Montezuma Skrevet 19. august 2006 #1 Skrevet 19. august 2006 Når drar man til Sykehuset?? Det er ca 4 mil dit.
Gjest marthepia Skrevet 19. august 2006 #2 Skrevet 19. august 2006 Ring på fødeavdelingen å spør! Ikke farlig. Lykke til
monja Skrevet 19. august 2006 #3 Skrevet 19. august 2006 Jeg ville ringt sykehuset og spurt om hvordan deres praksis er. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2006 #4 Skrevet 19. august 2006 Det burde vært avklart med jordmor/sykehus... Ring fødeavdelingen så har nok de en fin veiledning.
Montezuma Skrevet 19. august 2006 Forfatter #5 Skrevet 19. august 2006 er det ikke noen som har en "oppskrift" på antall minutter mellom veene???
Gjest marthepia Skrevet 19. august 2006 #6 Skrevet 19. august 2006 http://www.babyverden.no/templates/Article____4321.aspx se her!
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2006 #7 Skrevet 19. august 2006 er det ikke noen som har en "oppskrift" på antall minutter mellom veene??? ← Hallo????? Hvis hun er i fødsel så får du se til å logge av og ringe sykehuset. HVOR vanskelig kan det være?
Gjest marthepia Skrevet 19. august 2006 #8 Skrevet 19. august 2006 Hallo????? Hvis hun er i fødsel så får du se til å logge av og ringe sykehuset. HVOR vanskelig kan det være? ← Slapp av...
Montezuma Skrevet 19. august 2006 Forfatter #9 Skrevet 19. august 2006 Hallo????? Hvis hun er i fødsel så får du se til å logge av og ringe sykehuset. HVOR vanskelig kan det være? ← Hallooooo, kanskje jeg bare har fått en telefon med spørsmål, og at jeg sitter her fordi jeg er hjemme alene med mitt eget bar ikveld.... Som for øvrig ikke vil sove :hår: Tusen takk for link, marthepia:)
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2006 #10 Skrevet 19. august 2006 Hallo????? Hvis hun er i fødsel så får du se til å logge av og ringe sykehuset. HVOR vanskelig kan det være? ←
Gjest Gjest_Nigo-san_* Skrevet 19. august 2006 #11 Skrevet 19. august 2006 er det ikke noen som har en "oppskrift" på antall minutter mellom veene??? ← "Tre rier på ti minutter" er vel ganske vanlig. Sannsynligvis haster det ikke i det hele tatt... Fødsler tar gjerne lang tid, og det er kjedelig å bli sendt hjem!
jordbær Skrevet 19. august 2006 #12 Skrevet 19. august 2006 JM sa "bli hjemme så lenge du føler for det. Det kommer til et punkt hvor du ikke klarer å være hjemme lengre, uansett" Så lenge man føler seg trygg og har det ok kan man være hjemme. Ingen vil nekte noen og komme på føden
Montezuma Skrevet 19. august 2006 Forfatter #14 Skrevet 19. august 2006 Tusen takk for svar! I linken fra marthepia stod det bl.a. "det er ofte far som presser på for å dra på sykehuset...." . Det stemmer vel ofte det. Hun vet vel best hun som kjenner det på kroppen :-) Mine egne barn har kommet til verden under kritiske omstendigheter, så jeg har ingen erfaring med å være i fødsel, og kan dermed ikke hjelpe hun som holder på nå.
Gjest marthepia Skrevet 19. august 2006 #15 Skrevet 19. august 2006 Du har så rett. Det er som regel pappan som presser på Håper linken var til hjelp! Er det ei venninne som er i fødsel?
Montezuma Skrevet 19. august 2006 Forfatter #16 Skrevet 19. august 2006 Du har så rett. Det er som regel pappan som presser på Håper linken var til hjelp! Er det ei venninne som er i fødsel? ← Det er min beste venninnes venninne. jeg kjenner henne bare. Men min venninne dro dit på besøk idag, og skulle egentlig komme til meg etterpå. Istedet fikk jeg telefon om at det var igang, så hun må bli der og evt være sjåfør. Kjempespennende!!!!
Gjest marthepia Skrevet 19. august 2006 #17 Skrevet 19. august 2006 Spennende ja!! Vi må få høre hvordan det gikk med henne!
Montezuma Skrevet 19. august 2006 Forfatter #18 Skrevet 19. august 2006 Nå har riene avtatt litt, og en ganske sliten mor sover litt.....
Gjest Tweetypie Skrevet 20. august 2006 #19 Skrevet 20. august 2006 (endret) Hallo????? Hvis hun er i fødsel så får du se til å logge av og ringe sykehuset. HVOR vanskelig kan det være? ← Slapp av du da! Det er ingenting å være bekymra for det vel. 5 min mellom riene så blir det anbefalt å ta kontakt med føden, det betyr ikke at det kommer til å gå fort heller da. Far er vel den som er mest stressa. Merka det selv når jeg var i fødsel begge ganger at han hadde mer hastverk enn meg til å reise inn. Men nå har kanskje venninna født også Endret 20. august 2006 av Tweetypie
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2006 #20 Skrevet 20. august 2006 "Tre rier på ti minutter" er vel ganske vanlig. Sannsynligvis haster det ikke i det hele tatt... Fødsler tar gjerne lang tid, og det er kjedelig å bli sendt hjem! ← 5 min mellom riene så blir det anbefalt å ta kontakt med føden, det betyr ikke at det kommer til å gå fort heller da. ← Men det er viktig å bruke litt skjønn også! Jeg hadde rier med 7 minutters mellomrom i over en time, men de var så vonde at den kommende pappaen fikk meg til å ringe føden. Jeg reiste innover og hadde full åpning, selv om riene var så sjeldne! (Jeg hadde ikke lyst å reise innover, for jeg tenkte som Nigo-san "fødsler tar lang tid, og det er kjedelig å bli sendt hjem!")
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå