Gjest Frykt? Skrevet 19. august 2006 #1 Skrevet 19. august 2006 Mannen min er glad i øl og en fest eller en bytur. Jeg kan også synes en bytur er gøy en gang i blant, men jeg drikker ikke. Det siste året har mannen min prøvd å ta livet av seg to ganger i fylla, snakket om å ta livet av seg flere ganger og vært utro en gang. Utroskapen har jeg (prøver jeg i hvert fall) å legge bak meg, men jeg liker ikke at han blir så deppa at han prøver å ta livet av seg eller "bare" prater om at han skal det. I går var han i godt humør og koste seg med et par øl. Han foreslo at vi skulle ta oss en bytur. Da ble jeg litt usikker. Å møte folk, danse høre musikk osv er gøy, men ikke hvis det skal ende i at selvmordtanker kommer snikende. Dette sa jeg til han. Da ble han bare sur og snakket ikke til meg resten av kvelden. I dag har vi snakket og han mener jeg ødela gårsdagen for han og at jeg ikke kan trekke fram ting som har vært før for å hindre noe i framtiden. Det var kanskje dårlig timing å begynne å snakke om det i går, men jeg føler ikke at det er jeg som ødelegger noe her. Nå snakker vi ikke sammen igjen. Hva skel jeg gjøre? Er alt min skyld? :icon_frown:
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2006 #2 Skrevet 19. august 2006 Takk for svar. Ja, det er bare litt over en måned siden sist jeg måtte ring ambulanse fordi han hadde kuttet seg ved håndleddet og skrevet en "farvel verden"-lapp.
Gjest gjest1 Skrevet 19. august 2006 #3 Skrevet 19. august 2006 Ærlig talt, jeg syns det er stort av deg å i det hele tatt vurdere å gå ut med han mens han har drukket etter slike opplevelser. Jeg hadde aldri akseptert at han drakk igjen hvis det er slik han reagerer, så hadde det vært min mann som hadde utsatt seg selv og oss for noe slikt, så hadde han fått beskjed om å velge mellom alkohol og selvmordsforsøkene sine og forholdet vårt. Når han vet hvordan han reagerer, så er det merkelig at han vil fortsette med å drikke, og jeg syns virkelig det er rart at han blir sur på deg når du er i tvil - han bør da skjønne hvordan hans reaksjoner på alkoholen påvirker deg også.
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2006 #4 Skrevet 19. august 2006 Jeg føler meg bare så rådvill. Jeg vil ikke gå fra han. Han har hatt det bra psykisk de siste 10 dagene, så da tenker han vel at han ikke vil gjøre noe dumt i fylla heller.
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2006 #5 Skrevet 19. august 2006 Og så forventer han at du skal synes at det er greit at han drar på byen igjen denne helgen? Det høres ut som om han har et problem med hvordan han reagerer på alkoholen. Mener han selv at hans reaksjoner ikke er noe problem? ← Jo, han mener at det som har vært er et probmel, men at det ikke skal skje igjen.
LilleLy Skrevet 19. august 2006 #6 Skrevet 19. august 2006 Jeg må bare si at jeg synes synd på deg! Han må jo tenke litt på deg også! En ting er å dra på byen, men hvis han ikke tåler å drikke burde han kanksje la vær! Du kan jo ikke drive å "redde han" med jevne mellomrom heller. Hm.. vanskelig å gi deg noen råd da, men det er jo viktig at du tar opp med han det du har på hjertet sånn som det også ser ut til at du har gjort! Selv om han blir sur, så kanskje det er mest på seg selv fordi han vet at du har litt rett? Ofte lett å la sånt gå utover den andre parten..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå