Gjest helene1 Skrevet 18. august 2006 #1 Skrevet 18. august 2006 Hei Jeg er 26 uker på vei, og har fått "påvist" nitrit i urinen. Hva vil det si? Noen andre som har opplevd det samme? Hva kan det evt være? Må vente 1-2 uker på svar pga dyrking etc. Helene1
~Belle~ Skrevet 18. august 2006 #2 Skrevet 18. august 2006 Nitritt i urinen kan være tegn på en urinveisinfeksjon.
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2006 #3 Skrevet 19. august 2006 Nitrit er et avfallsprodukt, omgjort fra nitrat, og det er bakterier som står for den prosessen. Dersom nitrit påvises i urinen, betr det at du har bakterier i urinveiene, dvs du har urinvegsinfeksjon. Når prøven sendes til dyrkning, er det for resistensbestemmelse - dvs å finne ut hvilke(n) baktere® det er snakk om for å avgjøre om du evt skal ha antibiotika, og i så fall hvilken type.
Gjest Helene1 Skrevet 19. august 2006 #4 Skrevet 19. august 2006 Tusen takk for svar! Da er det nok en UVI og så er det bare å vente på hvilken type antibiotika jeg skal ha. Merkelig at jeg ikke har kjent noe til dette selv da.....
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2006 #5 Skrevet 20. august 2006 Merkelig at jeg ikke har kjent noe til dette selv da..... ← Vanligvis får man symptomer som svie ved vannlating, hyppig vannlating, følelse av ikke å få tømt blæren ordentlig osv, og etter hvert blir man også syk med feber. Under svangerskap er man ekstra utsatt for UVI, og infeksjonene er ofte "stumme" - mange går med UVI uten at de merker det før en tilfeldig urinprøvesjekk på kontroll. Ikke unormalt det du har opplevd med andre ord. God bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå