*MEDUSA* Skrevet 19. august 2006 #1 Skrevet 19. august 2006 Hei. Har ei Pusi på ca 5 mnd. Jeg tenker hele tiden på at hun skulle hatt noen å leke med å kose med. Da trenger jeg et par gode råd Jeg tenker skal jeg la pusien min bli mamma selv, slik at hun får oppleve det og beholde et av barna hennes. Før jeg steriliserer henne. Eller skal jeg få en liten kattunge til? Eller har pusi ingen fare om hun blir bare alene med oss (vil så gjerne ha en svart og en hvit katt om jeg skulle fått to) Hva hadde dere gjort? Katten er kun alene når vi er på jobb, den sover med oss om natten da den endelig har roet seg litt og bare koser seg sammen med oss om natten Jeg har kattedør, så katten kan være ute når den vil, ganske stor eiendom men alikevell i boligfelt Vi reiser også bort et par ganger i året og trenger også pass da et par uker, kansje litt vanskelig å få noen til å ta to katter Ikke problem med ei til nå ihvertfall Men ellers så ser det ut som pusi har det bra, leker selv for det meste, hun er som en torpedo gjennom huset av og til Hva mener dere?
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2006 #2 Skrevet 20. august 2006 Jeg syns du skal få sterilisert pusen din så fort det er mulig. Husk at katter kan bli gravide allerede fra 6-7 måneders alderen. Jeg vurderer også å få en kompis til min pusegutt, men i tilfelle vil jeg adoptere en som er hjemløs. Det finnes så mange triste katteskjebner, og å la katten sin bli gravid (eller ikke kastrere guttepuser) er bare med på å gjøre problemet større. Les denne Vet ikke hvor i landet du bor, men her er det mange "goinger" som trenger et godt hjem, og liknende foretak finnes overalt i landet.
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2006 #3 Skrevet 20. august 2006 Jeg er helt enig med gjest over. Det er enormt mange hjemløse katter i dette landet, hvorfor produsere flere? Katter kan få så mange som 7-8 unger i ett kull. Så selv om du skal beholde en, så må du omplassere de andre. Og jo flere kattunger du omplasserer, jo vanskeligere er det for dyrebeskyttelsen å få omplassert kattunger. Dessuten kan det bli en del knuffing mellom kattemor og eget barn, pga avveninngen som gjerne skjer fra 3-6 mnd alder. Det er helt naturlig, men innebærer en del fresing fra kattemor mot ungen. Katter har ikke noe ønske om å bli mor. Det er kun hormonstyrt. Hvis du har sett en hunnkatt i løpetida skjønner du sikkert hvor sterke hormonene er. Morsinnstinktet kommer med hormonene. Ved å fjerne hormonene vil ikke katten ønske å formere seg. De har jo ikke kontakt med barna mer enn de første månedene. Det er jo helt annerledes for oss mennesker: vi forventer at barna skal stelle for oss når vi blir gamle, men slik er det ikke i katteverdenen! Det beste for katten er å slippe. Jeg vet det er mange, særlig kvinner, som overfører sitt eget ønske om barn til katten. Det er bevist at det å kastrere hunnkatter før første løpetid minsker faren for pattekreft. Du får gjøre som du selv vil, men med tanke på kattens beste, kattebestanden og ikke minst den hjemløse katten du kan gi en ny sjanse
*MEDUSA* Skrevet 22. august 2006 Forfatter #4 Skrevet 22. august 2006 Hei og Tusen takk for kloke ord Da er saken klar pusi blir sterilisert om en mnd, som først planlagt og så får jeg heller ta kontakt med dyrebeskyttelsen og høre om de har en pus som trenger et nytt hjem hvis det blir aktuelt... Tenke..... Kjempeflott
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå