Gå til innhold

Satin & Sateng- det samme ?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Duchess

Er Satin og Sateng det samme ?

Jeg har hørt både at det er det samme, og at det ikke er det samme.

Jeg fikk nemlig sengesett til jul i Satin, derfor lurer jeg på om det er det samme som Sateng- og hvis det ikke er det, hva er da forskjellen ?

For begge deler er vel glatte ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Duchess

ja det var denne diskusjonen jeg så også, men jeg ble vel egentlig ikke så mye klokere av den siden folk var ganske uenige om saken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begge begrepene brukes dessverre både om den ordentlige bomullssatengen og disse kjipe greiene i polyester. til og med på høie sitt turiform står det sateng/satin om hverandre.

så tipset må være å sjekke hva det er laget av - ordentlig bomullssateng er utrolig deilig og god kvalitet som du har lenge, mens polyester er.... vel.... polyester - syntetisk og ekkelt mot huden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Satin og sateng er vel det samme. Det er bare en måte å veve stoffet på. Det som er avgjørende er hvilket materiale satengen er laget av. Blank sateng er som regel laget av polyester, mens bommullssateng ikke er "skinnenede", håper du ble litt klokere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale

Er vi ikke ferdige med dette ennå?

Når du kjøper sengetøy hvor det står Satin på pakken så er det bomullssatin, kjempedeilig og min personlige favoritt. Ekte sateng er noe helt annet og koster det 79;90 på Kid Interiør så er det noe skikkelig polyester-dritt og ikke ekte sateng. Ekte sateng koster minst 1000 kr. pr. sett hvis det er skikkelig kvalitet.

Oppklart nå? :D

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
bommullssateng ikke er "skinnenede"' date=' håper du ble litt klokere...[/quote']

Bomullssateng er skinnende, med ikke på samme måte som sateng. For å få frem blankheten i satinen etter vask må det varm-strykes.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...