Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper at noen gidde å lese og skriver en tilbakemelding.

Jeg er en ung dame (dvs tjueåring) som sliter med psykiske sykdom, det vil si at jeg hører stemmer, ha noe som heter DID. Jeg verken ser eller oppføre meg på noe slags rare måte, og det eneste måte du hadde visst jeg sliter er hvis jeg selv fortelle.

Men jeg kan for eksempel sliter med konsentrasjon, angst, ble forvirret osv.

I livet mitt har jeg litt sær interesser. Er nok en dypt-tenkende mennesker, lese mye filosofi, kan flere språk, også elsker jeg musikk, som regel rare, utelandsk som ingjen har hørt om.

Nå kommer problemet.

Jeg har så lyst å komme meg ut på byen, og møte folk i mitt alder som er opptatt av det samme som meg. Data, mote, kule musikk, sånn som ungdom er interessert i. Jeg vet at det er i byen sikkert mange kjekt og snille folk som jeg kunne har blitt venner med. Men etter at jeg har flyttet her til å begynne på skolen, jeg kjenne jo ingen, og er så redd å komme meg ut.

Snart skal det spiller en band jeg jeg liker. Har innmari lyst å dra til konserten, men på grunn av angst klarer jeg ikke kjøper billetter. Tenker mange dumme tanker. Så tenke jeg at ingen hadde gadd allikevel å være venner med meg etter at de fikk vite jeg sliter med psykisk sykdom. Jeg tror og håper at jeg komme til å treffe gode venner nå etter jeg begynne på skolen, men vil bare høre hva andre synes.

Jeg er veldig nedfor akkurat nå, for jeg har så lyst å gå på denne konsert, men dette å gå helt alene er jeg litt redd for.

Noen med råd? Takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke si hvor du bor da, så kanskje noen her inne - på din alder, ønsker å bli med deg?

Skrevet

Jeg bor i Stavanger, det kan jeg godt si, men vil ikke presse noen :sjenert:

Skrevet

- laangt til stvg herfra gitt, men jeg skulle ikke brytt meg to ganger om sykdommen din hvis det var nærmere - dessuten kan du se annerledes på denne sykdommen også, den er ikke nødvendigvis et hinder men en styrke for deg siden du har mulighet til å vinne ved å jobbe for et "normalt" liv.... Dessuten - Det er over 40% av norges 4,6mill mennesker som en eller annen gang har hatt en ustabil psyke - hvis det kan være til trøst er du dermed i godt selskap og således høyst normal.. Skulle gjerne gått på konsert sammen med deg hvis stvg var nærmere...

:)

Skrevet

Syns det er utrolig flott at du på tross av angstplager vil ut på konsert! Har ikke så mye annet fornuftig å si enn at jeg håper du kommer deg avgårde på den konserten. :)

Skrevet

Håper du klarer å overvinne redselen og frykten. Kanskej du kan tvinge deg selv til å dra, og bare være tilstede? Blir det forferdelig kan du gå hjem igjen?

Ta sjansen og spørre noen?

Lykke til! :)

Skrevet
Jeg bor i Stavanger, det kan jeg godt si, men vil ikke presse noen  :sjenert:

Trist at jeg er så mye eldre enn deg, eller skulle jeg blitt med vettu. Men kanskje noen andre her inne er på din alder :) Håper det. Det er mange som treffes via diskusjonsforum da :)

Skrevet

Jeg bor ca 2 timer fra Stavanger, så hadde jeg hatt råd så kunne jeg gjerne vært med deg (og om jeg hadde turt og det hadde vært en gruppe jeg i det minste tålte ;)), men jeg har ikke muligheten til det så lenge jeg er arbeidsledig og ikke har noen jobb i sikte.

Har du vurdert å søke om støttekontakt? Da behøver du ikke tenke på at du “maser”, de får faktisk dekket de utgiftene de måtte ha til å være med på konserter og lignende :)

Skrevet

Hei!

Jeg bor i Stavanger, og vil gjerne ha flere venner! :) Lag deg en profil, så sender jeg deg en PM! (Jeg har en profil, som er lite i bruk).

jente 23

Skrevet

Jeg er også interessert i å bli kjent med folk i Stavanger! :) Send gjerne en pm.

Skrevet
Jeg er også interessert i å bli kjent med folk i Stavanger! :) Send gjerne en pm.

Hei!

Jeg bor i Stavanger, og vil gjerne ha flere venner! :) Lag deg en profil, så sender jeg deg en PM! (Jeg har en profil, som er lite i bruk).

jente 23

Nå ble jeg sååå glad at jeg får helt frysninger. Deilige jenter :klappe:

Jeg håper dere finner på noe kjempekjekt sammen, enten det er konsert eller noe annet kjekt dere finner på

Og unnskyld at jeg blander meg sånn da, men... det var bare så koselig. Jeg blir litt gammal til å gi trådstarter det hun har lyst på, og så syns jeg det var en så kul måte å få venner på.

Skrevet

Hei,

Det var meg som skrev først innlegget.

Tusen takk til dere som gadd å skrive til meg, ble bare glad for PM. :)

Skrevet
Nå ble jeg sååå glad at jeg får helt frysninger.  Deilige jenter  :klappe:

Jeg håper dere finner på noe kjempekjekt sammen, enten det er konsert eller noe annet kjekt dere finner på

Og unnskyld at jeg blander meg sånn da, men...  det var bare så koselig.  Jeg blir litt gammal til å gi trådstarter det hun har lyst på, og så syns jeg det var en så kul måte å få venner på.

:klappe:

Jeg også! Jeg ble helt varm i hjertet mitt. Håper du kommer deg på den konserten, og får mange nye venner i Stavanger.

Klem fra Nelle :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...