Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper noen kan hjelpe, jeg husker ikke hvordan jeg gjør dette:

Stort dokument. La oss si at jeg vil forandre alle stedene hvor det står KATT, til at det skal stå HUND i stedet.

Jeg vet at dette kan man enkelt få rettet på, uten å måtte gå gjennom hele tekset og rette ordet KATT hver gang det står.

Hvordan får jeg dataen til å rette for meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gå inn på rediger og søk. Velg fanen erstatt. Her skriver du "katt" i feltet søk og "hund" i feltet erstatt. Velg om du vil erstatte alle eller om du vil søke deg fra ord til ord og erstatte der det er aktuelt. Det siste er det oftest greiest med tanke på at katt - for eksempel kan være en del av et annet ord hvor det ikke passer å sette inn hund.

Skrevet

Gå på edit og så replace. Der kan du skrive inn ordet du vil endre og ha du vil endre det til. Da søkes alle ordene opp du og kan enkelt bytte dem ut uten å lete etter dem selv. Veldig greit :)

Skrevet
Gå på edit og så replace. Der kan du skrive inn ordet du vil endre og ha du vil endre det til. Da søkes alle ordene opp du og kan enkelt bytte dem ut uten å lete etter dem selv. Veldig greit  :)

Tusen takk for hjelpen!

(Og bare for opplysningens skyld, så var det slett ikke katt som skulle byttes om med hund. Det var bare et tenkt tilfelle! :ler:)

Skrevet

Jeg regnet med at det var noe annet som skulle byttes, men fortsatte med dine eksempler.

:)

Skrevet
Tusen takk for hjelpen!

(Og bare for opplysningens skyld, så var det slett ikke katt som skulle byttes om med hund. Det var bare et tenkt tilfelle! :ler:)

Å fanken - men da hjelper jo ikke "etstatt-funksjonen" da............. den gjelder bare for ordene "hund" og "katt" den :sur:

:tunge1:

Skrevet
Å fanken - men da hjelper jo ikke "etstatt-funksjonen" da............. den gjelder bare for ordene "hund" og "katt" den  :sur:

:tunge1:

:hoho::hoho::hoho::hoho:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...