Gjest gjest1 Skrevet 19. august 2006 #1 Skrevet 19. august 2006 Vi skal pusse opp gangen, skulle egentli vært gjort for lenge siden, men har prioritert stua først.. Problemet er at jeg må male gange og trappe rommet fort, for trappeheisen til mannen kommer om 2,5 uke Så jeg har det litt travelt. Gangen nede, trapperommet og gangen oppe hanger sammen uten noe dører eller skille. I trappen er det VELDIG høyt under taket (rundt 6 meter) og jeg har skikkelig høye skrekk Derfor har jeg tenkt at jeg kanskje skulle malt nederste delen av veggen, som en slags brystining.. Veggene er opprinnelig mørk, lakkert pannel.. ( tenker å ha ca 1,5 m "brystning" som males, som følger trappen ned) tror du dette blir veldig rart? Må uansett male før heisen kommer opp pga det blir så mye værre å gjøre det etter den kommer opp.. Og hva slags farge kan passe til mørkt tre? Nede i gangen skal taket også males, men det blir ikke nå. Siden jeg må gjøre dette selv, rekker jeg ikke det nå.. Vil ha en lys farge siden det er ganske mørkt der, men vil ikke ha hvitt.. noen tips eller synspunkt?
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2006 #2 Skrevet 20. august 2006 Hvordan ser trappa ut ? Er den umalt , malt, m eller uten rekkverk, tre eller annet materiale.
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2006 #3 Skrevet 20. august 2006 Trappa er også mørkt, lakkert tre. (skal ikke male den altså.) Blir å male helt opp til taket, ser det etter å ha grunna nede..
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2006 #5 Skrevet 20. august 2006 Hvis du finner den rette nyansen er grønn fint til mørkt tre. Se ellers her: http://www.ifi.no/main.jsp?content=/doc/Me.../trappemeny.htm kanskje du blir inspirert av noe.
Gjest gjest1 Skrevet 22. august 2006 #6 Skrevet 22. august 2006 Takk for tipset, gjest Vi endte opp med å kjøpe en farge som heter vanilje. Varm og lys farge. Er veldig fornøyd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå