Gjest Gjest Skrevet 20. august 2006 #1 Skrevet 20. august 2006 Vi har et vennepar som vi går mye sammen med. Hun har vært er nær venninne av meg gjennom mange år. Hun er ei utrolig herlig jente, men jeg vet ho også har sine feil. Problemet er at jeg har flere tilfeller av hvor han har snakket stygt om henne til kamerater når han er full. Sier hun er så kontrollerende og at han har det så jævlig i forholdet. Legger ut i det vide og det brede hvor fælt alt er. Han har også flørtet vilt med sin eksdame (en annen venninne av meg)ved flere annledninger når han har vært beruset. En gang sa han til og med at det var slutt mellom de... Også ting som at han aldri har kommet over henne osv.... Hun sitter da hjemme og aner fred og ingen fare. Han er en helt fantastisk mann når han er edru, og av de vi ser, så virker han lykkelig i forholdet. Han sier også til henne at det er henne han vil ha, han vil gitfe seg med henne, bygge hus og få barn.... Jeg syntes det er så vondt å vite alt det stygge han sier. Til og med til mannen min sine kamerater som han ikke er fortrolig med.... Denne jenta er et fantstisk menneske, og jeg vet hun er lykkelig med denne mannen, dette er den store kjæligheten for henne.... Jeg hatt lyst at hun skal vite om alt, men vet jeg ikke har noe med det.... Jeg vil ikke såre henne, emn det er fælt å se at hun planelgger fremtiden med han. Jeg syntes det er helt forkastelig at noen kan snakke sånn om sin samboer til gud å hvermann...Og dette er jo bare ting jeg vet om, hva med alt jeg ikke vet.... Mannen min har snakket med han en gang da det var et spesielt tilfelle, men det har ikke bedret seg. Skal jeg bare la alt dure og gå....noen råd om hvordan gripe dette fatt, har foregått i over et og et halvt år.....
Gjest Gjest1 Skrevet 20. august 2006 #2 Skrevet 20. august 2006 Jeg synes din mann bør ta det opp med hennes samboer og be han skjerpe seg. Sånn oppførsel er belastende både for dere, hans samboer og alle denne mannen snakker slik om samboeren sin til.
Gjest Cosmic Girl Skrevet 20. august 2006 #3 Skrevet 20. august 2006 Jeg synes din mann bør ta det opp med hennes samboer og be han skjerpe seg. Sånn oppførsel er belastende både for dere, hans samboer og alle denne mannen snakker slik om samboeren sin til. ← Dette forslaget får min stemme. Jeg ville ihvertfall tatt det opp med han først, og ikke med henne.
:-) anna Skrevet 20. august 2006 #4 Skrevet 20. august 2006 Han kan jo vente til en gang det skjer, og påpeke at det vel er ganske ufint å snakke slik om samboeren sin bak henens rygg. Kanskje også påpeke at han aldri har hørt samboeren si et vondt ord om han, så hun er i allefall langt mer lojal enn han er...
Gjest Gjest1 Skrevet 20. august 2006 #5 Skrevet 20. august 2006 Han kan jo vente til en gang det skjer, og påpeke at det vel er ganske ufint å snakke slik om samboeren sin bak henens rygg. Kanskje også påpeke at han aldri har hørt samboeren si et vondt ord om han, så hun er i allefall langt mer lojal enn han er... ← Jeg synes dette blir for vagt. Om dette er noe han gjør bare når han er full må det gå an å snakke han til fornuft når han er edru. Og heller på tomannshånd i edru tilstand enn på fest foran mange andre mennesker.
Buster Skrevet 21. august 2006 #6 Skrevet 21. august 2006 Veldig enig med denne løsning som er kommet opp her, men mener at dette ikke er helt nok. Ja jeg hadde bedt din sambo ta dette opp med vedkommende på en skikkelig måte. Mener videre at han burde lagt press på typen igjen om at han tok seg en prat med damen og forklart litt hva han har gjort og legge kortene på bordet. Hvorfor er han sammen med denne damen da, og mest sannsynlig vil jo hun bare kaste bort måneder/år på en som egentlig ikke ønsker å dele livet med henne! Jeg mener helt bestemt at hun burde få vite noe om dette, og da gjerne av typen etter at din sambo har lagt litt press på ham.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå