Angelfairy Skrevet 20. august 2006 #1 Skrevet 20. august 2006 jeg har hørt at da vinci koden er en av noen bøker i en serie.... jeg har lest Engler og Demoner, og holder på med Da Vinci Koden... men er det ikke flere bøker med samme hovedperson? "Robert Langdon"? Har også hørt at "Helling blod, Hellig gral" er en av den bok serien? kan dette stemme, og isåfall hvilken rekkefølge er disse bøkene?
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2006 #2 Skrevet 20. august 2006 DaVinci koden og Engler og Demoner er (foreløpig) de eneste bøkene med Robert Langdon som hovedperson, men Dan Brown har skrevet flere glimrende bøker. Hellig Blod, Hellig Gral er mer en faktabok som utforsker teorien om at Maria Magdalena var gravid med Jesus og at det dermed fremdeles finnes etterkommere etter Jesus. Det er en veldig tung bok å komme igjennom og jeg vil påstå at man bør være meget spesielt interessert for å like den.
Angelfairy Skrevet 20. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 20. august 2006 ok, da er ikke den boken noe for meg med andre ord... Noen som har lest de andre til Dan Brown? broren min holder på meg Digital Force på engelsk nå og liker den veldig godt, men han vet jeg har en ganske så sær smak når det gjelder bøker... Tror også egentlig at de andre til Dan Brown er bra, for han er en utrolig god forfatter!
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2006 #4 Skrevet 20. august 2006 Digital Fortress er bra, men Deception Point synes jeg var treeeeeeeeg. Den gadd jeg ikke å fullføre.
Gjest Skya Skrevet 20. august 2006 #5 Skrevet 20. august 2006 Jeg likte ikke Den digitale festningen, men Iskaldt Bedrag var helt grei. Litt sånn James Bond i bokformat.
Gjest Kanelia Skrevet 20. august 2006 #6 Skrevet 20. august 2006 Jeg likte både "Engler & demoner" og "Iskaldt bedrag" veldig godt.
Gjest Gjest1 Skrevet 20. august 2006 #7 Skrevet 20. august 2006 Engler og demoner er mye bedre enn Da Vinci-koden. Iskaldt bedrag og de andre har jeg ikke lest enda.
Cherie Skrevet 21. august 2006 #8 Skrevet 21. august 2006 Ja jeg hadde nemlig hørt det samme som deg... Men jeg håper "min bokhandler" har rett for de bøkene er fantastiske!! Jeg synes det var en forferdelig dum slutt på eremittkrepsene ← Jeg likte ikke Den digitale festningen, men Iskaldt Bedrag var helt grei. Litt sånn James Bond i bokformat. ← Enig Engler og demoner er mye bedre enn Da Vinci-koden. ← ...ooog enig
Krista83 Skrevet 21. august 2006 #9 Skrevet 21. august 2006 Jeg har lest alle fire bøkene og syntes alle var gode. Sant at engler og demoner var bedre enn davinci, men likevell så var davinci verdt å lese. Går og venter på flere bøker...
Angelheart Skrevet 21. august 2006 #10 Skrevet 21. august 2006 Jeg har også lest alle bøkene og synes det er greie bøker alle sammen.. DaVinci-koden og Engler og Demoner er forsåvidt ganske like i plottet og slikt, men jeg likte E&D absolutt best. Den Digitale Festningen likte jeg ikke noe særlig, ble for teknisk og for mye dataspråk for meg, men Iskaldt Bedrag syns jeg var kjempebra. Det er iallefall den eneste boken jeg kan se for meg fungere bra på film! Rangering: 1.Engler og Demoner 2.Iskaldt Bedrag 3.DaVinci-koden 4.Den Digitale Festningen
Cherie Skrevet 21. august 2006 #11 Skrevet 21. august 2006 Jeg kan mye data og hadde ikke noe problemer med den delen av den digitale festning.... den var bare ikke så god som de andre.
Gjest Virvel Skrevet 21. august 2006 #12 Skrevet 21. august 2006 Jeg er tydeligvis alene i verden om å synes at Da Vinci-koden var bedre enn Engler og demoner. Leste dem i feil rekkefølge, dvs Da Vinci-koden først, og ble sinnssykt skuffet over Engler og demoner. Plottet er så godt som identisk, han har bare byttet ut person- og stedsnavn jo. Dessuten skjer det en del ting på slutten der som er så latterlig usannsynlige at jeg bare ble sittende og riste på hodet. For all del, jeg liker litt eventyr, men det ble bare for dumt...
Angelheart Skrevet 22. august 2006 #13 Skrevet 22. august 2006 Jeg leste også bøkene i feil rekkefølge, men syns ikke det hadde noe å si for historiene, det er jo ingen sammenheng bortsett fra Langdon. Men jeg er helt enig i at de siste 30 sidene i Engler og Demoner ble litt for "far out" og kunne vært sløyfet. Satt og lo litt for meg selv da jeg leste de, ja. En annen ting som gjorde at E&D var bedre for meg var nok at jeg leste boken i samme periode som jeg var i Roma og kjente derfor igjen alle stedene det ble skrevet om. Jeg har aldri vært i Paris/Frankrike og kjente meg derfor ikke igjen i DaVinci-koden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå