Gå til innhold

Vinter-bryllup!

Gjest Gjest_vinterbrud_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_vinterbrud_*
Skrevet

Jeg kjenner det byr meg litt i mot å ha et vanlig bryllup i høysesongen mai-august, og drømmer om et høst eller vinterbryllup..

Er det noen som har steder i Norge å anbefale? Vi bor i Bergen, men er villige til å flytte på oss for å finne snøen! Både kirker og mottakelsested er av interesse å få vite om, da jeg fikk ideen i går da jeg var gjest i et koselig men akk så kjedelig bryllup :ler:

• 1 år senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Mette_*
Skrevet

Hei!

Kommer vel sent dette svaret men.....

Jeg vet at det går an å gifte seg i et slags kapell på Lillehammer. Mener det er på Soria Moria slottet på Hunderfossen.

Gjest plingeling
Skrevet
Hei!

Jeg vet at det går an å gifte seg i et slags kapell på Lillehammer. Mener det er på Soria Moria slottet på Hunderfossen.

her

det er visst fantastisk fint. lillehammer er jo et perfekt sted for vinterbryllup, med bortimot garantert snø hvert eneste år!

Gjest Gjest_Lise_*
Skrevet

Vi var i vinterbryllup på en vakker fjellgård i Telemark som heter Uppigard Natadal. Med snø som hang ned fra trær og tak, så var det en meget romantisk ramme. Brudeparet ble kjørt til gards med hest og slede og ble tatt imot av alle gjestene blant gamle tømmerhus. Verten bedyret at så gamle hus som det var der på gården blir det ikke bygget lenger!

Skrevet
Vi var i vinterbryllup på en vakker fjellgård i Telemark som heter Uppigard Natadal. Med snø som hang ned fra trær og tak, så var det en meget romantisk ramme. Brudeparet ble kjørt til gards med hest og slede og ble tatt imot av alle gjestene blant gamle tømmerhus. Verten bedyret at så gamle hus som det var der på gården blir det ikke bygget lenger!

:fnise:

De fleste gamle hus er vel allerede bygget?

Skrevet

Filefjell i Vang i Valdres er ett bra sted for vinterbryllup. Det er heller ikke saa verst om dere bor i bergen. Filefjell ligger nemlig midt mellom Bergen og Oslo.

http://www.filefjellstuene.no/index.htm er ett veldig bra sted aa ha bryllup, de har fantastisk mat og det er veldig pent der. Det er ogsaa en kirke paa fjellet, St Tomas kirka. Naa er jeg fra omraadet selv da, ellers er det absolutt aa anbefale vinterstid!

Skrevet
Hei!

Vi skal gifte oss der:D gleder meg sånn:D

Gjest vimselot
Skrevet

Har null personlig erfaring, men hva med slede med norske hester?

Ulveskinnspelser, og bunadklær under?

Gjest indre østlandet som ikke er snø
Skrevet

Vi tenkte også på vinter-bryllup, men det er desverre ikke mange steder som er snø sikre lengre. Vi kom frem til at et vinter-bryllup uten snø ble stusselig og ombestemte oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...