Susie Skrevet 8. januar 2003 #1 Skrevet 8. januar 2003 Vi skal gifte oss 15 mars, og jeg har enda ikke funnet noen som kan synge i kirken!! Er det noen av alle dere her i KG som vet om noen som er flink å synge, i Bergen? Noen som dere selv har brukt, eller kanskje en av dere vil ta jobben?? Har ikke så mye penger å bruke på det, så jeg kan ikke leie inn en superprofesjonell sanger.. Men jeg ønsker helst en kvinne.. Er det ellers noen gode forslag til salmer i kirken? Eller er det presten som order det? vet ikke det, jeg :oops: Klem fra ultra stresset meg :o
Augustbrud02 Skrevet 8. januar 2003 #2 Skrevet 8. januar 2003 Er det ellers noen gode forslag til salmer i kirken? Eller er det presten som order det? vet ikke det, jeg :oops: Vi hadde plukket ut salmer i forkant vi, og fikk de bare godkjent av presten. Men presten hjelper dere sikkert med å velge salmer. Vil du allikevel se på noen salmer, finner du noen av de vanligste her: http://www.orkdalsmenighetene.no/vigsel/sa...lget_vigsel.htm Vi hadde: -Kjærlighet fra Gud -Alltid freidig -Gud signe vårt dyre fedreland
Salamandra Skrevet 8. januar 2003 #3 Skrevet 8. januar 2003 Jeg trenger også sanger til den 26 april.. :o (Akershus) Tips mottaes med takk.. :D Frk. Busybody
Tvilling76 Skrevet 8. januar 2003 #4 Skrevet 8. januar 2003 Vi skal gifte oss 15 mars, og jeg har enda ikke funnet noen som kan synge i kirken!! Er det noen av alle dere her i KG som vet om noen som er flink å synge, i Bergen? Noen som dere selv har brukt, eller kanskje en av dere vil ta jobben?? Har ikke så mye penger å bruke på det, så jeg kan ikke leie inn en superprofesjonell sanger.. Men jeg ønsker helst en kvinne.. Jeg slo opp i gule sider på pikekor i Bergens området, og fant dette: Pikekor Ring da vel og hør om noen er interessert i å hjelpe dere?? Hvis ikke er det mulig kirken har et eget kor? Hør med presten om han vet. Lykke til!
Kaia Skrevet 8. januar 2003 #5 Skrevet 8. januar 2003 Heisann! Jeg er også på jakt etter en solist, men har heldigvis litt bedre tid på meg. Tenkte kanskje at det kan være en ide å kontakte et begravelsesbyrå i og med at disse formidler solister til begravelser. Men hvor mye det koster vet jeg jo ikke... Håper det ordner seg! Kaia
Rufus Skrevet 9. januar 2003 #6 Skrevet 9. januar 2003 Beklager - solist kan jeg ikke hjelpe med...annet enn å ta kontakt med f eks presten i Metodistkirken eller et annet "frikirkemiljø" (som kanskje har et godt ungdomsmiljø/unge voksne...)og høre om de har noen flinke solister fra et ungdomskor el....(pass på at det ikke blir "gamle tante Herdis" som jodler i vei for seg selv ;-) De finnes ofte også i de miljøene....)... Var forlover i høst og hjalp bruden finne salmer....trøst deg med at de bestemte sangene kun 10-14 dager før bryllupet Legger ut "lista" her om det kan være til hjelp: Å leva det er å elska - 698 Kjærlighet fra Gud - 669 ....ganske vanlige.... Nå er det morgen tåkene letter - Hellig, hellig, hellig - 272 O, store Gud - 261 (f. eks vers 1-3) Alltid freidig når du går - 416 ...Litt mindre vanlige... Og noen "alle" helt sikkert kan: La oss vandre i lyset Deg være ære Tallene bak titlene er nummerene i salmeboka i Den Norske Kirke...Tror også "La oss vandre..." står der, men jeg fant ikke nr på nettet... Lykke til!!
Gjest Anonymous Skrevet 9. januar 2003 #7 Skrevet 9. januar 2003 Hei! Jeg er så heldig at mange av gjestene er sangere/musikere, så dette løser det meste. Men jeg anbefaler å ta kontakt med f.eks. Norges korforbund for å få navn på gode kor i området. Mange kor kan stille med mindre grupper eller også solister og det trenger ikke blir så dyrt. I Bergen er det jo f.eks. et veldig bra damekor som heter "Voci Nobili" og i Oslo/Akershus er det MANGE! Ellers går det an å kontakte Musikkhøskolen eller andre musikkutdanninger. Jeg synes folketoner er nydelig bryllupsmusikk... Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå