Gjest Boudicca Skrevet 20. august 2006 #1 Del Skrevet 20. august 2006 Jeg driver for tiden å studerer til en Master i Språk, men har egentlig begynnt å tenke tanken at det sikkert ikke er så dumt med en liten innføring i økonomi i tillegg, når man så en gang skal ut i arbeidslivet Jeg har tittet litt på BI sine sider og lurer litt på om jeg skal begynne så smått bare med å ta noen kurs ved siden av masterstudiene mine, med tanke på at det i første omgang ihvertfall skal føre frem til årsenheten i Bedriftsøkonomi. Jeg ser den består av til sammen 10 av 6 studiepoeng. Det jeg lurer på er vel egentlig HVOR krevende er hvert av emnene? Tenkte på å begynne litt forsiktig med å bare ta emnet i statistikk i høst, sånn at jeg får et visst bilde av hva som kreves... Hvor mye arbeid kreves normalt for å gjennomføre et sånt emne (jeg har ingen bakgrunn i øk.ad fag, men som masterstudent er jeg jo ikke helt ukjent med det å studere, og føler at jeg har ganske god studieteknikk ) Hva tror dere, jenter? Lar det seg gjennomføre ved siden av andre studier, og hvor mye tid må jeg i tilfelle regne med å bruke på det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 20. august 2006 #2 Del Skrevet 20. august 2006 Nå er arbeidsmengden veldig ulikt i forhold til de ulike fag. Mange synes nok statistikk er tung, men er du et tallmenneske så burde det gå rimelig greit. Skal du ha en god karakter så bør du nok sette av en 8 timer i uka på faget. Her er det oppgaveløsning som gjelder. Tar du faget som nettstudent så står du jo fritt når du vil studere. Tror du bare må forsøke deg. Dersom du ser at du ikke har tid nok så kan du alltids gå opp til en ny eksamen. Årsenheten i bedriftsøkonomi er veldig grei å ha i tillegg til annen utdannelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest allium Skrevet 20. august 2006 #3 Del Skrevet 20. august 2006 Jeg tok første semester på bedriftsøkonom ivår. Nettstudier, fire fag, 30 studiepoeng, deriblant statistikk. Det var VELDIG greit. Leste 4-6 timer om dagen (det siste i eksamenstiden). Fikk bare A'er. En jeg var på kollokvie med, tok 36 studiepoeng i tillegg til full jobb og tre år gamle tvillinger. Han greide seg han også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Boudicca Skrevet 20. august 2006 #4 Del Skrevet 20. august 2006 Takk for svar, dere. Det høres jo ikke helt umulig ut, dette. Tror jammen jeg skal prøve meg på ett kurs i høst, så får jeg se hvordan det går Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2006 #5 Del Skrevet 21. august 2006 Jeg tok første semester på bedriftsøkonom ivår. Nettstudier, fire fag, 30 studiepoeng, deriblant statistikk. Det var VELDIG greit. Leste 4-6 timer om dagen (det siste i eksamenstiden). Fikk bare A'er. En jeg var på kollokvie med, tok 36 studiepoeng i tillegg til full jobb og tre år gamle tvillinger. Han greide seg han også. ← Hei Allium Vet du om man kan dele opp dette studiet, slik at man tar ett og ett fag i gangen? Jeg føler at jeg ikke kan klare 4-6 timer pr dag i tillegg til full jobb. T Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 21. august 2006 #6 Del Skrevet 21. august 2006 Hei Allium Vet du om man kan dele opp dette studiet, slik at man tar ett og ett fag i gangen? Jeg føler at jeg ikke kan klare 4-6 timer pr dag i tillegg til full jobb. T ← Svarer jeg selv om jeg ikke heter Allium Du kan velge å ta så mange fag du bare vil. Det er det som er så bra med BI-systemet. Det er utrolig fleksibelt. Du kan følge forelesninger på kveld (gjelder 1. året) eller dagtid og over nett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest T Skrevet 21. august 2006 #7 Del Skrevet 21. august 2006 Takk for svar, Persille Jeg ønsker å ta Bedriftsøkonomi ved siden av full jobb, men vil helst ta det via nettet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest T Skrevet 21. august 2006 #8 Del Skrevet 21. august 2006 Jeg ser forøvrig at NKI har ett tilsvarende studie på nettet også, men vet ikke om det er like bra. Vet ikke hvorfor, men jeg føler på en måte at BI er bedre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2006 #9 Del Skrevet 21. august 2006 Har også vært på nettsidene til BI, men finner ikke noe når det gjelder kostnader. Hva koster det å ta nettstudier, helst som enkeltfag, men også evt. hele studier? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2006 #10 Del Skrevet 21. august 2006 Har også vært på nettsidene til BI, men finner ikke noe når det gjelder kostnader. Hva koster det å ta nettstudier, helst som enkeltfag, men også evt. hele studier? ← Dette lurer jeg også på. Syns siden der er så rotete Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest allium Skrevet 21. august 2006 #11 Del Skrevet 21. august 2006 Har også vært på nettsidene til BI, men finner ikke noe når det gjelder kostnader. Hva koster det å ta nettstudier, helst som enkeltfag, men også evt. hele studier? ← Jeg betalte ca. 20000 for forrige semester. Det var 30 studiepoeng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Boudicca Skrevet 21. august 2006 #12 Del Skrevet 21. august 2006 900 kroner pr. studiepoeng, så et kurs som gir 6 studiepoeng koster 5400-, mens et som gir 12 studiepoeng altså koster 10 800-, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå