Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tidligere hadde jeg nokså sterke negler, og klarte å ha dem sånn passe lange. Det siste året har jeg derimot slitt med negler som "skaller av", dvs. at de splitter seg fra toppen og jeg kan "dra av" små flak (forstår dere hva jeg mener :-? ?).

Har i lengre tid prøvd med negleforsterker, men også den skaller av, selv om jeg legger ny hver 3.-4. dag (er også litt redd for å slite på neglene med neglelakkfjerneren). Har også forsøkt kremer, alt fra Spenol til dyre hånd/neglekremer (hvorav Spenol faktisk ga best resultat for myke hender.....)

Har noen tips om hva jeg kan gjøre? Har lurt litt på å få lagt på falske negler (støp?) slik at mine kan vokse i fred under - eller ryker mine egne når de falske tas/faller av??? Er det kost-tilskudd som hjelper??

Dette er jeg innstilt på å jobbe litt med, og ALLE råd mottas med takk - nå går jeg med konstant nedklippede negler - uten at det ser ut til å hjelpe heller - skallingen bare eter seg nedover neglene...... :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjøpt en krem fra Juvena jeg som jeg smører på neglene hver dag. De skal gjøre neglene sterkere og det hjelper virkelig.

Ellers er det smart å legge på falske negler en periode. Det gjorde jeg i forbindelse med bryllupet vårt, og det er det som har gjort at jeg har fått lange fine negler. Egentlig kunne jeg tenke meg å legge støp på neglene jeg har nå også, sånn at de blir sterkere...men det får vente...

Skrevet

Jeg har i perioder hatt støp på neglene mine (gele). Så lenge jeg går jevnlig til negldesigner holder neglene seg pene og jeg kan holde dem i akkurat den lengden jeg ønsker. Det ser også pent og naturlig ut. Dvs at det ikke legges et tykt lag, men kun et beskyttende lag gele utenpå mine egne negler.

Men ETTER at støpen er fjernet, er det min erfaring at neglene blir enda mer skjøre enn før. Det har tatt lang tid før de blir sånn nogenlunde igjen etter hver gang. Jeg har riktignok ganske skjøre og "flakete" negler fra før, men etter å hatt støp ble de verre.

Nå er det leeeenge siden sist jeg hadde støp på neglene. Kommer nok ikke til å gjøre det igjen (unntatt i et evt bryllup dersom mine egne negler ikke er pene nok). Om sommeren blir neglene min fine helt av seg selv (men fortsatt tynne). Om vinteren derimot!!!! Da flaker de og splitter seg for et godt ord. Smører som en gal, og det hjelper jo litt, men må nok vente til våren før det begynner å ta seg opp igjen, tenker jeg :-(

Skrevet

Tjorven - har du navn på kremen???

Ellers har jeg slitt med dette i over ett år, så det har nok ikke bare med årstiden å gjøre, dessverre :(

Skrevet

B-vitamin er bra for hår og negler. Ellers synest jeg Revelon har bra negle produkter. Og bruk hansker når du vasker.

Skrevet
Tjorven - har du navn på kremen???

Ellers har jeg slitt med dette i over ett år, så det har nok ikke bare med årstiden å gjøre, dessverre :(

Desverre husker jeg ikke hva kremen heter, men jeg kan finne det ut.

Kremen kjøpte jeg på Cubus og den kostet rundt 100 kroner. Selve kremen er lyserosa, og finnes i en bitteliten glasskrukke. Utenpå krukken er det en sort liten eske. De vet garantert hvilken det er om du tar en tur til Cubus. Den står sammen med andre ulike neglprodukter der.

Skrevet

Det er ikke rart at du får falk som kan dras av, for neglen består av mange mange flak. Og når neglen blir tørr kan du dra av flakene. Det kan være lurt å ta deg en tur til et neglsenter og få en voksbehandling. Dette er fint for å tilføre fuktighet. I tillegg bør du invester i en Solar olje som er super for negler.

Vær også klar over at negllakkfjerner med aceton tørker ut neglene.

Jeg har ikke stor tro på neglkremer, hvis ikke disse er kjøpt i en neglsalong da.

Og de spretter opp som paddehatter nå, velg en seriøs en som har holdt på lenge!

Skrevet

Solar olje har jeg ikke hørt om. Hvor får man kjøpt det?

Her må alt vurderes........

:ler:

• 2 uker senere...
Skrevet

Nå har jeg endelig husket på å sjekke ut hva denne kremen heter. Den heter: Nail Care og er altså fra Juvena. Kanskje vært et forsøk?

Skrevet

Solar olje kan du kjøpe i neglesalonger/negldesigner.

Skrevet

B-vitaminer hjelper som bare det. Mine negler brakk alltid, men etter jeg begynte å ta B-vitamin, så har jeg ikke opplevd at de har brukket en eneste gang!

Skrevet

Litt fakta om neglen bare..

Neglene består av 3 lag;

-det øverste er cuticula og er dannet av hardt keratin. Dette skal beskytte mot angrep av sopp og bakterier fra oversiden.

-det midterste laget består av litt bløtere keratin.

-det nederste laget heter hyponychium og skal klistre fast selve neglen til neglesengen, og skal dessuten beskytte mot sopp og bakterier fra undersiden. Det er derfor viktig å ikke pirke under neglene med spisse gjenstander for da blir hyponychium skadet og neglen kan løsne fra englesengen.

Kjøp produkter i en neglesalong, hos hudpleier eller i et parfymeri slik at de kan vurdere hvilke produkter du trenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...