Gå til innhold

Takkekort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor fort sender dere ut takkekort? Vi giftet oss 5 august, og har ikke send ut eller bestillt takke kort enda, da vi venter på fotografbildene våre før vi vil bestemme oss for hvilket bilde vi vil sende ut. Hvor mye betaler dere forresten pr stk? Vår fotograf tar 35 kr stk for de billigste kortene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den fotografen vi mest sannsynlig skal bruke har 40 takkekort inkludert i prisen av fotograferingen/albumet.

I dag er det jo akkurat 14 dager siden dere giftet dere. Har hørt at det er 14 dager som er "riktig" å vente med å sende ut takkekortene, men det er vel ytterst sjelden at folk er så raske. Send dem ut når dere har fått dem klar, du. :)

Skrevet

Vi giftet oss 22. juli, og venter enda på fotografbildene (ferie og sånt). Så det kommer til å ta tid før vi får takkekortene klare, regner med at de har en viss leveringstid før vi får de.

Skrevet

Vi var i bryllup i februar, og har enda ikke fått!

Synes det er utrolig svakt at de enda ikke har rote seg til å svare. Litt respektløst faktisk!

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Jeg synes man bør gi brudeparene ett par måneder. Det tar alltid minst 2 uker før man får fotografbildene, deretter må man velge blant disse og få de fremkalt hos fotografen, som også gjerne tar litt lang tid.

Men februar er jeg enig i at er svakt. Det som er så merkelig, er at brudeparene alltid bruker så veldig mye tid før bryllupet, men med en gang det er ferdig virker det som om luften tømmes fullstendig av dem og at det ikke er så viktig å følge opp?

Det kan virke utakknemlig på enkelte.

Jeg har imidlertid aldri selv opplevd å få takkekort før etter minst ett halvt år etter bryllupet, og jeg har reagert hver gang.

Spesielt når brudeparene tydelig har spart på takkekortene. Feks fikk vi et takkekort i fjor uten bilde. De hadde vært og tatt kopi av bildet i en kopiforretning.. Det synes jeg var en merkelig ting å gjøre etter å ha brukt got over 60.000 på bryllupet.

Noen andre som har opplevd det samme, eller som ville synes det er sært å ikke sende ordentlig fotografi i takkekortet?

Skrevet

Vi giftet oss den 21.juli og vi sendte ut takkekortene i går, så folk får dem ca. 1mnd etter bryllupet. Synes ikke noe om takkekort som kommer ut flere måneder etterpå, det reagerer jeg på.

Gjest Fruktkake
Skrevet

Vi giftet oss 17. juni, og har ikke sendt ut takkekort enda. Men de er bestilt, og fotografen skulle ha dem ferdig om 1-2 uker.

Skrevet

Jeg fikk takkekort i går og bryllupet var i juli. Synes det var veldig kjapt, er det raskeste jeg har fått et takkekort noen gang ihvertfall

Skrevet

Det tok litt tid før vi fekk bildene, men vi begynte å levere ut takkekort ein måneds tid etter bryllupet, og sendte ut ein del halvannan mnd etter bryllupet. Får levert resten i løpet av neste veke, då er det 2 mnd sidan vi gifta oss.

Vi valgte å legge mykje arbeid i dei 170 takkekorta vi lagde, og hadde fleire bilder på, fordi vi ville vise at vi var takknemlege.

Skrevet

Det har jo en del å si om hvor kjapp fotografen er også da. Vi fikk bildene våre tre dager etter bryllupet, derfor kunne vi være ekstra kjappe.

Skrevet

Leste i et bryllupsblad at takkekortene burde sendes ut 1-2 uker etter bryllupet..uannsett om brudeparet var på bryllupsreise eller ikke...

satser på at det var en skrivefeil og at det skulle være 1-2 MND

Skrevet

Jeg synes at takkekortene bør ut før 3 mnd etter bryllupet.

Gjest Cosmic Girl
Skrevet
Vi valgte å legge mykje arbeid i dei 170 takkekorta vi lagde, og hadde fleire bilder på, fordi vi ville vise at vi var takknemlege.

Unnskyld mitt spørsmål utenom tema, men hvordan endte dere opp med 170 takkekort? Grunnen til at jeg spør, er at vi er litt uenige om hvem som skal få. Feks hvis en familie med voksne barn gir gave, og det står hilsen pappa, mamma, barn 1, barn 2 og barn 3 (alle barna er godt over 40 med egne familier). Sender dere da takkekort til alle 4 familiene?

Og hva med leverandører dere har betalt i dyre dommer? Får de også takkekort?

Takkekortene kommer jo ofte opp i rundt 40-50 kr stykket, og det blir ganske mye penger ut av det hele.

Skrevet
Grunnen til at jeg spør, er at vi er litt uenige om hvem som skal få.  Feks hvis en familie med voksne barn gir gave, og det står hilsen pappa, mamma, barn 1, barn 2 og barn 3 (alle barna er godt over 40 med egne familier).  Sender dere da takkekort til alle 4 familiene?

Selvfølgelig sender man ut fire takkekort da! Synes det ville være rart å sende ut et takkekort på deling til alle som spleiser... Et takkekort til hver husstand som gir gave.

Skrevet
Unnskyld mitt spørsmål utenom tema, men hvordan endte dere opp med 170 takkekort?  Grunnen til at jeg spør, er at vi er litt uenige om hvem som skal få.  Feks hvis en familie med voksne barn gir gave, og det står hilsen pappa, mamma, barn 1, barn 2 og barn 3 (alle barna er godt over 40 med egne familier).  Sender dere da takkekort til alle 4 familiene?

Og hva med leverandører dere har betalt i dyre dommer?  Får de også takkekort?

Takkekortene kommer jo ofte opp i rundt 40-50 kr stykket, og det blir ganske mye penger ut av det hele.

Hovudgrunnen til at vi endte opp med så ufatteleg mange takkekort var fordi vi fekk gåver frå enormt mange!!! Naboar, kollegaer, kollegaer av foreldre, studievenner, trenings-venner, osv osv...

På nokre få av gåvene stod det namna på alle som hadde gitt gåva, og då gav vi eigne takkekort til kvar familie, men der det stod veslo-nabo m/familie gav vi berre eitt kort.

Vi har ikkje gitt takkekort til leverandørar.

Skrevet
Og hva med leverandører dere har betalt i dyre dommer?  Får de også takkekort?

Vi sendte takkekort til to av "leverandørene våre". Jeg sendte til frisøren min, for hun gjorde en fantastisk innsats. I tillegg sendte vi til de som driver selskapslokalet vi brukte fordi det var fantastisk service hele tiden (mer enn jeg synes man kan forvente egentlig).

Vi lagde takkekortene våre selv. Brukte et bilde som ble tatt privat og framkalte det i vanlig fotobutikk. Selve kortet lagde vi også selv, med samme designsom innbydelsene vi hadde laget. Kom nok opp i ca 12 kr pr kort + porto.

En annen ting som er litt viktig er at kortene blir delt ut omtrent likt. Folk man ikke treffer i løpet av den uka man har begynt å dele ut kort til, bør sendes i posten.

Skrevet

Vi sendte ut takkekort til alle vi hadde fått gave av, selvfølgelig, pluss at vi sendte til sminkøren min, presten, blomsterforretningen hvor blomstene kom fra, restauranten vi hadde middagen på, fotografen og hotellet. Grunnen til at vi ga til disse også, var fordi vi var kjempefornøyde med dem og derfor ville vi gjerne vise vår takknemlighet.

Vi har stått på og laget takkekort ved hver eneste anledning vi har hatt, slik at det ikke skulle ta for lang tid.

Alle vi har gitt til har kommentert at de er imponerte over at vi var så kjappe, men at de synes det var utrolig bra å få takkekort mens de fortsatt hadde "opplevelsen i kroppen".

Skrevet
Hvor fort sender dere ut takkekort? Vi giftet oss 5 august, og har ikke send ut eller bestillt takke kort enda, da vi venter på fotografbildene våre før vi vil bestemme oss for hvilket bilde vi vil sende ut. Hvor mye betaler dere forresten pr stk? Vår fotograf tar 35 kr stk for de billigste kortene.

Trodde fotografene var rimeligere enn designere jeg....da tok jeg jo helt feil :-)

Jeg har betalt rundt 20,- for enkle og 25-30,- for mer forseggjorte takkekort o.l. hos designer jeg og har vært veldig fornøyd.....

Det samme gjør jeg med bursdagskort og julekort også...det er jo så mye mer personlig...er litt lei de samme gamle like kortene man får, så synes det er litt artig og koselig å gi noe som jeg ser på som mer personlig da hehe....men det er min mening:-)

Lykke til........

Og det er ikke vanlig å sende ut takkekort hverken til konfirmasjon, dåp eller bryllup så fort som etter et par uker.....det er vanlig med mellom 1 og 2 måneder, men ufint å vente stort mer.

Hilsen ei som hadde 6 års bryllupsdag den 12

Gjest Cosmic Girl
Skrevet
Selvfølgelig sender man ut fire takkekort da! Synes det ville være rart å sende ut et takkekort på deling til alle som spleiser... Et takkekort til hver husstand som gir gave.

Min oppfatning også, men min mann er helt uenig.. Hadde aldri trodd at takkekort skulle skape så store uenigheter..

Skrevet

Hehe. Den første ekteskapelige kranglen er over takkekortene? :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...