Gå til innhold

Hvorfor er det lov å kommentere

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hver gang jeg er ute på byen kommer jeg hjem ganske irritert..

hvorfor er det sånn at det er "lov" å kommentere store pupper.. det er faktisk ikke noe hyggelig kompliment.. det er jo ingen som kommer bort til ei jente med små pupper for å si : "så små pupper du har da".. men så fort ei jente med store pupper kommer da kommer også kommentarene..

slik er det også med tynne jenter.. det er ingen som kommer bort til ei tjukk jente og spør om hun har lagt på seg.. mens med de supertynne så er alltid folk på høgget og kommenterer at de er altfor tynne, stygt å være så tynn osv.. nå er ikke jeg plaget av akkurat den kommentaren, men jeg skjønner at det er jævli sårende. for jeg haater at folk bare kan se puppa mine.. (føler meg som den melkekua, enda de bare er LITT over gjennomsnitt kanskje..) åååååååh, må få ut litt frustrasjon i dag....... :sur::sur::sur::frustrert:

har tenkt at fra nå av kan jeg begynne å kommentere tilbake.. når noen sier at jeg har store pupper kan jeg si at de begynner å bli tynne i håret, har stor nese osv.. hihihi :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel "lov" å kommentere alt man vil, det er vel bare å prøve å drite i det og heve seg over det. Prøve ihvertfall. Fulle mannfolk skal nå kommentere alt uansett, skulle bare visst hvor slitsomme de var selv! Kanskje det er et mislykket forsøk på å prøve å sjekke deg opp?!

Skrevet

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i disse puppe-kommentarene.

Kjedelig egentlig, og mine er også bare litt over gjennomsnittet.

Får også den følelsen av at jeg har puppene, og ja...de er vel litt store, men store er de ikke.

Skrevet
det er ingen som kommer bort til ei tjukk jente og spør om hun har lagt på seg..

Hvorfor tror så mange egentlig at det er sånn? Hvor naive er dere? Det stemmer nemlig ikke. Hadde dere ant hvor mange kommentarer en som overvektig kan få på vekta si daglig - og hvor stygge en del av de er, da hadde dere sett litt annerledes på saken, tror jeg...

Skrevet

ok, overvektige får sikkert også kommentarer på vekta, men det er mer for at folk er slemme!

når noen kommenterer at ei jente er tynn/har store pupper o.l. så tror de kanskje ofte at de kommer med et kompliment, men i en merkelig form.. det er jo sånn at veldig mange ønsker selv å være tynne eller at de med små pupper ønsker seg større, og derfor er det "lov" å kommentere de som har det liksom..

Skrevet
Hvorfor tror så mange egentlig at det er sånn? Hvor naive er dere? Det stemmer nemlig ikke. Hadde dere ant hvor mange kommentarer en som overvektig kan få på vekta si daglig - og hvor stygge en del av de er, da hadde dere sett litt annerledes på saken, tror jeg...

Da gjør jeg meg skyldig i naivitet siden jeg trodde voksne folk som regel holdt seg for gode til å rakke ned på vekta til folk.

Skrevet
ok, overvektige får sikkert også kommentarer på vekta, men det er mer for at folk er slemme!

når noen kommenterer at ei jente er tynn/har store pupper o.l. så tror de kanskje ofte at de kommer med et kompliment, men i en merkelig form.. det er jo sånn at veldig mange ønsker selv å være tynne eller at de med små pupper ønsker seg større, og derfor er det "lov" å kommentere de som har det liksom..

:Nikke:

Skrevet (endret)

Jeg har opplevd ganske krasse kommentarer om den forholdsvis lave vekta mi, fra mennesker jeg vet aldri ville kommentert overvekt rett i ansiktet til noen. Jeg har også fått rimelig nedlatende spørsmål om jeg har silikon i lepper og bryst. Kommentarer som dette oppfatter jeg som små stikk, mens kommentarer på overvekt oppfatter jeg nesten som ondsinnet.

Angående det jeg selv har opplevd, virker det litt som om mange føler de kan komme med slemme kommentarer for å trykke ned det de vet at i stor grad blir oppfattet som noe positivt... Kanskje...

Endret av Sweet Jane
Gjest splæsj
Skrevet

Jeg har en kommentar som passer til en del slike situasjoner: "Prøver du å være morsom, eller prøver du å være drittsekk?" Så gir jeg vedkommende et surt blikk og går min vei.

Skrevet

Altså alt til sin tid mener nå jeg.

Det hender at jeg kommenterer puppene om feks jenta snakker om hvor små eller store dem er, eller når dem sier de er feite osv, men det er alltid i positiv rettning av tema da.

Skrevet

Dem er bare misunnelige! :) Ta det som et kompliment.

Bare si 'Å ja dine pupper er jo så små.'

Eller for de tynne: 'Glad jeg ikke er så tjukk som deg da!'

Kanskje folk tenker seg om neste gang. Ellers så er jeg helt enig med det du sier TS.

Skrevet

prøver dere med store (henge)bryster å få frem at dere har store bryster med å lage denne tråden? :murvegg:

Skrevet
prøver dere med store (henge)bryster å få frem at dere har store bryster med å lage denne tråden? :murvegg:

Ja, jøss. :ler:

Skrevet

Det er visst lov til å kommentere alt :forvirret: Tidligere hadde jeg veldig store bryst, og vet så godt hva du mener. Folk kommenterte dem og satt åpenlyst å diskuterte hvorvidt de var ekte eller ikke :overrasket: Kan ikke si jeg synes det var morsomt. Nå er brystene 1/3 av hva de var og jeg får aldri kommentarer på dem mer. Heldigvis ;)

Men nå får jeg kommentarer for vekta. Jeg er fortsatt helt normalvektig, men enkelte mener visst jeg må ha utviklet en eller annen mystisk sykdom, for det går jo ikke an å slanke seg. Jeg har jobbet hardt for å gå ned i vekt, og da er det vondt å høre at jeg må være syk.

Skrevet

Da vi jeg oppklare litt..... Jeg har små pupper, og jeg har fått kommentarer på det.

Skrevet

Søstra mi er i samme situasjon, normal vekt med store pupper (hope you don't mind ...), og har også alltid fått sånne kommentarer. Godt voksen valgte hun, mest på grunn av helse, men også sånne kommentarer, å foreta en brystreduksjon.

I forbindelse med det kom det fram fra forskjellig hold at det er et vanlig problem, at folk med store pupper føler puppene nesten blir et handikap på linje med å være armeløs, blind, younameit. Det er rett og slett det første folk, både kvinner og menn, legger merke til. Men i motsetning til ordentlige (igjen, håper du ikke plages av språkbruken min) handikap så mener nok, det er i hvert fall min tolkning, at store pupper må være en fordel, altså noe positivt. I motsetning til å være blind feks, som de færreste ser noen opplagte fordeler i å være.

Derfor er der nok lettere å kommentere det, rett og slett fordi de fleste av oss tror det er noe positivt. Et slags kompliment, med andre ord.

Jeg tror at siden du ikke kan forandre verden, så må du forandre deg sjøl, og vil du ikke ende opp med å foreta en brystreduksjon så bør du heller lære deg å se det positive i det. Misunnelse fra oss småbrystede for eksempel :sjarmor:

Kanskje du skal lage en egen tråd: hvordan svare i sånne situasjoner?

Skrevet
det er jo ingen som kommer bort til ei jente med små pupper for å si : "så små pupper du har da"..

Ah. Jeg visste alle som mobbet meg gjennom ungdomskolen da jeg hadde A-pupper bare var en illusjon.

Skrevet (endret)
Ah. Jeg visste alle som mobbet meg gjennom ungdomskolen da jeg hadde A-pupper bare var en illusjon.

Ja, for folk tar jo hensyn til våre følelser, ikke sant ? :ironi:

Endret av slurry
Skrevet

På www.vampweb.no kan du laste ned lommelapper som man kan gi til idiotiske personer man møter på byen/fest. I dette tilfellet må denne lappen passe:

Jeg visste jeg kom til å støte på en DUST som deg i kveld.

Når du er ferdig med å lese denne lappen, har jeg snudd meg og gått.

Ikke følg etter.

God natt.

;)

Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg tror også de mener det som et kompliment, og derfor tenker ikke folk over at du kan tolke det negativt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...