Gå til innhold

Hvordan får rommet til å virke høyere under taket?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi lager leilighet i kjelleren. Takhøyden der er lavere enn i vanlige rom, og vi er derfor ute etter tips til hvordan vi kan få det til å virke høyere - ved hjelp av farger/lys. Vi har tenkt på hvitt tak, lyse (nesten hvite) vegger og mørkt gulv. Er dette den beste kombinasjonen, eller bør vi gjøre noe annerledes? Vil det f.eks. hjelpe med lyst gulv? :klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

gulvet burde være helt lyst. Det reflekterer dagslyset og gjør at flaten virker enda større... loddrette linjer på veggene vil gjøre at det virker høyere, men vannrette linjer vil det virke lavere og bredere. Så du kunne jo valgt en tapet med loddrette striper eller male striper/linjer i duse, lyse farger som matcher godt... men jeg ville ikke hatt det på alle veggene, kankje en endevegg.. eller den veggen som vil syns best.

Endret av Minimi
Skrevet

Mal tak og vegger i samme farge. Sa fjerner du kanten som gjør at taket blir så synlig, Jeg har gjort dette på våre rom, og effekten er fantastisk!

Skrevet

Drpp lister langs taket eller mal dem i samme farge som veggen. Gjerne samme/tilnærmet samme farge på tak og vegger. Ikke heng gardiner, bilder osv for høyt på veggen. Dropp gjerne gardinene også. Masse dagslys gir større rom.

Jeg ville også droppet taklamper.

Ellers er det lurt å ikke overmøblere rommet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...