Gå til innhold

behov for jobb ...

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_line_*
Skrevet

har svært impulsivt bestemt meg for å starte på Homeopati studiet til høsten.. er weekend basert med noen få samlinger i løpet av året. Får ikke støtte av lånekassen til dette... så nå må jeg finne en snarlig løsning.....

må ha penger!

finn.no

zett.no

aetat.no

osv... prøvd alt

hva gjør en? hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør ta direkte kontakt med steder du ønsker å jobbe. Det beste er nok da å ringe eller å møte opp personlig. Ikke skriv en uformell søknad for da havner den lett i en skuff.

Jeg mener å ha hørt at 70% av alle jobber blir aldri lyst ut. Og det sier jo sitt.

Gjest Huldali
Skrevet

Si til alle du kjenner at du trenger en jobb, så de vet at du er på utkikk etter arbeid. Hvis de hører om det kanskje de sier i fra til deg. Man kommer langt med gode kontakter.

Ening med at det lønner seg å møte opp i egen person. Lag en søknad basert på hver enkelt arbeidstid du kunne tenke deg og presenter deg og lever søknaden. Da får de møte deg med en gang. Hvis du søker arbeid i butikk så spør om du kan få snakke med daglig leder, hvis den dagliglederen møter deg er et større mulighet for at du kan få jobben. Da får han/hun et førsteinntrykk av deg og ikke kun gjennom papir.

Legg ut søknader på nettet, det har du vel allerede gjort slik jeg forstår det.

Nå vet ikke jeg om det er heltid eller deltid du er på jakt etter, men hvis du får tilbud om et vikariat eller en deltids jobb bør du kanskje takke ja til det, for det er mulig at det kan utvikle seg til en heltidsstilling i løpet av en stund, eller i hvert fall gi deg større muligheter for en jobb et annet sted som er fulltid.

Og til slutt, ikke gi opp! :)

Gjest prestekrage
Skrevet (endret)

Ta kontakt med ett vikar/ bemanningsselskap. Det er for tiden lav arbeidsledighet her i landet og maaaange firma sliter med å få tak i kvalifisert arbeidskraft!

Ser bare her jeg jobber. Vi utlyste en attraktiv stilling med god lønn i et firma med godt rykte og god forankring i regionen. 3 kvalifiserte søkere fikk vi!!

Vi leier ut deler av lokalene våre til ett bemanningsselskap- og nesten daglig ser og hører jeg "desperajonen" etter å få tak i folk til alle mulige yrker!

Når det gjelder valg av bemanningsselskap vil jeg tipse om å velge ett av de lokale "små". De "kjente"/store landsdekkende tar seg veldig godt betalt for utførte tjenester og dermed er det mange små firma som rett og slett ikke har råd til å bruke disse. Dessuten har de små byråene ofte mye bedre service til både oppdragsgiver og til "søker-kartoteket". Dette mye pga konkurransen i markedet...

Endret av prestekrage
Gjest Gjest_line_*
Skrevet

Takk for svar :)

Som dere skjønner.. jeg er jo nesten desperat pga min impulsive helomvending der jeg brått har bestemt meg for å ta et helt annet studie enn først anntatt. Følger drømmen min! - og det vet jeg at jeg ikke vil angre på..

Vil så gjerne finne en ok jobb ja, slik at jeg slipper høre den trøtte kometaren fra gamletanter og øvrig familie "hva sa jeg" , "du er for impulsiv du, tror det er så lett her i verden"... hehe.. nesten så jeg kan høre dem ;)

:sjenert:

ja, skal ta kontakt med byråer. Men du "Prestekrage", du snakker om minder lokale byråer. har du noe forslag til et slikt? :)

igjen , takker for svar. hjelper meg utrolig masse nå som det er så mye jeg skal få i orden på så kort tid..

ha en strålende søndag :)

Skrevet

Prøv f.eks Gule sider for å finne byråer der du bor.

Det skader jo ikke å registrere seg hos de store heller.

De "små" er de som ikke har kjente navn som Adecco, Manpower osv.

Lag deg en skikkelig CV og en "standard" søknad som du tar med deg. Jeg ville tatt turen innom alle byråene. Da øker du sjansene dine. Men hos de små er det større sjanse for at de husker deg når de skal finne en person til stillingene de får inn. Du blir ikke bare et navn i en stor database.

Gjest prestekrage
Skrevet

Litt vanskelig å komme med konkrete forslag ettersom jeg ikke vet hvor i landet du bor. Men her i byen (Hamar) ville jeg foreslått; BackUp, JobZone, Proffice, TopTemp, Vikann, Personalhuset, issPersonalhuset. Mulig disse er "kjeder" men i allefall ikke de største.

Som noen skrev over her: Gå på guleside søk på "vikarbyrå sted"!

Gjest Gjest_pippi_*
Skrevet
Litt vanskelig å komme med konkrete forslag ettersom jeg ikke vet hvor i landet du bor. Men her i byen (Hamar) ville jeg foreslått; BackUp, JobZone, Proffice, TopTemp, Vikann, Personalhuset, issPersonalhuset. Mulig disse er "kjeder" men i allefall ikke de største.

Som noen skrev over her: Gå på guleside søk på "vikarbyrå sted"!

Jeg har registrert meg hos TopTemp. Ser veldig bra ut ihvertfall. Var på intervju på torsdag, fikk tilbud om vikariat på fredagen :) Nå søker jeg bare småjobber iom jeg skal studere og får støtte fra Lånekassa, men hun råda meg til å registrere meg i flere vikarbyråer for da er det jo sjanse for flere jobber :)

Gjest Gjest_Baremeg_*
Skrevet

Men en ting jeg begynte å tenke på her: man har jo bare ett skattekort. Hva gjør man da hos vikarbyråene? Tar de bare en kopi av skattekortet? Har ikke peiling på hvordan det fungerer jeg :sjenert: Ellers så blir det j**lig mange ekstra skattekort å bestille :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...