Gå til innhold

Pus veier 6,5 kg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guttekatten min på 1 1/2 år veier 6,5 kg. Er ikke dette ekstremt mye? Ja...det er en veldig stor katt av størrelse, men også litt småfeit tror jeg.

Hvor mye veier deres katter?

(Veide han ved å veie meg selv først, og deretter med han på armen...blir sånn ca str.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Katter kommer jo i ulike størrelser, men jeg synes det høres litt mye ut. Den siste hannkatten vi hadde veide 5 kg og da var han vel akkurat i øvre normalsjiktet.

Skrevet

Jeg har to hannkatter som veier ca 6 kg. Han ene er nok litt overvektig, siden han ikke mosjonerer så mye, mens han andre absolutt ikke er overvektig siden all vekta skyldes masse muskler.

Det blir jo som for oss mennesker: man kan ikke måle overvekt utfra ant kilo, siden mudkler veier mer enn fett. Du kan kjenne med hånda over siden på katten og du skal kunne kjenne ribbeina gjennom spekklaget.

Skrevet

Vår kastrerte hankatt er storvokst og veier over 5 kg, men han er absolutt ikke overvektig. Den eneste måten du kan avgjøre det på er som gjesten over sier, eller be noen andre, dyrlege e.l om å ta en kikk på han. Det er ikke bra for katten å være feit i hvert fall:-)

Skrevet

Vår kastrerte hannpus veier også litt over 6 kilo, men han er en stor katt. Han er både lang og ganske høy. Litt ekstra på magen har han, det fikk han etter han ble kastrert.

Vi har pus på lettfor, sånn at han ikke legger mere på seg.

Skrevet

Vi har to like gamle katter med ganske forskjellig vekt, kan man si. Den ene er en hunkatt som veier ca 2,5 kg og en kastrert hannkatt som veier godt over åtte kg. :ler:

Dyrlegen sier begge to er akkurat passe slanke, de har bare så ulik størrelse og bygning. Vi har nok bare fått katter fra hver av ytterpunktene.

Skrevet

tja... eldstemann hos oss ligger på rundt ti kilo og er ikke overvektig... som en tidligere bruker sa, en kan ikke måle overvekt på pus kun ut i fra vekt ;)

Skrevet

Se det litt i sammenheng med om han er lang og har lange bein, da er det en litt større katt som derfor veier litt mer. Min katt er bare 10 mnd og veier ca 3,5 kilo men han er lang og tynn, tror nok han blir litt tjukk når vi skal kastrere han snart

Skrevet

Hannkatten min er kastrert og veier 4.3 kg. Han er ikke spesielt stor og har fått litt mage i sommer. Kommer nok av at han er i matfaten til nabokattene og forsyner seg i tillegg til at han spiser hjemme. :roll:

Skrevet

Min Gucci veier 9 kg, han er av rasen Norsk Skkogkatt.. Han er avlet på store linjer, så han er en stor gutt-uten å være overvektig:)

Skrevet

Til sammenlikning veier min kastrerte hannkatt 3,5 kilo og da vi var hos dylegen og fikk vaksinen hans i sommer sa hun at han var i godt hold og overhodet ikke undervektig. ;)

Skrevet

Min hunkatt - norsk skogkatt- veier over 5 kg og er absolutt ikke feit. Ungkatt

Skrevet

Min kastrerte storepus veier også ca. 5 kg.

Han er ikke tjukk, men veldig stor katt (høy). Ser ut som en liten puma.

Skrevet
Min kastrerte storepus veier også ca. 5 kg.

Han er ikke tjukk, men veldig stor katt (høy). Ser ut som en liten puma.

Ps: det er obligatorisk å legge ut bilder av søte pusekatter i galleriet.

Skrevet

Vår kastrerte hannkatt veide over 8 kilo, og var temmelig feit for å si det sånn. Om vinteren så vi fire poteavtrykk i snøen, og et langt, rundt et i midten - magen som hadde subba nedi. :ler:

Men dyrlegen sa han var i fin form og at det ikke var skadelig så lenge han ikke ble enda større. Pusen vår ble 16 år gammel. Feit og glad, samma hva!

Skrevet (endret)

Mine to kastrerte hannkatter veier rundt 6 kg. De er begge to ganske svære i kroppen, uten å være overvektig-

Yngste er snart 1 år og eldste er 3 år.

Bilder av vidundrene ligger på galleriet. :)

Endret av Tibeke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...