Gå til innhold

Er de fleste som er inne på denne siden kristne???

Anbefalte innlegg

Gjest ikke innlogget
Skrevet

Er de fleste som er inne på denne siden kristne??? :o

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nope! Finnes ikke kristen, men gifter meg i kirken (da jeg syns det er svært romlemantisk) med god samvittighet. :wink:

Skrevet

Jeg er medlem i statskirken, men anser meg ikke som kristen. Vi skal gifte oss i kirken fordi det føles riktig:D

Gjest Anonymous
Skrevet

Fikk nesten ut til å høres ut som om det var galt å være kristen, men er Katolsk Kristen.

Skrevet

Jeg er heller ikke kristen (skal ha kirkebryllup) men er medlem av statskirken.

Men det at jeg ikke er kristen betyr jo nødvendigvis at jeg er ureligiøs.. :wink:

Frk. Busybody

Skrevet

Jeg og samboeren min er heller ikke kristne, men vi skal gifte oss i kirken vi også. Begge er medlem av statskirken.

Skrevet

Kommer vel helt an på hvordan man definerer det å være kristen...

Skrevet

Jeg er ikke kristen, og heller ikke min mann. Vi giftet oss allikevel i kirken, og vi er begge medlemmer av statskirken.

Skrevet

Jag är varken kristen eller religiöst troende, är inte heller med i Svenska kyrkan. Min norske man är inte med i norske statskirken.

Vi gifte oss borgerligt och romantiskt i Norge.

Skrevet

Verken jeg eller Bananmannen er kristne, eller religiøst troende, men vi er begge medlemmer av Den Norske kirke.

Vi driver nå å "planlegger" vårt bryllup i det små, og vi skal gifte oss i kirken - pga tradisjoner, og at vi synes det "skaper" en fin og høytidelig ramme over det hele....

*klem*

Skrevet

På lik linje med flertallet her er hverken min tilkommende eller jeg religiøse/kristne - men vi står begge i statskirken. Vi er begge døpt og konfirmert i samme kirken som vi gifter oss i, og grunnen til at vi valgte kirkebryllup bygger på tradisjon.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er kristen! Og det er herlig!!!

Anede

Skrevet

Jeg er ikke kristen, står ei heller i statskirken.

Min kommende mann ikke utøvende kristen, men har nok mye av barnetroen sin levende i seg ennå! (ikke noe galt med det altså!!) Vi gifter oss i Kirken fordi han ønsker å ha det som en ramme rundt bryllupet vårt. Jeg har ingen sterke motforestillinger mot det, så so be it!!

Skrevet
Er de fleste som er inne på denne siden kristne??? :o

Som annen sier her, så høres det ut som du mener det er galt å være kristen. Hva med at du begrunner hvorfor du tror at de som er her inne er kristne. Kanskje det blir en spennende debatt av det. :wink:

Skrevet

Jeg lurer også på hvorfor du spør om det. Mener du at alle som gifter seg må være kristne? :forvirra:

Skrevet

Jag förstår frågan (och nej, det är inte jag som ställt den)

Jag tycker det är relevant att fråga om de flesta är kristna (eller religiösa) eftersom de allra flesta bröllop planeras i kyrkan och som religiösa cermonier.

Hur många av er/oss som är här i Bryllup är kristna? Hur många är katoliker eller protestanter/lutherianer? Hur många muslimer har vi här? Några judar? Det tycker jag är intressant... Hur många är det som är sådär "semireligiösa" som de flesta är? "bra ifall att" eller bara tar cermonin och struntar i tron?

För mig som starkt icke religiös är det lika främmande att gifta mig i norska statskyrkan eller Svenska kyrkan som att vigas i en muslimsk eller judisk cermoni. Det är inte mina ord, det är inte min religion och inte mina cermonier. Jag respekterar dock alla som följer sin tro till fullo, detta är ingen kritik.

Skrevet

Jeg er ikke kristen, men er med i statskirken.. Mest av pratiske grunner fordi jeg vil gifte meg der og døpe barna mine.

Skrevet

jeg er ikke akkurat kristen, men religiøs, det må jeg vel si jeg er. jeg undrer jo på hva som er der ute (oppe!?) men jeg mener selv at å ha en religion, betyr at man da mener at alle de andre religionene er tull, og det vil jeg helst ikke. hvorfor skal en religion være riktig og alle andre tull?

men vi skal gifte oss i kirken, rett og slett fordi vi begge tror på Gud ( i en eller annen forstand) og at det føles riktig for oss, + at kirken er et flott sted å gifte seg. man må slett ikke være kristen for å gifte seg i kirken.

klem Iset :D

Skrevet

Det spørs vel litt med hva som innebærer med sprm å være kristen. Jeg tror at det fins noe, men det betyr ikke at jeg leser bibelen eller går i kirken hver søndag.

Vi gifter oss i kirken fordi det for oss føles riktig og som Iset sier, det er ett flott sted å gifte seg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...