Gå til innhold

roser....

Anbefalte innlegg

Gjest litt trist nå
Skrevet

jeg har vært sammen med kjæresten min i ca 3 år nå. det første året vi var sammen fikk jeg roser til bursdagen min og til valentinsdagen av ham. det samme skjedde året etter. men dette året fikk jeg roser hverken til bursdagen min eller til valentinsdagen... hvorfor? jeg har to teorier:

1. fordi de to første årene sammen hadde jeg ingen inntekter men nå som jeg har fått meg jobb så tenker han at jeg kan kjøpe meg roser selv hvis jeg absolutt har lyst på??

2. fordi han har sluttet å bry seg med slikt...

3. har dere noen forslag til hvorfor det er blitt slik? :( forholdet vårt er jo fortsatt bra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette syns jeg ikke er noe å henge seg opp i :) Du sier jo at forholdet er bra ellers, dessuten; synes du ikke roser er penest i bakken enn i en vase?

Skrevet

Kan du ikke bare spørre han da?

Min samboer har også blitt litt dårligere på å gi meg blomster. Men det henger kanskje litt sammen med at vi prøver å spare penger.

Skrevet

Synes du er heldig som har fått roser tidligere jeg... Er ikke ofte jeg får det av min kjære gitt...

Men spør han før du legger for mye i det. Antagelig har han bare glemt det. (Hender de er mer romantiske med en gang, veit du... ;) )

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Jeg har fått blomster to ganger: På halvtårsdagen og da han fridde. Ja, og så i bryllupet, da ;)

Ikke ta det så tungt. Han har ikke tenkt på det en gang, helt garantert.

Skrevet

Minner meg litt om den filmen "Da han møtte henne". I en scene har han en kommentar til hvorfor han mener at man ikke skal følge hverandre til flyplassen i begynnelsen av et forhold. Tilslutt så gidder/orker/har man ikke tid til følge hverandre til flyplassen og da kan den ene partnere si "hvorfor følger du meg ikke til flyplassen lenger?"

I begynnelsen av et forhold er alt rosenrødt og man synes alt er bare gull og grønne skoger. Til slutt vil hverdagen komme og noen ting vil muligen "gå ut i sand" - som det å kjøpe blomster ofte.

Min kar kjøper ikke SÅ ofte blomster til meg, men NÅR han gjør det....så blir jeg så utrooolig glad. Det er det uventede som gjør meg glad. Når jeg venter det MINST, mener jeg.

Hvis det plager deg så mye så spør han heller da i stedet for å sitte der å vri hjernen, la fantasien løpe løpsk eller komme med egne (og gjerne usannsynlige) konklusjoner :)

Skrevet

Eg har fått roser 2 gonger på 5 år... :ler:

Men trur antall gonger ein får blomar seier så mykje om kor godt forholdet er altså!

Mannfolk syns generelt sett at blomar ikkje er så frykteleg spennande..

Men dersom du vil ha blomar oftare kan du vel hinte litt då?

Skrevet

Jeg har etterhvert funnet ut at blomster og roser faktisk ikke er tegn på noe som helst! Tror ikke du kan bruke blomster som barometer på forholdet, tror ikke du kan tolke og finne korrelasjon mellom antall blomster han gir og hvor høyt han elsker deg.

(på film får kona alltid blomstr etter at mannen har vært utro ;) )

I mine øyne er det å gi blomster en skikkelig klisje (joda, en ganske hyggelig klisje!) som kan bety at han

a) Ikke helt vet hvor han har deg og ønsker å imponere

b) har lært at det blir sure miner om han glemmer å gi blomster på årsdagen for når man ble kjærester, den dagen han fridde, bryllupsdagen, bursdagen, navnedagen, morsdagen, valentinesdagen, osv

c) har dårlig samvittighet fordi han han har jobbet for mye, osv

d) fordi han er åndsfraværende nok til å huske at kvinner blir kjempeglade for blomster når de minst aner det.

Mao, no big deal! :smilyblomst:

Skrevet

Liten digresjon: Hadde vært på reise med en venninne. Kjærestene våre skulle hente oss på flyplassen. Kjæresten til venninnen min hadde selvfølgelig kjøpt blomster til henne, kjæresten min hadde selvsagt ikke kjøpt blomster til meg. Vel, mens de sto og ventet på oss måtte kjæresten til venninnen min på do så han ba min kjæreste om å holde blomstene. Etterpå fortalte kjæresten min meg at han hadde vært fra seg av angst for at vi skulle ankomme akkurat da. For da hadde jeg sett at han sto der med blomster og blitt kjempeglad og ditto skuffet når de ikke var til meg. :ler:

Skrevet

Da mannen min og jeg ble sammen fikk jeg blomster så ofte som omtrent 1 gang i mnd det første halvannet året. Nå får jeg kanskje 3 ganger i året (for all del, jeg er fortsatt heldig som har en sånn mann), men jeg måtte til slutt si til ham at han ikke skulle kjøpe så mye blomster til meg, fordi

a) blomster er dyrt, særlig når han alltid kjøpte buketter til flere hundre kroner

b) Det ble ikke like stas når de ikke kom overraskende

c) jeg klarer aldri å ta vare på dem likevel

:ler:

Menn er menn. Veldig forskjellige, akkurat som kvinner, - ikke heng deg opp i de blomstene, tror det er helt naturlig at det blir færre etterhvert som man har vært sammen en stund..

Skrevet

Han jeg var gift med før kjøpte aldri roser. Han jeg er gift med nå kommer hjem med en bukett rett som det er :dagens-rose:

Ikke fordi det er en spesiell andledning, men rett og slett fordi han har lyst.

Men jeg vil stille et spørsmål til dere jenter: Hender det at dere kjøper roser til deres kjære?

Har en venninne som stadig kjøper roser, samt overrasker med forskjellige småting til samboeren sin.

Men hun får ALDRI noen form for hverken blomster eller andre ting av han. De har det kjempegodt sier hun(og slik ser det ut også), men hun savner og få en lite oppmerksomhet av og til.

Iallefall til jul og bursdag.

Skrevet
Da mannen min og jeg ble sammen fikk jeg blomster så ofte som omtrent 1 gang i mnd det første halvannet året. Nå får jeg kanskje 3 ganger i året (for all del, jeg er fortsatt heldig som har en sånn mann), men jeg måtte til slutt si til ham at han ikke skulle kjøpe så mye blomster til meg, fordi

a) blomster er dyrt, særlig når han alltid kjøpte buketter til flere hundre kroner

b) Det ble ikke like stas når de ikke kom overraskende

c) jeg klarer aldri å ta vare på dem likevel

Nøyaktig sånn var det til meg også. Det er ikke så lett å være mann heller, jentene vil gjerne ha blomster, men det må være overraskende, han må ikke bruke for mye penger på det, det må ikke være for ofte og ikke for sjelden. Men nå kunne jeg gjerne tenkt meg en kvast igjen kjenner jeg... Det blir nok på toårsdagen vår om et par måneder tenker jeg (big surprise!).

Gjest nemorosa
Skrevet

Jeg og kjæresten har vært sammen i over 2 år nå, og jeg har ennå ikke fått en eneste blomsterkvast/annen form for oppmerksomhet fra han(utenom bursdag/jul)...jeg har hintet og hintet, men begynner vel etterhvert å innse at han ikke er typen til slikt :sur::ler:

Skrevet

Jeg har fått roser en gang. Og det var når vi hadde vært sammen i 1år.

Jeg liker heller de klemmene jeg får vær dag når han kommer hjem enn visst han skulle ha kommet hjem med blomster.

Skrevet

Når du var ny og spennende så anstrengte han seg for å vise sin beste side, ego roser. Nå er hverdagen kommet og han føler vel ikke behov for å gjøre noe ekstra for deg kanskje. Hadde dere gjort det slutt så hadde han sikkert kjøpt roser til den første damen han kommer sammen med etter deg....fordi hun er ny og spennende.

Det er min teori. Hva annet kan det være? At han er glemsk? Jeg får heller aldri blomster lengre, men de to første årene fikk jeg ofte.

Skrevet

Er det noen damer her som kjøper roser til sin kjære? :)

Skrevet

Kjøp deg noen pene røde roser selv, og se hva han sier når han ser dem! Min trodde de var fra en annen! (Men det var en gave fra noen takknemlige elever :ler: )

Skrevet
Men dersom du vil ha blomar oftare kan du vel hinte litt då?

Neineineinei!!!!

Hinting er FY!!!

Hvis det er noe dere jenter er misfornøyde med eller ønsker forandring på, så må dere si det rett ut, og ikke pakk det inn i hinting.

Det som i tilfelle skjer er 1 av 2 (litt satt på spissen selvfølgelig...)

1: Han oppfatter ikke hintet, og tror at du er såre fornøyd.

2: Han skjønner hva du hinter om, men blir irritert for at du ikke kan si ting rett ut, så han overser deg.

Skrevet
Er det noen damer her som kjøper roser til sin kjære? :)

Nei, kjøper sjelden blomster til min kjære. Noe av grunnen er at han ikke bryr seg om det. Kjøper heller et kort eller en liten ting... (Tror ikke alltid han bryr seg så mye om det heller ;) )

Men hender jeg kommanderer han ut på blomsterjakt. Før jul, hvis vi skal ha folk osv. Da føler jeg at jeg får blomster, veldig hyggelig. Men selvfølgelig hyggeligere hvis det var overasskende...

Skrevet
3. har dere noen forslag til hvorfor det er blitt slik? :( forholdet vårt er jo fortsatt bra.

Det har rett og slett lett for å bli slik med åra. Det trenger slett ikke bety at han ikke elsker deg.

Hvor ofte kjøper du blomster til ham?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...