Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er endelig blitt prøvere (har ventet på at mannen skulle bli klar og det tok sin tid...). Uansett, så er vi nå i gang, men da får selvfølgelig samboer beskjed om at han antakelig vil miste jobben om et års tid.

Jeg er student, og har ikke høy inntekt. Han vil så klart få arbeidsledighetstrygd og vi vil nok klare oss på det + min lønn og studielån/stipend, men fornuften sier meg at vi burde utsette prøvingen til han har ny fast jobb...

Antakelig vil han ikke ha problemer med å få ny jobb, men man vet jo aldri.

Noen gode råd? Ville dere utsatt prøvingen eller satset på at det ordner seg uansett? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man vet jo aldri når man kan få barn heller da???

Men jeg skjønner tankegangen din. Men da mener du å utsette ett år da???

Jeg vet dessverre ikke hva jeg hadde gjort. Mulig prøvd noen mnd til og sett til noe mer ble avklart.

Skrevet

Så kip beskjed å få!!!

Jeg tror jeg ville ha fortsatt prøvingen, fordi en vet aldri hva som skjer der. Videre tror jeg at jeg ville ha begynt å søke meg på ny jobb allerede hvis jeg var mannen din. På den måten kan han eventuellt begynne i ny jobb FØR du føder. Og siden han muligens mister jobben uansett om et år så bør jo ikke jobben være lei seg for at han søker på andre ting!

Håper det ordner seg :klem:

Skrevet

Takk for svar, Smile og Glossy.

Huff, jeg orker da ikke å vente enda et år :sur:

Og det er jo sant at man aldri vet hvor lang tid det tar å bli gravid.

Æsj, at dette skulle skje nå når vi endelig er i gang. :tristbla:

Skrevet

Dersom mannen din mister jobben om ett år, er dere jo sikret inntekt i to år fremover uansett, i og med at han vil få dagpenger.

Og innen de to årene er gått, vil jeg tro han har klart å finne seg en annen jobb. Du sier jo selv at han trolig ikke vil få problemer med å finne en ny jobb.

Så jeg ville helt klart fortsatt prøvingen. :)

Skrevet

JEG ville nok avbrutt prøvingen siden jeg er skikkelig kontrollfrik og overnervøs når det gjelder økonomi. Ser jo at det overhodet ikke er noe problem for dere siden det ikke er sikkert at han mister jobben og siden du sier han sikkert får ny jobb. Dessuten er det jo dagpenger også..

Hva med at han allerede nå søker ny jobb da? Da slipper dere usikkerheten..

Lykke til! :)

Skrevet

Han klarer vel å få seg en ny jobb innen det året er omme vel?

Skjønner ikke at det her er noe problem.

Skrevet

jeg tror nok at jeg hadde fortsatt prøvingen ja. Det kan jo ta lang tid før det klaffer. Tenkte aldri sånn før det viste seg at vi skulle få problemer med å klare å bli gravide. Ting går ikke alltid som planlagt, men det meste ordner seg likevel på en god måte. Økonomisk vil dere nok klare dere likevel, selv om det kanskje trekker ut med når han får seg ny jobb. Så må man jo bruke pengene litt anderledes enn nå, og kanskje prøve å spare opp litt.

Mitt motto er: ting ordner seg for snille jenter ;)

Lykke til :klem:

Skrevet

Har dere plan om at faren skal ta ut pappaperm da, og hvor lang skal den i så fall være? Jeg ville nok venta litt med prøvinga hvis far skal ha lang pappaperm, så han slipper å få problemer med dette i forhold til å være helt ny i jobben.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...