Gå til innhold

Siv.ing-damer fra NTNU/NTH!

Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Hei alle siv.inger fra ntnu/nth :) Lurte på om dere har ringen? Og bruker dere den? Lurer på om jeg skal kjøpe...? Og hvis dere har den, blir dere behandlet annerledes med ringen på enn når dere ikke har den på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Revenka

Vet om flere som bruker ringen i forbindelse med møter osv, og det gir en form for status. På onsdag var jeg på jobbintervju, og han som intervjuet meg hadde på seg ringen. Da kunne vi snakke litt om NTNU, veldig kjekt :) Jeg syns ikke ringen er noe spesielt fin men er stas å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har den. Og bruker den hver dag. (Jeg synes faktisk den er fin også.) Men tror ikke jeg ville blitt behandlet noe annerledes om jeg ikke hadde hatt den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har den. Og bruker den hver dag. (Jeg synes faktisk den er fin også.) Men tror ikke jeg ville blitt behandlet noe annerledes om jeg ikke hadde hatt den.

Så fint å høre at du ikke blir behandlet annerledes :) Har jo hørt noen historier, f.eks om hvordan det bare blir antatt at man er sekretæren. Lurer på hvordan det blir å jobbe i et veldig mannsdominert miljø (men er jo sånn nå i studietiden, og trives jo godt nå)... Synes ringen er fin jeg også! Noen flere her som har ringen og/eller erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Helle_*

Bruker ikke ringen. Jeg klarer å stå for egne meninger, resultater og innsats, og klarer fint å hevde meg som individ på egen hånd. Dessuten er den ikke pen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BagLady

Jeg har den ikke, for jeg synes ikke den er så veldig pen :sjenert:

Men jeg vet om jenter som har den og bruker den daglig, tror ikke de blir behandlet annerledes for det. Bortsett fra at det er enkelt å kjenne igjen en med-siving da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Markblomsten

Jeg har ringen og bruker den stort sett hver dag jeg er på jobb.

Nå er jeg utdannet innenfor et veldig mannsdominert yrke, tok utdanningen rett etter vgs, og ser ung ut for alderen. Så for min del er det greit å ha ringen slik at de ser at jeg har utdannelsen min, ikke bare "dilter" etter noen andre på møter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvordan det blir å jobbe i et veldig mannsdominert miljø (men er jo sånn nå i studietiden, og trives jo godt nå)...

Det blir nesten helt sikkert bra. Jeg har vært "mannsdominert" i alle mine yrkesaktive år og stortrives. Gutta er så søte så. Selvsagt må man kunne ta igjen litt, for det er alltid noen som prøver seg med en kommentar eller tre. Men hvis man viser at man ikke tar seg selv for høytidelig, samtidig som man kan ta igjen med samme mynt så roer det seg fort. Er man i tillegg regnet som faglig dyktig så blir man stort sett behandlet på samme måte som de mannlige kollegene. (Noen små forskjeller antar jeg det vil være uansett.)

Jeg kan helt ærlig si at jeg aldri har følt meg diskriminert eller undervurdert i jobbsammenheng fordi jeg er kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest -eline-
Den er stygg. Og hva er poenget?  :overrasket:

Medlemsskap i gutteklubben grei ;) Vet i hvertfall at kjæresten har snakket mye fag med tilfeldige mennesker og faktisk fått tilbud om jobbintervju pga den ringen (kom i snakk med noen på et fly), så den er jo verdt å ha for å vise at man faktisk har den utdannelsen. Og som andre har sagt, en pen måte å komme i snakk med noen som også har tatt siv.ing-utdannelse ved NTNU, på feks jobbintervju. Jeg har hørt historier fra venninner at de BLIR behandlet forskjellig pga den ringen, det kommer jo helt an på hvor "satt" arbeidsplassen er, det er jo fremdeles en del gamle menn som ikke tror at jenter kan holde på med ingeniør-fag... *sukk*

...og jeg synes den er pen jeg :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er slik sier jo det mye om de som ansetter. :ler:

Hvis de mener en ring sier mye om hvordan personen er og hvor flink den er, så får vi håpe det går strålende med rekrutteringen.

Barnslig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har den også, og syns den er fin.

Jeg bruker den ikke lenger da jeg har en annen ring istedet. Føler ikke at jeg ikke blir tatt seriøst selv om jeg ikke har den på, så det er for meg ikke noe problem selv om jeg jobber i ett mannsdominert yrke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den også, og syns den er fin.

Jeg bruker den ikke lenger da jeg har en annen ring istedet. Føler ikke at jeg ikke blir tatt seriøst selv om jeg ikke har den på, så det er for meg ikke noe problem selv om jeg jobber i ett mannsdominert yrke :)

Det høres fornuftig ut.

Ringsystemet høres barnslig og desperat ut...liksom-frimurerlosjen.

Eller som jentegjengene i friminuttene på barneskolen.

Voksne kvinner ordner opp selv, uten ring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...