Gjest loren Skrevet 20. august 2006 #1 Del Skrevet 20. august 2006 (endret) Jeg bytter jobb 1. september og lurer på følgende.. Der jeg slutter jobber vi turnus, og i forbindelse med juleferien har jeg sagt ja til å jobbe en vakt for en kollega 3. januar. Dette sa jeg ja til i mai, ca 3 mnd før det var aktuelt å bytte jobb. Har ikke noe skriftlig på det. Er det da mitt ansvar å sørge for at den vakta blir dekket, eller er det avdeligsleder, eller er det hun/han som overtar jobben min...? Jeg jobber allerede på den nye jobben min den dagen, så jeg har ikke mulighet (og heller ikke lyst) til å ta denne vakten. Jeg har jo strengt tatt ikke noe med denne bedriften å gjøre etter 1. oktober... (Jeg bytter 1/9, men oppsigelsestiden min løper til 1/10, har byttet stilling med en kollega sånn at jeg kun tar et par helger i september) Endret 20. august 2006 av loren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aeriana Skrevet 20. august 2006 #2 Del Skrevet 20. august 2006 Nei, jeg kan ikke se at det er ditt ansvar å dekke denne vakta i og med at du er ferdig i denne jobben 1. oktober. Da blir det vaktleder/den som har med bemanning å gjøre sitt ansvar, ikke din Da har du jo jobbet ut oppsigelsestiden din. Du kan evt. si i fra om dette, at vaktleder er klar over det og dermed kan finne en annen til å dekke denne vakten. Eller så må den som opprinnelig har denne vakten jobbe den selv Lykke til i ny jobb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 20. august 2006 #3 Del Skrevet 20. august 2006 Jeg ville sagt fra til den jeg hadde sagt ja til å jobbe for at du slutter i jobben lenge før den tid og at hun må finne en annen til å ta den vakten. Du har ingen forpliktelser eller ansvar i en jobb du har sluttet i 3 mnd før! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loren Skrevet 20. august 2006 #4 Del Skrevet 20. august 2006 Takk =) Er det jeg også mener, men jeg vet at enkelte her på jobben har blitt grundig fornærmet på grunn av tilnærmet like situasjoner tidligere....Derfor jeg ville høre hva som egentlig er vanlig .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2006 #5 Del Skrevet 20. august 2006 Slik jeg ser det er det i det minste ditt ansvar å sørge for at informasjonen kommer videre, slik at alle andre er klar over situasjonen og at den vakten ikke er dekket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleba Skrevet 21. august 2006 #6 Del Skrevet 21. august 2006 Jeg forstår det slik at det er en privat avtale mellom deg og henne som skulle ha vakten? Da må du gå til henne du har avtalen med og ordne opp på beste vis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå