Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil bare presentere meg litt, i og med at det er få av dere som "kjenner" meg fra før. Jeg har ikke prøvedagbok, så derfor gjør jeg det på denne måten. Vil gjerne få litt kontakt med dere andre som prøver.

Jeg er 27 år gammel, og samboer med Bippemannen på 6. året. Vi eier enebolig sammen et sted på Sørlandet. Vi er begge i fast jobb. Har forløpig ingen barn.

Inntil nå har det ikke vært aktuelt med barn. Det vil si; jeg har vært babysyk det siste året, men mannen har vært langt fra klar. Jeg så for meg at det ville ta minst ett år til før jeg kunne kutte p-pillene.

Men jaggu sjokkerte ikke mannen meg her en dag. Jeg ymtet forsiktig frempå at jeg kunne tenke meg å slutte på pillen i løpet av neste år. Mannen fikk da et lurt blikk, og sa "kan du ikke like godt slutte med en gang?" Jeg fikk hakeslepp og begynte bare å le av ham! :ler:

Men vi ble enige om at jeg skal gå ut det siste pillebrettet. Har en uke igjen. Men jeg prøver å overtale ham til at jeg kan slutte allerede nå, for jeg er så utålmodig.. :sjenert:

Men vi får se, han skulle visst bestemme seg i dag eller i morra på om vi ska kutte pilla med en gang. *krysser fingrene*

Vel, dette var en ørliten presentasjon av meg. Så vet dere litt om hvem jeg er. Håper jeg blir litt kjent med noen av dere, da det er litt ok å skravle med noen i samme situasjon. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei!!

Koselig at du kommer hit.

Jeg for min del gikk pillebrettet helt ut da jeg sluttet forrige gang. Dette fordi jeg i utgangspunktet har regelmessig syklus og for at jeg da lettere kunne telle dager for å se når tante rød kom igjen. Så jeg sluttet, talte 28 dager og TR kom. Hadde jeg sluttet midt i brettet vet jeg ikke om dette hadde skjedd. Hmmm, kanskje det samme hadde skjedd?? aner ikke :ler:

Første gang vi ble gravide ble vi faktisk gravid på pp2. Denne gangen har det tatt litt lenger tid, men vi er lang i fra oppgitt enda.

Håper det klaffer fort for dere!!

Masse lykke til.

Skrevet (endret)

Hei Glossy! Hyggelig at du hilser på. :-D

Jeg forventer egentlig ikke at det skal gå så fort. Vi kommer ikke til å prøve så aktivt i begynnelsen, med EL-tester og slikt. Vi tar det mer som det kommer.

Ellers er det sikkert det beste om jeg går pillebrettet helt ut, men jeg er bare så utålmodig på å komme i gang. Har jo ventet et helt år på at mannen skulle bli klar.. :sjenert:

Endret av Bippe
Skrevet

Dette er vel en hyggelig nyhet, Bippe. :)

*velkommen etter*

Skrevet

Velkommen som prøver :klem:

Og velkommen til prøverforumet.

Det er kjempe spennende å ha bestemt seg for å slutte med all prevensjon. Jeg var både glad og livredd på en gang, men mest glad. Lykke til i allefall.

Vi skal nok bli kjendt ja ;) , jeg er nemlig en av dem som nok er innom her hver dag :forvirret: .

Håper at det lykkes fort for dere, det unner jeg alle, selv om det tar litt tid for oss selv :sjenert:

Skrevet
Dette er vel en hyggelig nyhet, Bippe.  :)

*velkommen etter*

Takk for det, Tyr! ;)

Skrevet
Det er kjempe spennende å ha bestemt seg for å slutte med all prevensjon. Jeg var både glad og livredd på en gang, men mest glad. Lykke til i allefall.

Vi skal nok bli kjendt ja  ;) , jeg er nemlig en av dem som nok er innom her hver dag  :forvirret: .

Ja, det er kjempespennende! Samtidig er vi vettskremte og lykkelige på en gang. Vi kan jo så og si ingenting om barn noen av oss, men vi fant ut at at tida er inne nå. Vi har både hus og fast jobb begge to, så det kan jo ikke passe bedre. Det vil jo aldri passe 100 %, uansett hvilken livssituasjon man er i.

For øvrig er jeg også en av dem som er innom så og si hver dag.. :sjenert:

Skrevet
For øvrig er jeg også en av dem som er innom så og si hver dag..  :sjenert:

Da snakkes vi da :)

Skrevet
Ja, det er kjempespennende! Samtidig er vi vettskremte og lykkelige på en gang. Vi kan jo så og si ingenting om barn noen av oss, men vi fant ut at at tida er inne nå. Vi har både hus og fast jobb begge to, så det kan jo ikke passe bedre. Det vil jo aldri passe 100 %, uansett hvilken livssituasjon man er i.

Kjenner igjen det med å være vettskremt. Sånn var det med vår nr 1 og. Men av en eller annen merkelig grunn kom det mye kunnskap farende over oss med en gang jeg hadde presset den lille ut :ler:

Så fortvil ikke. Ting faller på plass. Husk at du skal jo tross alt bære på et vidunder i 9 mnd. Får litt følelsen av å være mor da og.

Passe gjør det aldri ;) Vi hadde ikke mer plantet frøet før vi mente det ikke passet :ler: Men 9 mnd etterpå passet det heeeelt perfekt!!

Skrevet

:) Heisann! Jeg er også ny her inne. prøver og lage nr to men mensen min er jo helt håpløs om dagen. det var den sist vi lagde barn og da så jeg håper det går seg til. Spennende for dere da med førstemann.

lykke til. :kose:

Skrevet

Hei skogmusa! Gøy vi er en del som er i samme situasjon. :)

Jeg sluttet forresten på pillen i går! :hoppe:

Skrevet

oi oi oi! Dette blir spennende. :enig_anim:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...