Gå til innhold

Hjelp! er litt stresset nå..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gifte oss 15 mars, og jeg har enda ikke funnet noen som kan synge i kirken!!

Er det noen av alle dere her i KG som vet om noen som er flink å synge, i Bergen? Noen som dere selv har brukt, eller kanskje en av dere vil ta jobben??

Har ikke så mye penger å bruke på det, så jeg kan ikke leie inn en superprofesjonell sanger.. Men jeg ønsker helst en kvinne..

Er det ellers noen gode forslag til salmer i kirken? Eller er det presten som order det? vet ikke det, jeg :oops:

Klem fra ultra stresset meg :o

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er det ellers noen gode forslag til salmer i kirken? Eller er det presten som order det? vet ikke det, jeg :oops:

Vi hadde plukket ut salmer i forkant vi, og fikk de bare godkjent av presten. Men presten hjelper dere sikkert med å velge salmer.

Vil du allikevel se på noen salmer, finner du noen av de vanligste her:

http://www.orkdalsmenighetene.no/vigsel/sa...lget_vigsel.htm

Vi hadde:

-Kjærlighet fra Gud

-Alltid freidig

-Gud signe vårt dyre fedreland

Skrevet

Jeg trenger også sanger til den 26 april.. :o (Akershus)

Tips mottaes med takk.. :D

Frk. Busybody

Skrevet
Vi skal gifte oss 15 mars, og jeg har enda ikke funnet noen som kan synge i kirken!!

Er det noen av alle dere her i KG som vet om noen som er flink å synge, i Bergen? Noen som dere selv har brukt, eller kanskje en av dere vil ta jobben??

Har ikke så mye penger å bruke på det, så jeg kan ikke leie inn en superprofesjonell sanger.. Men jeg ønsker helst en kvinne..

Jeg slo opp i gule sider på pikekor i Bergens området, og fant dette: Pikekor

Ring da vel og hør om noen er interessert i å hjelpe dere?? Hvis ikke er det mulig kirken har et eget kor? Hør med presten om han vet.

Lykke til!

Skrevet

Heisann!

Jeg er også på jakt etter en solist, men har heldigvis litt bedre tid på meg. Tenkte kanskje at det kan være en ide å kontakte et begravelsesbyrå i og med at disse formidler solister til begravelser. Men hvor mye det koster vet jeg jo ikke...

Håper det ordner seg! :wink:

Kaia

Skrevet

Beklager - solist kan jeg ikke hjelpe med...annet enn å ta kontakt med f eks presten i Metodistkirken eller et annet "frikirkemiljø" (som kanskje har et godt ungdomsmiljø/unge voksne...)og høre om de har noen flinke solister fra et ungdomskor el....(pass på at det ikke blir "gamle tante Herdis" som jodler i vei for seg selv ;-) De finnes ofte også i de miljøene....)...

Var forlover i høst og hjalp bruden finne salmer....trøst deg med at de bestemte sangene kun 10-14 dager før bryllupet :wink:

Legger ut "lista" her om det kan være til hjelp:

Å leva det er å elska - 698

Kjærlighet fra Gud - 669

....ganske vanlige....

Nå er det morgen tåkene letter -

Hellig, hellig, hellig - 272

O, store Gud - 261 (f. eks vers 1-3)

Alltid freidig når du går - 416

...Litt mindre vanlige...

Og noen "alle" helt sikkert kan:

La oss vandre i lyset

Deg være ære

Tallene bak titlene er nummerene i salmeboka i Den Norske Kirke...Tror også "La oss vandre..." står der, men jeg fant ikke nr på nettet...

Lykke til!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Jeg er så heldig at mange av gjestene er sangere/musikere, så dette løser det meste.

Men jeg anbefaler å ta kontakt med f.eks. Norges korforbund for å få navn på gode kor i området. Mange kor kan stille med mindre grupper eller også solister og det trenger ikke blir så dyrt.

I Bergen er det jo f.eks. et veldig bra damekor som heter "Voci Nobili" og i Oslo/Akershus er det MANGE!

Ellers går det an å kontakte Musikkhøskolen eller andre musikkutdanninger.

Jeg synes folketoner er nydelig bryllupsmusikk...

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...