Gå til innhold

Hvor mange skal sminke seg selv på dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jaa, det høres vel kanskje litt dumt ut. Men slik er det nå.

Er det andre som har tanker rundt dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har faktisk ikke helt bestemt meg på det området. Jeg tror jeg vil ha håret fikset hos frisør (ikke noen fancy typisk brudefrisyre, det er så ulikt meg, men noe litt penere enn vanlig) og da blir det jo enkelt å ordne sminke med det samme. Samtidig bruker jeg ikke mye sminke selv og ønsker ikke en brudesminke som er veldig unaturlig og ulik meg, så skal jeg få gjort det profesjonelt er det viktig at hun forstår at det skal være naturlig og passe til meg. Jeg synes det er litt rart med bruder som plutselig blir så oppdollet og stylet i forhold til sitt vanlige jeg. Tror nok jeg må tenke litt mer på det, det er i allefall ingen hast.

Skrevet

Jeg har frisør til håret, men all sminking gjør jeg selv. Bruker ikke mye sminke til vanlig, og vil "ligne på meg selv" på bryllupsdagen ;)

Skrevet
Jaa, det høres vel kanskje litt dumt ut. Men slik er det nå.

Er det andre som har tanker rundt dette?

helt enig, klok avgjørelse!

Sminke tar det mange år å finne ut av, perfeksjonere og prøve og feile.. Jeg har sett mange "klovebruder" opp gjennom årene, som fortviler når de ser bilder av seg selv!

Gjest Rannva i.i.
Skrevet

Jeg ordnet både hår og sminke selv.

Men hadde ambassadebryllup, og var ikke sånn "superbrudepyntet".

Skrevet

Jeg fikk ordnet håret hos frisør, men la makeup selv. Ble veldig fornøyd selv (hadde kjøpt inn ny sminke og lot fargene fra buketten gå igjen i øyenskyggen, farger jeg til vanlig ikke bruker), og fikk masse skryt for sminken.

Jeg var livredd for å bli oversminket, og frisøren ble lettet da jeg sa jeg ville legge makeupen selv (hadde fått nok av hysteriske bridezillaer som aldri ble fornøyd..)

Skrevet

Jeg kjøpte ny sminke etter tips fra proffe, og sminket meg selv. Ble veldig fin om jeg skal si det selv.

kan man litt om sminke, så burde det ikke være noe problem, og jeg hadde aldri giddi å bruke penger på det.

Skrevet

Godt å høre at det er flere som er redde for å se ut som "klovner"... litt overdrevent sagt kanskje.. :ler:

Jeg orker ikke mye pudder, krem og øyenskygge, og vet selv hva jeg kler av farger, så jeg satser på å legge make-up selv ja.

Ett spørsmål til dere som har gjort dette bare.. Gjør man det hos frisøren?? Etter at håret er fikset - eller er det best å gjøre det før?

He he, kanskje merkelige "problemer" jeg har, men...

Skrevet

Det er jo ikke veldig vanskelig å ta en prøvetime hos en som gjør hår og sminke heller da......så kan du forklare hva du ønsker. Er ikke sikkert alle "oversminker" selvom du har sett noen du synes gjør det...og kanskje de nettopp var oversminket fordi det var det de ba om...

Skrevet

Jeg sminket meg selv og er veldig glad for det :)

Skrevet
Godt å høre at det er flere som er redde for å se ut som "klovner"... litt overdrevent sagt kanskje.. :ler:

Jeg orker ikke mye pudder, krem og øyenskygge, og vet selv hva jeg kler av farger, så jeg satser på å legge make-up selv ja.

Ett spørsmål til dere som har gjort dette bare.. Gjør man det hos frisøren?? Etter at håret er fikset - eller er det best å gjøre det før?

He he, kanskje merkelige "problemer" jeg har, men...

Jeg sminket meg før jeg dro til frisøren, men det var fordi senteret frisøren har lokaler på åpner såpass sent at vi hadde ikke mer tid enn hva vi måtte ha for å få hår og påkledning ferdig. Dessuten legger jeg alltid makeup før jeg fikser håret til daglig også..

De har jo veldig godt lys hos frisørene da, så du kan jo spørre om du kan få sminke deg der.

Skrevet

Takk igjen for alle svar...

Prøvetime.. Ja, jeg er bare redd for å få andre, eller for store, forventninger til sminken da jeg.., det blir jo aldri heelt likt - Men æsj, det er jo egentlig bra å ta en prøvetime, også bare for å teste ut litt andre teknikker/farger enn hva man vanligvis er vant med. Litt inspirasjon! Det kanskje jeg burde tenke på uansett :)

Skrevet

Hvis du tror du greier å legge sminken pent selv, hvorfor gidde å betale noen andre for å gjøre det bare fordi det kanskje er vanlig? :)

Jeg sminker meg veldig lite til dagen, og håper på å finne en som er flink til å sminke..

Skrevet

Jeg bruker ikke så mye sminke til vanlig, men jeg valgte å la en annen sminke meg. Da hadde vi en prøvetime 4 dager før, og det ble kjempebra. Hun mente at det er viktig at det skal se mest mulig naturlig ut, fordi en brud skal være naturlig. Derfor brukte hun ingen sterke farger eller farger som kræsjet med hudfargen min eller noe. Det som gjorde meg mest "forskjellig" fra meg selv, var at hun fikset øyenbrynene mine, og det var planlagt uansett. Ellers bruker jeg sjelden leppestift, men hun tok en farge som bare gjorde mine lepper litt sterkere, og det ville jeg gjort selv hvis jeg hadde sminket meg selv også.

Forøvrig så ble det ikke stor forskjell fra prøvesminkingen og på selve dagen, hun var kun mer nøye med å legge foundation og pudder jevnt på bryllupsdagen kontra prøvetimen.

Skrevet

Jeg skal sminke meg selv- sminke er innkjøpt. Trolig skal jeg sette opp håret selv også, hvis jeg får det til. Må prøve noen ganger før jeg bestemmer meg...

Skrevet

Bruker normalt ikke så mye sminke, så jeg fikk en sminkør/hudpleier til å sminke meg.

Hun brukte veldig duse farger, og ikke mer sminke enn hun måtte. (Ikke så mye med andre ord.)

Som Lassie også fortalte. De virkelig proffe vet at en brud skal se mest mulig naturlig ut. Sminken skal bare fremheve de naturlige trekkene, og gjøre at man ser pen ut på alle bildene den dagen.

Gjest BareBea-ikkepålogget
Skrevet

Jeg tror jeg kommer til å få noen til å sminke meg. Men var hos make-up artist i sommer for å prøve å se hvordan det var, og om jeg evt kunne lære meg noen triks dersom jeg skal gjøre det selv.

Hun ga meg hvertfall to tips som hun sa var viktig i forhold til bildene:

Hvis man bruker foundation, pass på å også legge rundt "inni" neseborene.. Høres kanskje rart ut, men hun mente at når man smilte utvidet man neseborene og at det kunne bli litt rare "skygger" dersom man ikke hadde tatt overalt og at det ville se ut som man hadde større nesebor..

Husk å legge lebestiften helt ut i munnvikene, når man smiler synes det visst godt på bilder om ikke hele munnen er dekket.

Hehe.. høres ut som pirk for meg, men det er kanskje nettop sånne ting som gjør det lille ekstra, så det er sikkert ikke dumme tips.

Skrevet

Hmm, jeg tror jeg skal gå for sminkør. Høres så behagelig ut å bare lene seg tilbake i stolen mens en annen gjør jobben for deg ;) Har faktisk ikke ofret en tanke på hvorvidt det kan bli helbom, men det finner jeg fort ut på prøvetimen, hehe...

Skrevet

Jeg sminket meg selv. Min forlover hjalp meg med håret. Synes resultatet ble veldig bra. Var redd for å "ikke se ut som meg selv", derfor ville jeg gjøre det selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...