orakel Skrevet 19. august 2006 #1 Skrevet 19. august 2006 Vi er på jakt etter ny bolig. Verken sambo eller jeg er spesielt kyndig når det gjelder hva man skal se etter og å beregne akseptable priser i ulike strøk. Har fulgt med på hva som har vært til salgs ganske lenge nå så vi har en viss peiling. Saken er at vi nå har funnet drømmehuset (nesten i alle fall). Huset er helt topp, men vi er litt usikker på beliggenheten. Derfor hadde det vært greit å fått råd fra noen som kjenner området og markedet. Kan boligkjøpere også kjøpe meglertjenester? Altså at man betaler en eiendomsmegler for å være med på visning og å gi råd ved eventuell budrunde? Noen som har erfaring med dette?
liv Skrevet 19. august 2006 #2 Skrevet 19. august 2006 Vet om flere som har med takstmann på visning i allefall, for å få de til å gå litt dypere inn og se om huset er verdt det de ber om.
orakel Skrevet 19. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 19. august 2006 Men hvordan får en vanlig person uten takstmenn i omgangskretsen tak i en takstmann til å stille på visning en søndag ettermiddag? Akkurat DET innbiller jeg meg er ganske vanskelig. Er ikke disse takstmennene offentlig ansatt? Da er vel arbeidstiden fra 8-15.
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2006 #4 Skrevet 19. august 2006 Takstmenn er ikke offentlig ansatte. Her kan du finne takstfirmaer som er tilknyttet Norges Takseringsforbund: http://www.ntf.no/new/content/default.asp?...main=51&nNews=4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå