Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver og sletter ting på serveren i ftp-programmet jeg kjører. Men plutselig får jeg beskjed om at det er en mappe jeg ikke får sletta. Står at jeg ikke får gjøre det fordi den ikke er tom. Men såvidt jeg kan se er den tom.

Hva er galt?

Takknemlig for svar.

Gjest dorian
Skrevet

Det kan ligge skjulte filer i mappen som du ikke ser.

Hva heter mappen, og er det du som har opprettet den?

doriansen

Skrevet

...rettigheter er kjekke ting.. Usj..

Du må sjekke om du har rettigheter til å slette innholdet i mappa!

Skrevet

Er mappen Private i UltraBoard. Ligger i cgi-bin som jeg har oppretta.

Gikk så bra til å begynne med, skjønner du, men plutselig gikk alt i stå for meg :evil: Og kort lunte som jeg har begynte jeg å slette alt på serveren for å gjøre hele greia på nytt da. Gjett om jeg angrer på det...

Skrevet

Dette burde ikke være et umulig problem å løse. Det er som det er sakt tidligere sikkert en eller flere mapper i den mappa du prøver å slette, vær sikker på at alle mappene er tom for filer helt til nederste nivå i mappa.

En anna ting du kan prøve er å CHMOD mappa(+under mapper) du ikke får slette til 777.

Gib

Gjest Anonymous
Skrevet

Regner med du kanskje har løst det allerede....men.

Nå vet jeg ikke om det er Microsoft eller en annen platform du kjører, men jeg har vært borti dette på NT.

I de tilfellene trenger du enten å boote server (noe som gjerne ikke er ønskelig i tide og utide), eller du må som administrator gjøre følgende:

åpne et dos vindu.

skriv: srvmgr <navnet på ftp serveren>

meny "computer" -> "properties"

bruk så "In use"

Det tar tid å lete, men her finner du gjerne en kobling mot mappen, som "henger igjen".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...