Gå til innhold

Forventninger i resepsjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva forventer du i en hotellresepsjon?

Av kunnskaper, service, ekstraservice osv?

Hva skal til for å imponere deg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kan slippe unna med veldig mye (f.eks mangel på kunnskap) om de smiler. Av service forventer jeg å få det jeg har bestilt og at de gjør sitt beste for å finne ut av det de evt. ikke har kunnskap om.

Men smilet er absolutt være der og det må være ekte.

Jeg forventer også at de som står i en respesjon er fokusert på gjesten og ikke på kollegaer eller privattelefoner.

Er vel egentlig ikke så veldig kravstor som gjest, men jeg kommer ikke tilbake om jeg ikke føler meg velkommen eller opplever sure resepsjonister.

Gjest Vilja :-)
Skrevet

Jeg setter pris på å bli møtt med et blidt ansikt og ikke minst at det er mulig å få øyekontakt med resepsjonisten, å føle at h*n er til stede og ikke surrer rundt med andre gjøremål, f.eks. roter med papirer osv.

Om jeg spør om f.eks. veien til nærmeste etellerannet, vil jeg også sette pris på å bli møtt med en hjelpsom, velvillig holdning, selv om vedkommende kanskje ikke kan gi noe konkret svar. "Det vet jeg ikke" og ferdig med det, oppfattes som litt tafatt å høre fra personer som jobber innen service.

Skrevet

De som jobber med service i Norge i dag er blitt generelt sett noen latsabber, en del av dem hvertfall.

Det er p åingen måte et bra nok svar å trekke på skuldrene og si "vet ikke". :frustrert:

Skrevet

Jeg forventer naturligvis å slippe å vente på å bli betjent fordi de er opptatt med andre ting, private telefoner, papirer eller hva det måtte være. Det er selvsagt ok å vente dersom det er andre foran meg i køen. Dersom telefonen ringer mens jeg blir ekspedert, forventer jeg at samtalen blir kort. Lange samtaler (lenger enn 1 minutt) bør de ta senere/ringe opp igjen/sette over.

Jeg forventer at resepsjonisten gjør sitt beste for å finne ut av ting jeg lurer på, dersom det er ting de ikke vet svaret på med en gang. Jeg forventer også at resepsjonisten tror på meg når jeg evt klager på rommet eller forteller at noe ikke virker. Jeg gidder heller ikke høre på deres forklaringer på hvorfor det har blitt som det har blitt dersom det f.eks. er rot med bestillingen, bare fiks det. Det er uinteressant hvem som har misforstått hvem, hva som ble misforstått eller hvilke beskjeder som ikke ble motatt, bare fiks det.

Og så forventer jeg et konstant smil.

Skrevet

Jeg gidder heller ikke høre på deres forklaringer på hvorfor det har blitt som det har blitt dersom det f.eks. er rot med bestillingen, bare fiks det. Det er uinteressant hvem som har misforstått hvem, hva som ble misforstått eller hvilke beskjeder som ikke ble motatt, bare fiks det.

Og så forventer jeg et konstant smil.

Til alle resepsjonesters forsvar så må jeg bare si til dette at når det er rot med bestillinger på grunn av noe som har skjedd utenfor hotellet, dvs f.eks. bedriften har glemt å bestille rom e.l. så kan man ikke forvente at hotellet skal ta ansvar for dette, men vi hjelper selvfølgelig til med rom eller rom på et annet hotell så godt det lar seg gjøre. :)

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Jeg forventer et smil, personlig service. At de kan svare på spørsmålene mine eller henvise meg videre.

Skrevet

Jeg forventer vel først og fremst at resepsjonisten skal få meg til å føle meg velkommen.

Gjest en gjest
Skrevet
Jeg gidder heller ikke høre på deres forklaringer på hvorfor det har blitt som det har blitt dersom det f.eks. er rot med bestillingen, bare fiks det. Det er uinteressant hvem som har misforstått hvem, hva som ble misforstått eller hvilke beskjeder som ikke ble motatt, bare fiks det.

Ok, la oss late som om noe sånt som dette kunne skjedd:

Du gjør en bestilling via et reisebyrå. Når du kommer til hotellet for å sjekke inn, viser det seg at hotellet aldri har fått noen bestilling fra dette reisebyrået. (Grunnene til dette kan selvsagt være mange, og det er verken gjesten eller resepsjonisten som kan stå ansvarlig for det. ) Om hotellet har ledig rom er det selvfølgelig ikke noe problem, men det kan jo hende at det er fullbooket. En god resepsjonist vil selvsagt gjøre det han/hun kan for å hjelpe, ved feks å prøve å booke rom på et hotell i nærheten, og håpe at saken løser seg.

Vil du fortsatt påstå at det er resepsjonistens oppgave å "bare fikse det"?

Skrevet

ok, jeg jobber i en resepsjon. Vi kan ha dårlige dager vi også. Kankje vi ikke smiler så bredt til akkurat deg fordi gjesten før deg var ganske gretten? Man er da hverken et overmenneske eller vandrende leksikon bare fordi man står i en resepsjon! Det får da være måte på, man er da bare mennesker.

men, det er klart,- et "jeg vet ikke" svar er ikke bra nok uansett.

Men å kreve at resepsjonisten skal "fikse" et hotellrom til deg når det mangler en bestilling, er for mye forlangt. Som sagt, det kan være fullt. Hva gjør man da? Man gjør sitt beste, men ikkje kjeft på oss for det. Da blir smilet faktisk enda litt smalere til neste gjest.

Skrevet

Jeg forventer ikke så mye mer enn å bli hilst med et smil og at de er hjelpsomme om jeg spør dem om noe.

Jeg forventer ikke at de skal legge seg voldsomt i selen om det er spørsmål som ikke gjelder hotellet som de ikke vet svar på (tipper det er mange spesielle spørsmål ute og går), og jeg kan godt vente om telefonen ringer, jeg forstår at det også er (potensielle) kunder i andre enden.

Skrevet

Ellers forventer jeg et konstant smil sier mange her. Jeg trenger ikke å smile konstant til et menneske jeg prøver å hjelpe! Hva faen er dette! Tror dere

virkelig at de som jobber i tertiær-næringen har et konstant påklistret smil som krav for å få jobben? Maken til oppblåste,selvsentrerte idioter sier nå bare jeg!

Skrevet

Jeg forventer å bli "sett", dvs. at når det er min tur så får jeg full oppmerksomhet. Jeg forventer også at dersom jeg kommer og det ikke er kø, så blir jeg betjent umiddelbart, og ikke etter at vedk. er ferdig med privatsamtalen whatever.

smil forventer jeg forsåvidt og, men jeg mener ikke at de må være påklistra!Det holder at vedk. er blid!

Og som en annen skrev - jeg forventer å bli trodd dersom jeg rapporterer om noe galt, og at det blir fikset UTEN at jeg må be om det flere ganger.

Gjest loren i.i.
Skrevet
Jeg forventer ikke så mye mer enn å bli hilst med et smil og at de er hjelpsomme om jeg spør dem om noe.

Jeg forventer ikke at de skal legge seg voldsomt i selen om det er spørsmål som ikke gjelder hotellet som de ikke vet svar på (tipper det er mange spesielle spørsmål ute og går), og jeg kan godt vente om telefonen ringer, jeg forstår at det også er (potensielle) kunder i andre enden.

Endelig en som har skjønt det med telefon =)

Det er ikke verre enn at vi kan få ta telefonen, notere et telefonnummer og ringe dem tilbake igjen når vi har fått gjort oss ferdige med det vi skal hjelpe dere med. Om gjesten foran oss ikke "lar oss få lov" (jeg gjør det aldri om gjesten ikke sier jeg kan ta den)

Det som oftest skjer er at gjesten foran oss ikke sier noe,og vi står med summinga av telefonen undre hele innsjekken, noe som kan være stressende om det skjer mye ellers også... :sur:;)

Skrevet
Ellers forventer jeg et konstant smil sier mange her. Jeg trenger ikke å smile konstant til et menneske jeg prøver å hjelpe! Hva faen er dette! Tror dere

virkelig at de som jobber i tertiær-næringen har et konstant påklistret smil som krav for å få jobben? Maken til oppblåste,selvsentrerte idioter sier nå bare jeg!

:overrasket:

Jeg håper jeg aldri må være gjest på ditt hotell......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...