Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en svigerinne som liker å planlegge ting. Gjerne i goood tid i forveien.

Det plager meg ikke når hun planlegger sine egne ting (selvsagt). Selv om jeg skal innrømme at bryllupet hennes var et lite antiklimaks etter år med planlegging.. Men, hun om det.

Hun er fadder til min lille datter på 2,5 år. Hun var veldig involvert i dåpen hennes, noe som var greit da jeg var nokså sliten på det tidspunktet. Men nå vil hun gjerne planlegge bursdagen til lillejenta. Men hun har ikke bursdag før i desember.. Jeg har prøvd å høflig hinte om at det er litt tidlig og at jeg ikke synes lillejenta behøver et så storslagent selskap. Men jeg snakker til døve ører :sur:

I stad ringte hun meg for å fortelle om det søte party-settet hun hadde funnet. Det er vanligvis litt søtt når hun gjør slikt, men idag var jeg kjempesliten. Det fremtidige bursdagsbarnet har vært litt krakilsk idag, og jeg klarte ikke å engasjere meg litt engang i min svigerinnes planlegging.

Måtte bare skrive fra meg litt frustrasjon.. Selv er jeg en i-nuet-person, så denne planleggingen er fascinerende men litt i det meste laget føler jeg. Burde vel formidle dette til henne snart.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sikkert et flott sett, så når du ikke har satt grensen før så synes jeg nesten at du bør la være å se etter liknende selv, men heller bruke det hun har kjøpt. Men du bør nå si ifra at du setter pris på at hun er så engasjert i datteren din (ikke si planlegging..), men at det betyr en del for deg at du selv får planlegge og kose deg med hvordan barnas bursdager skal feire, og at du synes også at det er hyggelig å gå rundt og titte på servietter, innbydelser, plastkopper og tallerkener. Siden hun selv synes dette er så morro, så forstår hun sikkert en slik argumentasjon.

Du får også si at til tross for at du er sliten og ikke planlegger i lang tid i forveien, så betyr ikke det at du ikke er interessert i å planlegge hvordan selskap skal være og feires. Det betyr bare at du planlegger på en annen måte enn henne.

Dette bør sies raskt, og ikke vent til bursdagen nærmer seg. Da kan det bare bli enda mere pinlig. (Hun sier sikkert at det var på salg, og at hun ikke kunne la være, eller at hun bare falt pladask for settet. Så får du si at du selvfølgelig ønsker å se settet du også, og bruke det.) Det er jo ikke det at hun har kjøpt et slikt sett som egentlig er problemet vel? Det er vel det at du er redd for at hun skal overkjøre deg.

Skrevet

Be henne avle sin egen unge så hun ikke trenger henge over din hele tiden?

Skrevet

Det høres jo bare fantastisk ut at andre frivillig bidrar med å planlegge ungens bursdag for deg. Selv har jeg 3 stk og gruer meg til hver barnebursdag jeg må finne på noe morsomt, nytt, spennende og kult.

Husmusa

Skrevet

Kan du ikke bare si fra på en vanlig måte at du gjerne vil planlegge bursdagen selv? Eller at du ikke vil ta stilling til bursdagsplaner nå?

Skrevet
Kan du ikke bare si fra på en vanlig måte at du gjerne vil planlegge bursdagen selv? Eller at du ikke vil ta stilling til bursdagsplaner nå?

Henger meg på denne!!

Hadde en venninne som planla ALT til minste detalj flere mnd i forveien....stort sett ble arrangementene hun hadde ikke så vellykket,da alle satt på pinne for å ikke ødlegge noe av det hun hadde planlagt..... Føltes helt unaturlig,jeg klarte ikke å oppføre meg som meg, men en "rolle" hun hadde gitt meg...Det endte med at vi andre trakk oss unna en etter en, da det gikk oss på nervene.....

Så si fra før det blir et enda større irritasjonsmoment, dere er jo tross alt i famile....

Skrevet
Henger meg på denne!!

Hadde en venninne som planla ALT til minste detalj flere mnd i forveien....stort sett ble arrangementene hun hadde ikke så vellykket,da alle satt på pinne for å ikke ødlegge noe av det hun hadde planlagt..... Føltes helt unaturlig,jeg klarte ikke å oppføre meg som meg, men en "rolle" hun hadde gitt meg...Det endte med at vi andre trakk oss unna en etter en, da det gikk oss på nervene.....

Så si fra før det blir et enda større irritasjonsmoment, dere er jo tross alt i famile....

Denne minner meg om Hyacinth Bucket....

Skrevet

Jepp, det minner om ei over-geskjeftig dame! - Erfaring har lært meg at det mest vellykkede ofte er det som skjer litt spontant. Mener ikke at en ikke skal planlegge, men detaljplanlegging mange mnd i forveien, er som regel dømt til å mislykkes.

Skrevet

:ler: Fikk tanker om henne jeg da jeg leste i denne tråden ;)

Skrevet
Henger meg på denne!!

Takk for svar, også fra dere andre.

Jeg må nok snakke med henne ja. Gruer meg til det. Det blir vanskelig å få det til å ikke høres ut som et personangrep. Det er jo fakta at hennes selskap ofte blir stive og overplanlagte..

Angående avling av barn (...). Har vel tenkt tanken selv ;)

Skrevet
Takk for svar, også fra dere andre.

Jeg må nok snakke med henne ja. Gruer meg til det. Det blir vanskelig å få det til å ikke høres ut som et personangrep. Det er jo fakta at hennes selskap ofte blir stive og overplanlagte..

Angående avling av barn (...). Har vel tenkt tanken selv ;)

Det er nok foruftig at du snakker med henne om dette, men ta det stille og rolig. Vet jo ikke, og det er bare en tanke, men det er jo ikke sikkert at hun kan bli gravid selv en gang vet du, og kanskje dette er hennes eneste mulighet for involvering i barneselskaps planlegging etc. Lykke til!

Gjest Labellamia
Skrevet
:) Si til henne at hun er en god fadder for ditt barn, men at du faktisk er moren og gjerne vil holde bursdagsparty for ditt barn selv. Hadde selv en slik fadder for et mine barn, hun planla til og med førse skoledag. Skulle dra han med til fotograf, kjøpe skolesekk og allt mulig annet. Ting som vi gjerne ville gi vår sønn kjøpte lang tid i forveien. Vi måtte sette en stopper for dette, da hun selv fikk barn skjønte hun poenget og beklaget så mye i ettertid. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...