Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg kjøpte meg nylig en ny jeans fra cubus. jeg vasket den igår og hengte den til tørk på balkongen men nå regnet det idag og buksa er kliss! kan jeg hive den i tørketrommelen selv om det står no tumbledry på vaskelappen? jeg tørker jo andre jeans i tørketrommelen. buksa er helt plain, ingenting som kan løsne på den... hva tror dere? buksa råtner vel hvis jeg skal fortsette å lufttørke den inne når den er så kliss, tar vel flere dager å få den tørr...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bare sentrifuger den, da tørker den fortere

Skrevet

Jeg har kastet flere av mine bukser som ikke skal i tørketrommelen - i tørketrommelen. Grunnen til det er at jeg f.eks ikke har tid til at den skal tørke i flere timer osv.. Det har gått helt fint, men vær klar over at buksa kan krympe siden den ikke skal tørkes i tørketrommel. Har gått helt greit med mine bukser, men nå er du ihvertfall obs på det. Kan også ha noe med måten buksen er behandlet på angående stoff osv.

Hva med å sette den på "stryke-tørt" funksjon? Også som gjest har sagt, sentrifuger buksa flere ganger så tørker den lettere :)

Skrevet

Jeg ville kanskje ha vasket den på nytt igjen, jeg da. Den er jo full av regnvann.. Ikke alle steder regnet er like reint.

Skrevet

Grunnen til at det står at den ikke skal i tørketrommel er at produsenten ikke vil gå god for restultatet. Veldig ofte går det bra likevel.

Skrevet

Jeg kaster alle jeans i trommel. Har gått bra det, ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...