt tilsvarer rundt 7000 kalorier.

Men hvordan vet du at du forbrenner 1500 kcal på en dag? Ligger du stille rett ut hele dagen, hver dag eller? Gjennomsnittlig forbrenning for kvinner som ikke er særlig aktive er jo i overkant av 2000 kcal, minst.

Skrevet
Jeg tror en kg kroppsvekt tilsvarer rundt 7000 kalorier.

Men hvordan vet du at du forbrenner 1500 kcal på en dag? Ligger du stille rett ut hele dagen, hver dag eller? Gjennomsnittlig forbrenning for kvinner som ikke er særlig aktive er jo i overkant av 2000 kcal, minst.

Iflølge vektklubb.no, forbrenner jeg 1500-1700 kcal per dag.

Nei, jeg ligger ikke rett ut hele dagen.

Gjest Huldali
Skrevet

Tror ikke du legger på deg noe særlig så lenge du ikke spiser slik hver dag. En gang i uka gjør ingenting, så lenge det ikke er hver dag.

Skrevet
Tror ikke du legger på deg noe særlig så lenge du ikke spiser slik hver dag. En gang i uka gjør ingenting, så lenge det ikke er hver dag.

Hvis du gjør sån 1 dag i uka, så kommer det til å synes etterhvert... 1 eller 2 ganger i månten funker bra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...