Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at den overskriften kan tolkes på forskjellige vis...

men har ikke tenkt å spørre om sexvanene deres altså. :ler:

Det jeg lurer på er hvor aktive dere er i prøvingen når det gjelder EL-tester, temping, grapefruktjuice, hostesaft etc.

Vi er jo helt ferske i dette gamet, men jeg orker ikke at dette skal bli noe stressprosjekt. Jeg vet sånn ca når jeg har EL pga veldig regelmessige sykluser, også tar jeg såklart folat. Ellers lever vi som før.

Det er klart at om det skulle drøye flere måneder før det skjer noe, så vil jeg vel ta el-tester for å forsikre meg om at jeg har el og deretter bli mer bevisst på når vi :humpe:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok hverken hostesaft, grapefruktjuice (jækk!!), andre juicer eller temping.

Det vi dog gjorde var å ha oss horisontal mambo annen hverdag de dagene jeg visste jeg hadde EL.

Og, det holdt tydeligvis for oss :)

Skrevet

det eneste jeg gjør er å forsøke å telle dager, og regne ut ca når EL er.

-og så er vi litt ekstra aktive i den perioden...

vurderer å starte med EL-tester, for tante slem kommer hver gang, til tross for at hun aldri får noen invitasjon :sur:

Skrevet

Kan anbefale Donna EL-test Petra.....den fungerte veldig bra :)

Skrevet

takk for tipset :)

Skrevet

Vi er nå i pp 14.. Begynte forsiktig uten tester eller noe, men nå begynner det å dra ut. Har testet med el-tester 6 sykluser, men har gitt meg med det. I går kjøpte vi inn sink og hostesaft så får vi se om det spiller noen som helst rolle.. *sukk*

Gjest Bertine
Skrevet

Hei!

Vi tok det egentlig rolig de første måndene..

Så begynte jeg med el tester, men siden jeg hadde så uregelmessige sykluser, så var det nesten nytteløst!

Jeg tok endelig mot til meg å bestilte time på klinikk hausken, og da fikk jeg konstatert pcos. Nå blir vi fulgt tett opp av hausken, jeg knasker pergo og er på ny opptimistisk!! :hoppe:

Skrevet

Har brukt EL tester alle mnd, men fikk nå beskjed av legen med å ikke fortsette med det. Det stresset en ofte opp og da klaffet det skjeldent. Så skal prøve det nå da. Ellers tar mannen Sink.

Skrevet
Har brukt EL tester alle mnd, men fikk nå beskjed av legen med å ikke fortsette med det. Det stresset en ofte opp og da klaffet det skjeldent.

dette fikk jeg også beskjed om. Det ble forresten også litt dyrt i lengden da jeg ikke aner når EL kommer og jeg har veldig ustabile syklusser, alt fra 21 dager til 120 dager. Nå lever jeg som normalt, har begynt å ta folat selvfølgelig.

Skrevet

I PP1 brukte jeg EL tester fra Quick Respons, i PP2 prøvde jeg å regne meg frem til når sånn ca EL skulle komme...begge periodene uten klaff.

Det eneste jeg oppnådde var vel at jeg ble ganske stresset og spent slik at EL lot vente på seg og syklusene kom helt på utur :sur:

Så nå prøver mannen og jeg å bare "late som ingenting" og ta det som det kommer ;)

Ellers så har jeg tatt folat siden mai og så omega 3-6-9 kosttilskudd, mens min kjære har kuttet røyken og tar sink.

Skrevet

Jeg er nyfrelst temper, og for meg virker det helt motsatt av det dere beskriver at el-tester gjør. Vi har et barn fra før, da ble jeg gravid på første forsøk (etter en spontanabort, dessverre ... den gangen var jeg også blitt gravid med en gang). Nå er jeg i 4. pp med temping, og synes det gir kjempefin oversikt og ro til hele syklusen. Jeg vet når jeg har hatt eggløsning, så hvis den for eksempel er forsinket, slipper jeg å bli helt oppgira (og tilsvarende skuffa etterpå) etter f.eks. 30 dagers syklus, når lutealfasen faktisk er helt normal og mensen kommer på dag 31 (i stedet for dag 28, fordi el var tre dager senere enn ellers). En viktig faktor er kanskje at temping ikke sier deg noe som helst om når eggløsningen kommer til å komme, så du kan ikke stresse med å ha sex på riktig tidspunkt. Du kan kose deg med masse bra sex :sjarmor: og så etterpå se om det var bra timing...

Temping anbefales!

Skrevet

Jeg prøver å ikke stresse med å time sex rikig, ta EL - tester mm enda, mulig jeg kommer til å teste for EL hvis dette tar tid, men bare for å sjekke at jeg har det.

Prøver bare å ta ting som det kommer, det styrer seg litt selv - med økt sexlyst rundt EL - men har vi ikke lyst gjør vi det heller ikke, så enkelt er det.

Litt oppgiret og sånn blir man jo uansett, ihvertfall jeg, det er litt vanskelig å ikke tenke på prøvinga, men prøver å ta det med ro :sjenert:

Skrevet (endret)

Prøvde i 8 mnd før det klaffet uten temping eller EL-test. Da vi kom til pp8 bestemte jeg meg for å kjøre på med EL-test i neste pp, men da var jeg blitt gravid.

Spiste masse grapefrukt i påsken, da..... Ikke med tanke på graviditet, men fordi det er godt. Kanskje det gjorde utslaget... :ler: hva er teorien bak grapefrukt og det å bli gravid? Noen som vet?

Endret av Caramba
Skrevet

Teorien bak grapefruktjuice er at den gir mer el-slim.

Nå er vi i pp-8.

Jeg har holdt på med det greiene i 6pp nå. Men ingen klaff foreløpig.

Tror jeg skal slutte, bare slappe helt av.

Skrevet

Grapefruktjuicen drikker jeg uansett, men ellers ikke noe mer.

Klaffet på 2 pp sist. Nå er jeg "nullstilt" og i 1 pp, så da får vi se... Jo lenger tid det tar, jo mer er man vel villig til å prøve ut. Bare jeg finner syklusen min, skal jeg nok teste litt for EL, ja... Selvom jeg synes det er noe tull og mas. Kommer til å bruke en formue.

Vi er veldig aktive :hoho:

Skrevet

Ette 40pp har jeg stort sett prøvd det som er å prøve av hostesaft, grapefruktjuice, temping og EL-tester...

Men nå stresser jeg ikke med noe av dette...venter på time på Haukeland, så i mellomtiden prøver vi bare med :humpe: rundt annenhver dag..(selv om det ikke funker det heller da.. :sjarmor: )

Skrevet
Ette 40pp har jeg stort sett prøvd det som er å prøve av hostesaft, grapefruktjuice, temping og EL-tester...

Men nå stresser jeg ikke med noe av dette...venter på time på Haukeland, så i mellomtiden prøver vi bare med :humpe: rundt annenhver dag..(selv om det ikke funker det heller da.. :sjarmor: )

:klem:

Skrevet

Vi er vel også ganske aktive, men har nettopp begynt og da er alt litt spennende.

Skrevet

Var en stund aktiv på å teste EL, men syns ofte testene var litt vanskelig å lese. Ble også litt plikt sex av det og det er ikke noe kjekt. Nå stoler jeg litt på kroppen, har lært å lese tegnene og har ofte litt smerte i forb med el og endel sel slim. Da prøver jeg å forføre han så godt jeg kan istedetfor. Så slipper jeg liksom å opplys om at nå har jeg el " kom igjen"......... Kan ta lysten fra enhver.

Lever som normalt, tar kun folat. Tenkte å kjøpe sink til han så får vi se.

Skrevet

Har aldri vært aktiv med å EL teste eller noe sånt. Lever som normalt, men nå er syklusene mine kommet helt på utur, så det er ikke så enkelt å treffe EL tydeligvis. Håper ting blir stabilt av seg selv etterhvert da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...