Gå til innhold

hvilke vaskemaskin skal jeg velge?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Nå trenger jeg en ny vaskemaskin.. men det er så mange å velge mellom.

Jeg skal ikke ha en dyr (altså ikke over 4000kroner). Har sett på en som

hetter Samsung P1203J. Noen som har en slik?? Er den bra?? Har den "vuggevask" til ullklær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke vært borti den, men den ser jo helt grei ut den.

Her er spesifikasjonene på svensk:

Specifikationer

Energiklass : A

Tvätteffekt : A

Centrifugeringsklass : B

Tvättkapacitet i Kg: 5,5

Trumvolym : 45. 4 liter

Energiförbrukning kWh : 1.05

Vattenförbrukning : 49 liter

Centrifugering : 1200 varv

Restfuktighet : 53.5% vid 1200v

Typ av display, manuell / elektronisk : elektronisk

Lutad panel : ja

Jog Dial : ja

Snabbprogram : ja

Fördröjd start : ja

Lucköppning i diameter : 30 cm

Typ av lucköppning : mekanisk

Fuzzy Logic : Ja

Obalansavkänning : Ja

Mängdautomatik : Ja

Renslucka : ja

Avtappningsslang : ja

Ljudnivå (dB)A vid centrifugering : 68

Ljudnivå (dB)A vid normal tvätt : 58

Färg : vit

Vikt kg : 73

Yttermått b x h x d ( mm ) : 598 x 850 x 550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Var på Elkjøp i går, og de anbefalte ikke den Samsung maskinen.

Har sett på en annen som heter Ariston ALD120EX, koster 3895,- .

Noen som har den og synst at den er bra??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Miele er å blir Kongen på vaskemaskiner, jeg har en familie med flere elektrikere og i følge de er Miele er den maskinen som utmerker seg på alle områder.

Jeg har en Miele Novotronic maskin med digitalt display og jeg er storfornøyd.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miele er et veldig bra merke på vaskemaskiner, oppvaskmaskiner o.l., men ligger vel litt høyere i pris en kr 4000,-. For en barnefamilie som vasker mye klær kan det allikevell lønne seg å kjøpe slik kvalitet, Miele produktene er kjent for lang levetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale
Miele er et veldig bra merke på vaskemaskiner, oppvaskmaskiner o.l., men ligger vel litt høyere i pris en kr 4000,-. For en barnefamilie som vasker mye klær kan det allikevell lønne seg å kjøpe slik kvalitet, Miele produktene er kjent for lang levetid.

Helt enige med Mie om at det lønner seg å kjøpe kvalitet. En vaskemaskin som trenger reprasjon kan fort bli en dyr affære på 3-4000 kroner og vips er pengene man sparte inn på en billig maskin borte vekk.

Mine foreldre hadde sin Miele maskin i 20 år før den måtte byttes ut, mine besteforeldre hadde sin nesten like lenge.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min har måttet bytte ut sin Miele vaskemaskin ihvertfall 2 ganger.. Neste gang hun skal kjøpe vaskemaskin blir det nok ingen Miele..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt 2 Miele-maskiner i løpet av 6 år.

Sambo jobber med sånne ting og burde ha litt peiling. Miele er dyrest og har derfor rykte på seg for å være best.

Vi fikk en ny da den første gikk i stykker etter 3 mnd. Da den nye gikk i stykker et par år senere (men fortsatt kunne brukes) solgte vi den billig til en som skulle ha den til ekstramaskin.

Så kjøpte vi en Bauchneckt (?) maskin og tørketrommel i samme merke. DET var forskjell det.. Dette merket har blitt veldig anerkjent og ligger litt under Miele i pris. I motsetning til mange andre vaskemaskiner er det liksom så kompakt og stødig. Ikke bråker den heller...

Er kjempefornøyd jeg! Men vil nok aldri kjøpe Miele igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei!

jeg vet ikke om jeg ville ha kjøpt en Ariston vaskemaskin. Mine svigerforeldre har en Ariston på hytta, og den er ikke mange år gammel, men noen av programmene fungerer ikke og noen er litt ustabile så vi må følge med hele tiden, men det kan jo selvfølgelig bare være den enkelte maskina der det er noe galt med..

Vi har en Zanussi vaskemaskin, den kjøpte vi for 2.5 år siden, betalte vel ca 4500 kr for den, og den er jeg kjempefornøyd med. Har aldri hatt noen problemer med den av noe slag..forhåpentligvis kommer de ikke på en stund heller! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi har AEG vaskemaskin, hatt den i 6 år, den er like god som ny, og vi er kjempefornøyd. Da den var ny var den "fjorårets" toppmodell, vi betalte ca 7000, den har 1400 omdreininger på sentrufugen, ullvugge og "flekkprogram". Jeg ser at man får tilvarende maskiner på tilbud nå til 5000 kr, og det er virkelig et godt kjøp, altså!!

Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Vaskemaskina det spørres om har jeg ingen erfaring med, selv har vi en whirpool, og den er jeg godt fornøyd med enda, men vi har bare hatt den et halvt år.

Ja, miele er kjent for å være bra, men mamma hadde en slik og byttet motor på den etter et havlt årt. Igjen et år etter det, og enda en gang til halvannet år etter det igjen. Hver gang lovet de at "nå var den delen som gikk i stykker blitt mye bedre", og se hvordan det gikk. Den manskina var generelt ikke bra, noe dritt om jeg må så si det. Men hun har fortsatt miele, og denne funker (enda) mye bedre i alle fall!

Joda, det er mulig at det blir en slik på meg med tid og stunder, men enn så lenge funker den vi har meget godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sambo sier at det henger sammen sånn:

"Gamle" Miele-produkter var svært god og hadde god kvalitet. Men de siste årene har det vært enormt mange garantisaker, reparasjoner osv på disse produktene. Derfor har mange hatt sine produkter i mange år.

Det ser derfor ut som kvaliteten har blitt dårligere (akkurat som det blir mindre fyll på pizzaen etterhvert :ler: ).

Jeg sier ikke at det lønner seg å kjøpe billige produkter, men at man ikke skal se seg blind på merkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan sikkert stemme det der, Lea. Mine foreldre har hatt Miele vaskemaskin og oppvaskmaskin i mer enn 15 år uten noen problemer.

Det er vel med hvitevarer som det meste annet; det aller billigste er som oftest dårlig kvalitet, og det aller dyreste er ofte oppskrytt.

Har Asko selv, og er veldig fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...