Gjest Gjest_l_* Skrevet 18. august 2006 #1 Del Skrevet 18. august 2006 Jeg skal begynne på medisinstudiet i norge, og er 25 år når jeg begynner. Håper det er mange flere som er 25+, og at man fortsatt blir sett på som ung. SYnes dere man er ung når man er 25 år, og at det er ungt å være 31 år og ferdigutdannet lege? Er det veldig vanlig? Håper jeg vil komme like godt inn i et studiemiljø og at jeg blir sett på som ung. HVA SYNES DERE:)? Hvordan er det å studere medisin i norge, bergen, trondheim? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 18. august 2006 #2 Del Skrevet 18. august 2006 Jeg tror det vil være mange på din alder. Det er få som kommer inn på medisin rett fra vgs, de fleste bruker noen år på å ta opp fag osv. Har inntrykk av at de fleste er 22-23 når de begynner å studere (uansett fag). En 31 år gammel lege er en ung lege, de fleste jeg kjenner er 40+ :icon_smile: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2006 #3 Del Skrevet 18. august 2006 Jeg begynte på medisin som 22-åring i Bergen, og jeg er langt ifra yngst på kullet mitt. Tror ikke du skal bekymre deg for det. Lykke til - medisinstudiet er krevende, men kjempespennende og veldig interessant! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2006 #4 Del Skrevet 18. august 2006 En nabo av meg begynner i Tromsø på medisinstudiet nå. Han er 30 år. Han har bodd og studert andre emner i utlandet (USA og London), og han ønsket å bli lege først nå. Det er ikke for sent, på ingen måte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vilja :-) Skrevet 18. august 2006 #5 Del Skrevet 18. august 2006 De fleste kommer ikke rett fra VGS for å studerer medisin. Andelen av førsteårs med.studenter som er passert 25 år er stor nok til at du iallefall ikke burde føle deg utenfor, aldersmessig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2006 #6 Del Skrevet 18. august 2006 På grunn av de høye karakterkravene er det vel ingen som kan gå direkte fra vgs og til medisinstudiet. Altså er der få 19-20åringer. Fordelen med høyere utdanning er jo gjerne at man finner folk fra så mange forskjellige aldersgrupper at man stort sett alltid finner noen man kan trives med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2006 #7 Del Skrevet 19. august 2006 I Norge er det vel blitt sånn at halvparten kommer inn på medisin på primærvitnemål, altså er halvparten rett fra vgs eller militære. Resten er godt fordelt mht alder. Synes ikke du skal bekymre deg, du finner alltids noen å henge sammen med. Kullene er jo så store... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2006 #8 Del Skrevet 21. august 2006 , vanskelig dette med alder, vet ikke om mange tenker på det. Selvfølgelig ar man ung når man er 25 år, det virker bare så mye lettere å være 20,21,22 når man begynner, men det er vel bare noe jeg har misforstått. Kommer sikkert like godt inn i studiemiljøet, og blir sett på som ung tror dere ikke det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 21. august 2006 #9 Del Skrevet 21. august 2006 Det er ikke nødvendigvis lettere å være veldig ung, det vil jeg bare ha sagt. Jeg var 19 da jeg begynte å studere, og jeg følte meg som den drittungen. Alle de andre hadde flyttet hjemmefra, hadde samboer eller til og med barn, og mange hadde også tatt et år på universitetet eller en annen høyskole først, og var mye mer "erfarne" studenter, mens jeg kom rett fra vgs og hadde ikke peiling på noe. Spesielt på medisinstudiet tror jeg faktisk det kan være en fordel å være litt mer moden. Jeg ser jo hvor mye jeg selv har forandret meg i løpet av de tre årene som har gått siden jeg var fersk student... Det hadde vært noe helt annet å begynne nå. Vær glad du er 25, du. :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå