Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min får brødskive til frokost og lunch, og han jeg synes det er greit med pålegg som sitter fast i brødskiva.

Det blir mye smøreost, men så har jeg hørt at det er mye salt i smøreost?

Han er ellers glad i prim, men ikke så begeistret for leverpostei.

Og da var jeg tom for idéer! Hva annet kan han ha på brødskiva si?

Gjerne noe som det ikke er altfor mye salt i.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Makrell i tomat? Sunt og godt

Signerer denne.Nicolai synes det er kjempegodt

Skrevet (endret)

Ellers er det vel ikke å utrolig mye å velge mellom hvis du vil ha smørepålegg. Jeg ville prøvd litt til med leverposteien tror jeg - kaviar kan du jo også prøve. Og sjekke noen av påleggsboksene for å se om noe kanskje er litt sunt tross alt. Peanøttsmør er jo ok sunt og går bra hvis barnet ikke er allergisk mot nøtter, det er jo størrelsen på spiserøret som gjør at barn ikke skal ha peanøtter. Men det er vel kanskje ikke noe å spise hele tiden det heller. Så har de urteposteier på helsekosten - de er ganske gode faktisk.

Ost inneholder så mye melk - jeg liker ikke så godt all denne melka, tror det er usunt.

Endret av Atmi
Skrevet (endret)
Fisk.

Bare roter i dag jeg

Endret av Atmi
Skrevet

Sjokoladepålegg, diverse smøreoster, prim, leverpostei, makrell i tomat på tube......Om det er mye salt i disse eller ikke aner jeg ikke. Her i familien spiser vi det vi liker av pålegg og det må til når man har kresne barn.

Mine barn spiste ikke mye av smørbart pålegg, det eneste de likte ( og liker ) var leverpostei og sjokoladepålegg. Prøvde prim også, men det falt visst nok ikke i smak.

Ellers så har de fått smakt de andre smørepåleggene når jeg har hatt det på skiven, men det falt heller ikke i smak.

Skrevet
  Så har de urteposteier på helsekosten - de er ganske gode faktisk.

Tartex! Lillebroren min levde på dette for noen år siden.

Skrevet

eplemos eller andre fruktmoser (kan fint mose frukt selv på rivjern eller kjøpe fruktmos på glass som babyer får til dessert). Fiskeposteier. Bare majones (evnt med kjøttpålegg). syltetøy.

Skrevet

Bruk fantasien. Hvor vanskelig kan det være.

Skrevet
Makrell i tomat, svolværpostei, banos en sjelden gang?

Litt svimmel etter nattens eskapader og sprudlebrusen,så jeg leste " svovelpostei"

Skrevet

Jeg må vel si at jeg syns majones og sjokoladepålegg bør være absolutt kriseløsninger da. For det er jo ikke noen sunn vane og legge seg til. Ingen vits å gjøres på mener nå jeg

Skrevet

Det er greit å introdusere mat som ikke er smørbart i tidlig alder. Vi ser nok av barn som bare spiser smørepålegg selvom de er både tre og fire år gamle. Vanlig gul og brun ost er bra, alle mulige kjøttpåleggsvarianter, kokt egg, vi hadde en ettåring som stappet innpå med rekesalat til alle døgnets tider... ettåringer kan spise hva om helst på brødskiva. De trenger ikke å få skåret av skorpen og de trenger ikke mat i terninger. Det kan være greit å dele brødskiven i to, men det holder. Og ikke minst, send med agurk, paprika, tomat og andre typer "påleggsgrønnsaker" for det er greit å venne seg til at det hører med ;)

Skrevet

Most avokado, evt tilsatt bittelitt presset sitron, tomatbiter, salt og pepper.

Snøfrisk, mild og fin ost, kanskje med noen epleskiver på?

Sjokoladepålegg hørtes derimot ut som en unødvendig og dårlig idé.

Skrevet

Kokt egg, avokado, tomat og agurk. Hvitost med paprika, kyllingpostei.

Skrevet (endret)

kyllingpostei er jo godt og sunt! :)

Lukas spiser kun brunost og prim og en sjelden gang lever/ kyllingpostei. Det viktigste er at han får i seg mat synes jeg..

Er foresten mange på avd som liker krydderost av 1- åringene, det kan du jo prøve!

Endret av Kipa
Skrevet

Da eldstemann var ett år, elsket hun å få yogurt naturell på brødskiva :)

Ellers er det bare fantasien som setter grenser. Unngå for mye søtt. Bananskiver eller krakket banan "limer" seg fast på brødskiva. Kaviar og ostemix samt makrell i tomat har mye og god smak. Ikke "klin" for mye pålegg på brødskiva, la barnet lære å kjenne at brødet smaker.....brød :)

Bare litt smør ?

Skrevet

Her er det stort sett leverpostei det går i, men nå er vi akkurat i starten på brødspisingen. Men ellers har jeg gitt henne banan på skiven, most den akkurat som grøt og smurt på. Ellers så går det jo an å ta på disse fruktpure`som de selger til babyene. Jeg forsøkte egg til min ettåring i dag, men det var ignen suksess. Dvs, jeg lurte en liten bit oppi leverposteien, og så lenge hun ikke SÅG den, så ble den spist. :ler:

Forsøkte med skinke, men ville hun ikke ha. Jeg skar opp skinkebitene i små terninger, og "blandet" det med smøret, for at det skulle henge bedre fast i skiven. Har ikke noe mer tips, jeg spiser selv leverpostei for tiden, så da blir vel det en stund til. ;)

Skrevet
Litt svimmel etter nattens eskapader og sprudlebrusen,så jeg leste " svovelpostei"

:ler: Dæven døtte det hørtes skummelt ut ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...