minnimy Skrevet 19. august 2006 #1 Skrevet 19. august 2006 er det vanlig med : 1 glass vin til forrett? hvor mange til middag? 2 serveringer 1 glass til dessert? vi har sett på lokalet og da hadde de dette og tilby: 3 retters meny, 2 ganger serv til middag velkomstdrink 2 glass vin til maten cognac/likør til kaffe pris 665 pr pers (middagen trekker litt opp reinsdyrstek)
Kykkelikokos Skrevet 19. august 2006 #2 Skrevet 19. august 2006 Her står det litt info: http://www.vinmonopolet.no/is-bin/INTERSHO...rt?id=55&key=72
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2006 #3 Skrevet 19. august 2006 Bør minimum regne to velkomstdrinker (musserende vin), og minimum en 3/4 flaske vin på hver gjest, altså nesten en flaske vin pr. gjest. Det gikk med i vårt bryllup, og jeg er glad for at vi hadde nok.
Gjest Gjest_Chelsea_* Skrevet 19. august 2006 #4 Skrevet 19. august 2006 Vi betaler ca. 1100,- pr. person for følgende: 1 glass musserende vin med appetizer 1 glass hvitvin til forrett ½- flaske rødvin til hovedrett (2 serveringer av mat) Ingen ting til dessert (vi er ikke så glade i dessertvin selv) Kaffe, avec (cognac/likør) Vi tror kanskje dette kan bli litt lite drikke for noen, men så har vi andre som drikker kun minimalt, men allikevel har vi bedt om at de skjenker ekstra der det er behov for det og så betaler vi flaskepris for det etterpå. Vi er veldig oppsett på at det ikke skal virke snaut.
Kykkelikokos Skrevet 19. august 2006 #5 Skrevet 19. august 2006 Det finnes jo alltids noen som ikke drikker alkohol i heletatt Dersom man har selskapet på et hotell vil jo hotellet mest sannsynlig ha kjøpt inn nok drikke, og da betaler man bare for det man har brukt. Kjøper man inn alkohol selv, står det på vinmonopolets sider at man kan få pengene igjen for det man ikke bruker mot fremvisning av kvittering og uåpnet vare.
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2006 #6 Skrevet 19. august 2006 Det er vanlig å ha et glass til forrett, 2-3 glass til 2 gangs servering av hovedrett, 1 glass til desset. Dette kommer jo litt an på hvor lang middagen er med taler osv, og om du har en egen desservin. Vi hadde samme vin til desserten som til hoveretten, og dermed gikk det midre da det bare var en del som ville ha påfyll til desserten.
minnimy Skrevet 19. august 2006 Forfatter #7 Skrevet 19. august 2006 ok... da har jeg litt peiling,takk husker de sa der at gjestene får ikke champagne før vi kommer,så da blir det bare 1 glass..... når gjestene har brukt opp de to gangene til middag,så betaler vi pr flaske etter det,jeg har nå skrevet 10 flasker rød+ hvit vin tilsammen under alle rettene siden ikke alle drikker hvit osv,burde jeg plusset på mer? og skrevet 50 glass øl og 50 flasker brus,det er nok mye,men jeg regner litt men sånn at vi ikke får sjokk etter bryllupet etter kaffe så betaler gjestene drikke i baren selv,men vi holder brus,vann og kaffe. jeg ble så glad når de noe drikke var inkl i maten pga det er jo litt av noen priser på bare drikke
Kykkelikokos Skrevet 20. august 2006 #8 Skrevet 20. august 2006 Det jeg fikk beskjed om av hotellet vi skal ha det ved, var at dersom vi ønsker å ha åpen bar, så burde man forsøke å gi gjestene så mye drikke som de ønsket til middagen. På den måten ungikk man at alle var "tørste" etterpå og forsynte seg stort i baren. Vi skal ha bonger etter maten, så da blir det to bonger til hver og etterpå må de betale for resten selv. Gjestene får likevel så mye de vil ha til middagen. Tror ikke vi har noen stordrankere på gjetstelisten uansett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå