Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Det er ikke snakk om å få en ødelagt kropp, men det er snakk om endel disiplin i tiden etterpå for å få kroppen tilbake i topp form.

Milla

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok de fleste skjønte hva jeg mente Milla.

Ser ingen grunn til å repetere meningen mine flere ganger... :blunke:

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Nåja, jeg blir stadig mer overrasket over hvor mange ganger ting må gjentas for at det skal sige inn hos enkelte.

Milla

Gjest Anonymous
Skrevet

Som vanlig underholdende når Milla engasjerer seg...

Alle jeg kjenner - uten unntak ! - som har fått barn har blitt helt fine i kroppen igjen i løpet av noen måneder etter fødsel. Og når jeg sier helt fine, mener jeg at de har blitt som de var før de ble gravide. De hadde jo litt varierende størrelse i utgangspunktet :wink: Så lenge man er noenlunde disiplinert under svangerskapet, prøver å trene og være i aktivitet og spiser fornuftig, tror jeg de fleste kiloene renner av ganske kjapt etterpå - hvis man ikke har "spist på seg" for mye fett vil jo det meste være vann, og "ammereserver", som går fort av. Men hvis kroppen skulle forandre seg litt tross all innsats - så er vel ikke det verdens undergang ? Men, jeg tror i endel tilfeller (NEI, ikke alle, jeg vet det er individuelle forskjeller) at de som sliter med vekten i lang tid etterpå også ofte er de som har spist og kost seg litt vel mye i svangerskapet. Det har jo vært noen innlegg her under andre tråder som kan tyde på det...("jeg er gravid, jeg har lov til å dytte i meg 100 seigmenn hvis jeg har lyst på det").

Som fysioterapeut slutter jeg meg avslutningsvis til Ann med fleres gode råd: KNIP !!! :D

Gjest Cruella
Skrevet

Jeg la på meg 25 kilo ved hvert svangerskap, men var nede i matchvekt etter få måneder. Magen så ut som en hevet bolledeig rett etter fødselen, men det var forbigående uten særlig trening. Kroppen endrer seg etter et svangerskap, selv om min vekt var den samme, var det enkelte skjørt/bukser jeg aldri fikk på meg igjen. Jeg så selv forandringer på kroppen, men det var så lite at andre kunne ikke se det. Meld deg på "Trening etter fødsel"-kurs. På noe sykehus starter det allerede dagen etter man har født.

Lykke til!

Lisa-Beth

Skrevet

Addressert til Milla;

For at du skal kunne uttale deg med mer tyngde en meg, bør du vel ha satt barn til verden.  Jeg lurer på hvor mange?

Ganske relevant ja, dersom mening skal telle i stor grad.... :erter:

De fleste menn vil ha en kone, og min kone har så mange flere kvaliteter en sitt utseende at du ville blitt forbauset.  Nei hun er ikke stygg, mange mener faktisk at hun er både flott og pen.  Om hun er vakker så er vel det bare en bonus, og ikke den kvaliteten ved henne som gjør at jeg vil dele mitt liv med henne.

Vakkert og meningsfylt siden det kommer fra en MANN!

Skrevet

Fra en mann med to barn:

Jeg skal forsøke å sette ord på hva jeg følte, kanskje til litt trøst for dere vordende mødre:

Særlig etter første fødsel ble jeg faktisk overveldet av følelser som overfor den uformelige "saggende" magen, de struttende overmodne brystene, det litt slitne uttrykket rund øynene etter en lang og vanskelig fødsel, det sjarmerende flokete og svette håret og fremforalt utstrålingen av lykke... Alt dette var for meg på en måte bekreftelser på at hun hadde båret fram den fantastiske lille bylten som nå var iferd med å forandre oss fra "par" til "familie".

Denne merkelige "følelses-rusen" varte i flere uker, og fikk meg til å gjøre det som nok var "riktig" (i hvert fall for oss) - ligge tett inntil henne og "gjenoppdage" kroppen hennes som de siste ukene før fødselen hadde vært for mye "flodhest" til å kunne komme ordentlig inntil, sovne tett sammenslynget igjen, holdende rundt henne, kjærtegnende hennes ny-vakre, struttende "melkeflasker".

Dette hjalp oss helt sikkert til å "komme igang igjen" etter fødselen, så snart vi begge var klare for det - hun fikk bekreftet at hun fremdels var attraktiv for meg... og det var hun i aller høyeste grad - uavhengig av om magen var blitt flat igjen eller ikke.

Gjest Anonymous
Skrevet

har ingen barn selv, men mange venner som har født.

de aller fleste har kommet ned i matchvekt uten å trene bevisst etter fødselen. de som er godt trent fra før, har brukt kortere tid.

de fleste har faktisk hatt det så travelt med babyen at de ikke har hatt tid til å sitte og spise seg feite (som noen uttalte).

mange av dem som har småbarn fra før av er rett og slett blitt litt skrinne, fordi det går i ett. en trebarnsmor jeg kjenner har ikke et synlig tegn på at hun har født, mens andre med bare et barn f.eks har slappere bryster.

dette er nok meget individuelt.

det tar på å ha barn, og det er heller ikke alle fedre som er like flinke til å ta ansvar for poden, slik at mor har tid til å ivareta seg selv...

i forhold til gleden over barnet, har de jeg har snakket med, brydd seg lite om kroppen ikke ser akkurat slik ut som da de var 20 og barnløse.

fedrene er stort sett overlykkelige over at de har blitt far. mitt inntrykk er at de ikke bryr seg så mye om utseende som vi damer tror, iallefall når det kommer til noen kilo for mye.

*ravna*

Skrevet

Vel, nå har du jo elegant hoppet over sakens kjerne, nemlig hva som skjer med kroppen etter fødsel. Du som mann er vil neppe kvalifisert til å uttale deg om akkurat den biten er du vel? Nei, tenkte ikke det!

:hoho::hoho::hoho::hoho:

Ja, for du er jo utrolig kvalifisert, alle barna som du har fått!!

Gjest Frøken Dings
Skrevet

Jeg ville vel aldri sagt at noen så "jævlig" ut som nettopp hadde født et barn. Det er noe med gløden, stoltheten i blikket, som gjør en nybakt mamma vakker.

Når det er sagt; ja, kroppen forandres under en graviditet. Nei, den trenger ikke være forandret for alltid.

Min erfaring: magen hang og slang de to dagene jeg var på barselavdelingen. Da jeg kom hjem var den, om ikke flat, så betydelig mindre. Etter 2 uker var den flat og etter 2 måneder så den akkurat lik ut som før. Uten trening om man ikke teller et par timer vogntrilling hver dag! :D

Skrevet

Hei!

Jeg gikk opp 18 kilo under forrige svangerskap. Etter fødselen tok det cirka 3 måneder, så var jeg omtrent som før. Trente ikke, men ammet og var mamma på heltid. :blunke:

Det som overrasket meg, var magen den første tiden etter fødselen. Den var ganske stor, akkurat som om jeg var 5-6 måneder på vei. Det var litt rart å kjenne på den, for den var helt mjuk. Var jo blitt vant til å ha en hard, stor mage med en baby inni. Den mjuke, store magen ble borte etterhvert, men det tok litt tid før jeg fikk på vanlige bukser (uten strikk). :briller:

Krumeline

27 uker

Skrevet

Naturens veier er uransakelige... Jeg har funnet ut at den pløsemagen man får rett etter en fødsel er til for at den lille skal ligge mykt. I steinalderen fantes det nemlig ikke ammeputer...

Jeg la forresten på meg 25 kilo i begge mine svangerskap. Jeg spiste vel kanskje litt usunt og akkurat slik det passet meg, uten å ta hensyn til nurkene, men begge to ble født fantastisk sterke og foreløpig ingen allergier e.l. (en skal visst være forsiktig med hva en spiser).

Fikk ikke strekkmerker på magen, jeg. Og sambo elsker meg minst like mye med forstrekte pupper..... :ler2:

Men så har ammingen gått som en lek fra første måltid.

Har ikke tatt en eneste situp eller joggetur etter siste fødsel for 10mnd siden, og jeg spiser akkurat det som passer meg. Brukte str. 36 før første svangerskap og bruker nå 38. Syns jeg er finere nå, jeg. :ler:

MILLADet er bra med mye ekstra hvis en har tenkt å amme lenge, for hvem vil vel se ut som strek-kodene??? :roll:

Når en bruker uttrykket "spise for to" mener man ikke bare for fosteret, men også for babyen som helst skal ammes i 12 mnd...

Gjest Cruella
Skrevet

Så flott innlegg du skrev, Arnie!

:lol:

Klem,

Lisa-Beth

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Jeg måtte le litt da jeg satt og spiste frokost og så på God Morgen Norge i dag tidlig (20.01.03). I denne tråden er det mange som har blitt fornærmet over at noen setter fokus på kroppen etter fødsel og mange var ute etter å si hvor fort de fikk på seg sine gamle olabukser igjen etter fødselen. Men nok om det...

God Morgen Norge hadde i dag besøk av en familierådgiver som sa at menn som fikk problemer med å tenne på sin kone etter fødsel faktisk var et veldig stort problem. Hun kunne fortelle om haugevis av par som bestilte time hos henne under dekke av at problemene handlet om noe helt annet enn vekt og utseende. Men hun fant fort ut at det var nettopp dette som var problemet. Kvinner som etter barnefødsel hadde est ut, sluttet å bry seg om sitt utseende og gikk rundt i det hun kalte for "søplete joggedresser" hele dagen gjorde at mannen sluttet å tenne på henne.

Så å si at dette ikke er noe problem er hvertfall bare tull.

Milla

Gjest Cruella
Skrevet

Tror ikke mange (deriblant meg) er så ivrige etter å skryte av hvor fort man fikk på seg de gamle jeansene etter svangerskapet, men Gjesten som startet tråden, etterlyste erfaringer på dette området.

Kanskje er det slik at de fleste gjenvinner sin gamle figur, men hvis man ikke gjør det, er det heldigvis ikke det viktigste i verden.

Jeg må legge til at når jeg ser på strender i Norge om sommeren, er det ikke mødre som dominerer bilde av den overvektige norske kvinne, det er unge jenter som ikke har født. Det er vel en kjensgjerning i dag at den oppvoksende generasjon blir feitere og feitere. Blant mine venninner som har født i 30-årene, synes jeg mange har flotte figurer. Når vi tar barna våre med på stranda om sommeren, er vi skjønt enige om at vi er de lekreste damene der, det er de yngre som ofte har mer enn 10 kilo mer enn hva godt er.

:sjarmor:

Lisa-Beth

:hjerter:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...