Gjest Gjest Skrevet 20. august 2006 #1 Del Skrevet 20. august 2006 Jeg har så innmari lyst til å ta timer hos en sangpedagog eller delta på et sangkurs av noe slag. Har bare sunget på hobbybasis før, og føler jeg begynner å bli litt gammel. Vil det virke helt rart å begynne å ta sangtimer nå, i en alder av 25? Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem heller. Bor i Bergen, men kjenner ingen i "sangmiljøet". Har noen tips til pedagoger/kurs/kor eller noe slikt i byen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 20. august 2006 #2 Del Skrevet 20. august 2006 Det finnes noe som heter Jeg kan ikke synge. Så vidt jeg vet er det et slags sangkurs-konsept for alle som ønsker å synge, men aldri har lært det før. De har kurs i Bergen også. Klikke på fylket på kartet på dette nettstedet: www.synge.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kriz Skrevet 20. august 2006 #3 Del Skrevet 20. august 2006 Jeg har så innmari lyst til å ta timer hos en sangpedagog eller delta på et sangkurs av noe slag. Har bare sunget på hobbybasis før, og føler jeg begynner å bli litt gammel. Vil det virke helt rart å begynne å ta sangtimer nå, i en alder av 25? Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem heller. Bor i Bergen, men kjenner ingen i "sangmiljøet". Har noen tips til pedagoger/kurs/kor eller noe slikt i byen? ← Håper da ikke du er for gammel, er 24 selv og skal ta meg noen timer hos sang pedagog, bare for gøy, liker å synge når jeg spiller gitar, så jeg vil bare han noen hint å trix så det ikke høres heeeeelt forjævlig ut... Neida, ta deg noen timer, det kan jo ikke skade Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2006 #4 Del Skrevet 20. august 2006 Men slår man bare opp i telefonkatalogen og ringer noen som er sangpedagog? Noen som vet om en bra for amatører i Bergen? Nettside? Kikket på nettsidene du viste til Spinone, men kan det stemme at det koster 1100 for 1,5t sangundervisning i gruppe? Kan en ikke få langt flere privattimer hos sangpedagog for samme prisen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KATTAstrofe Skrevet 22. august 2006 #5 Del Skrevet 22. august 2006 Jeg kjenner ei som tok sangtimer hos sangpedagog da hun var nærmere 30, og halvannet år senere kom hun inn på musikkonservatoriet. Hun hadde ingen bra stemme i utgangspunktet, så det er aldri for sent 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 22. august 2006 #6 Del Skrevet 22. august 2006 Det er da ikke rart i det hele tatt. Jeg er 28 år gammel, og begynte nettopp på musikkskolen for å lære og spille klarinett. Aldri for gammel . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2006 #7 Del Skrevet 23. august 2006 Kan det stemme at det koster 1100 for 1,5t sangundervisning i gruppe? Kan en ikke få langt flere privattimer hos sangpedagog for samme prisen? ← Kurset går over 8 uker. Om du klarer å få flere timer med én-til-en undervisning hos sangpedagog er vel tvilsomt. Da tar denne i så fall under 90 kroner timen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shoegal Skrevet 23. august 2006 #8 Del Skrevet 23. august 2006 Tips: Heng opp en lapp på konservatoriet der du etterspør sangtimer Fattige studenter, eller studenter som ønsker seg praktisk erfaring, kan være interesserte. Men husk at det å lære og synge er som å lære seg et instrument, så det tar tid å bli god Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2006 #9 Del Skrevet 27. august 2006 Jeg vet at Jan Werner ser etter sangelever! Han har hatt stjerneelever som Espen Lind og Trine Rein! Gå inn på hjemmesiden hans for mer info! Lykke til UANSETT hvem lærer du får Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 3. september 2006 #10 Del Skrevet 3. september 2006 Kurset går over 8 uker. Om du klarer å få flere timer med én-til-en undervisning hos sangpedagog er vel tvilsomt. Da tar denne i så fall under 90 kroner timen... ← Oki Da er det jo ikke så ille. Fant ingen informasjon på internettsidene om at det var et kurs over flere uker. Trodde det bare var 1,5 t en dag. Derfor jeg stusset litt. Jeg vet at Jan Werner ser etter sangelever! Han har hatt stjerneelever som Espen Lind og Trine Rein! Gå inn på hjemmesiden hans for mer info! Lykke til UANSETT hvem lærer du får ← Det blir kanskje litt "over the top" å reise til Oslo for å ta timer hos Jan Werner? Hehe... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sarahpi Skrevet 5. november 2011 #11 Del Skrevet 5. november 2011 jeg ser etter kor i Oslo der jeg kan lære meg å synge HELP MEG?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Corto Maltese Skrevet 5. november 2011 #12 Del Skrevet 5. november 2011 Jeg tror ikke synge er noe man kan lære Enten har man sangstemme eller så har man det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chikako Skrevet 5. november 2011 #13 Del Skrevet 5. november 2011 Det er aldri for sent Alle kan bli bedre sangere enn utgangspunktet ved å ta sangtimer - dessuten er det bra for andre ting, som selvtilliten. Jeg anbefaler det! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 7. november 2011 #14 Del Skrevet 7. november 2011 Jeg tror ikke synge er noe man kan lære Enten har man sangstemme eller så har man det ikke. Nei, det dette stemmer ikke. De fleste mennesker kan så sant de ikke er helt umusikalske lære å synge. Det finnes noen som er tilnærmet tonedøve, men de utgjør et lite mindretall. Sangteknikk har mye til felles med idrett, det handler om riktig bruk av muskler, og om å trene dem opp. De fleste mennesker kan lære seg å drive med sport, og ha glede av det på amatørnivå, men det er de færreste som har anlegg for å bli toppidrettsutøvere. Slik er det også med sang. De fleste kan lære å synge hvis de ønsker og går inn for det, men det er langt færre som har anlegg til å bli profesjonelle sangere. Både innen sang og i sport vil man kunne komme langt på vei med øvelse. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sarahpi Skrevet 10. november 2011 #15 Del Skrevet 10. november 2011 lere sangteknikk da vet noen om et kor i oslo der det er bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #16 Del Skrevet 10. november 2011 Jeg vet at Jan Werner ser etter sangelever! Han har hatt stjerneelever som Espen Lind og Trine Rein! Gå inn på hjemmesiden hans for mer info! Lykke til UANSETT hvem lærer du får Skulle akkurat til å spørre "er ikke han død?" Men da så hvor gammel denne posten var. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sarahpi Skrevet 11. desember 2011 #17 Del Skrevet 11. desember 2011 tusen takk men jeg ser etter et kor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå