Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei. bare lurte på om magen henger å slenger etter man har født ett barn. er redd for å bli kraftig å feit. ser jo noen som man ikke kan se har født barn en gang. går magen ned med en gang etter babyen har kommet ut? hvordan ser magen ut.

håper noen vil fortelle meg om sine opplevelser med sine kropper etter fødsel.

takk for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan DIN mage og kropp vil se ut etter fødselen vet ingen!

Alle er vi forskjellig skapt fra naturens side, og er du av typen som aldri har hatt flat mave før, får du det neppe nå heller..... Men hvis du derimot er godt trent, og slank og fin, ja så vil nok kiloene renne ganske fort av. MEN hvis du gjennom svangerskapet har "spist for 2" må du regne med at du kommer til å slite med noen ekstra kilo fremover!

Uansett er min erfaring at i dagene etter fødselen er magen "slapp og dvask", men gi det ett par uker så merker du forskjell.

Forøvrig kan det jo nevnes at amming gjør at kiloene forsvinner, det samme gjelder dytting av barnevogn i snø!

Hilsen en som la på seg 19kg, og mistet 15 lett :wink: !

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Ta det fra en som har besøkt flere nybakte mødre; helt for jævl****.

Men med trening, disiplin, diett og skjønnhetspleie så kan man få kroppen og utseendet sitt tilbake. Dessverre så er det mange som lar seg forfalle etter fødsel.

Milla

Skrevet
Ta det fra en som har besøkt flere nybakte mødre; helt for jævl****.

Huff da, det var da å ta VEL hardt i, Milla. Jeg håper ikke du har sagt noe slikt til de nybakte mødrene du sikter til..... Men nok om det.

Det er jo ikke rart at magen er "deformert" de første dagene etter fødsel, tenk hvordan alle magemusklene, vev og hud har måttet utvide og strekke på seg! For å få alt tilbake til "normalt" er du også avhenging av å ha svært elastisk hud som gjør at du slipper unna strekkmerker.

Men altså; har du mulighet til å bevege deg, spise riktig, trene og ikke dytte i deg snop og usunne saker og ting er du på god vei. Og ikke glem hva kroppen og maven faktisk har gjort; BÅRET FREM ET BARN.

Skrevet

Nå må du kutte ut Milla!!!!

Jeg blir helt svett av deg inn imellom!!!

Du må være den eneste som er så fornøyd med seg selv, som det du er.

Man har faktisk bært fram et barn i ni mnd, vært igjennom en hel del i løpet av de mnd. Og så har man hatt noen forferdelige smerter for å få ut denne vakre skapningen.

Også kommer du å sier at man ser helt jævlig ut. Når det man ser egentlig er en lykkelig, sliten mor, som er glad gullett er ute.

La nå disse mødrene få lov til og ikke se ut som deg. Eller noen av disse modellfigurene du prøver å skape.

Vær glad ikke alle ser ut som deg, det er til din fordel!!!!

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Hallo! Handlet ikke denne tråden om kroppen etter fødsel. Da begynner vi ikke å snakke om "mirakler & bragder".

Hør her, etter en fødsel ser de fleste ser ut som vaskekluter, ikke noe galt i det. Lykkelige er de, uten tvil og ikke så rent lite stolte heller..... men nå var det dette med kroppen det skulle handle om da.

Der hvor jeg trener er det egne partier for kvinner som må komme i form etter fødselen. Det er ganske gøy og se på. Inn som flodhester- ut som spreke mødre fit for fight, bleieskift og våkenetter etter noen mnd.

Den overstrømmende babylykken tar fort slutt om ekteskapslykken gjør det. Og det er nok av ektemenn som ikke helt liker at ens før så slanke og kjekke kone har blitt til en grinete flodhest.... og ikke har disse kvinnene det godt med seg selv heller der de vandrer rundt i joggedress dagen lang og spiser mer og mer.

Så til Gjest- det er fullt mulig og få tilbake sin gamle kropp, men har du spist som en gris i 9 mnd. i strekk så er ikke hver eneste kilo du har lagt på deg noe som forsvinner ved amming. Da må du på diett og kombinert med trening så blir det supert!!

Milla

Skrevet

hihi min svigerinne var michelinmannen da hun ble gravid og er det ennå :D er egentlig ikke mulig å se at hun alt har født for over ett år siden eller kanskje er hun gravid igjen :hoho:

neida jeg skal være snill jeg....

Skrevet

her må jeg give milla ret de fleste ser helt forfærtelige ret efter fødslen maven er stadig stor, stræk mærker på mave og lår, og bryster som en ko der ikke er blevet malket på en uge :hoho:

men det er ikke alle som ser sådanne ud vi alle har vel bryster som er ved at explodere men ikke alle har store maver, selv har jeg været en af de heldige som på 3 dage når jeg tager hjem fra hospitalet kan krybe ned i min str 36 igen og jeg har ingen mærker på maven selvom jeg har født 3 stk og ingen nu med nr 4 men vi er nok ikke mange som kan det, de fleste kan komme tilbage til normal vægt igen med en god diæt, og mortion selvom jeg har været lille bitte og kunne krybe ned i mit normale tøj har jeg trænet mine muskler vil jo helst ikke få ødelagt min krop fulstændigt, det er kun mine bryster som jeg ikke har kunne reddet men hurra for plastik kiruger når denne sidste fødsel er overstået så er det under kniven :D

man kan i mange tilfelde ungå at få stræk mærker hvis man er flink til at smørre maven ind i olie, mandel, jojoba eller E-vitamin olie det gør skinnet mere smidigt imens man vokser....

Gjest Starya
Skrevet

Etter fødselen veide jeg det samme som da jeg ble gravid. Det betyr ikke at magen var likedan, den var trossalt tøyd og strukket etter alle kunstens regler, se for deg en ballong som akkurat har sluppet ut lufta.. Dette skal jo trekke seg sammen etterhvert, men folk har ulik hud, dette er ulikt fra kvinne til kvinne. Hos noen går huden rett og slett ikke med på å ta til fornuft og samle seg igjen, samme hvor slank en måtte bli. Hos andre sier det "schvupp", så ligger den der... :roll: Selvsagt heller jeg mot den første kategorien.. I tillegg til at huden min tydeligvis syntes at det å lage strekkmerker var så moro, så det måtte den gjøre masse av...

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Dette med kroppens utseende etter fødsel tror jeg mange er redde for, men vil jo gjerne tilbake til sitt gamle jeg selv om man har født barn. Men man skal jo ikke snakke om det for da er man etter manges mening en forfengelig dåse om ikke burde hatt barn.

Synes det er skikkelig trist at det finnes så lite info om dette, jeg har hatt mange venninner som etter fødsel har fått panikk fordi de ikke klarte å gå ned i vekt. På helsestasjonen var det ikke noe hjelp å få, bare overbærende smil og klapp på skulderen.

Løsningen for de fleste ble tening & diett i opptill ett år. En måtte under kniven fordi mageskinnet ikke ville trekke seg sammen og 2 har fikset brystene slik som Ann sier at hun skal. De har ikke lagt inn silikon men rett og slett fjernet overflødig hud. Hun som måtte fjerne hud på magen satte foten ned for flere barn og det ble med det ene. Mannen var enig og i dag er hun str. 38 og lykkelig med sin lille datter på 2 år og mann.

Det er ikke noen tvil om at det er en bragd å bære frem ett barn- men man skal leve godt med seg selv i tiden etterpå også.

Milla

Skrevet

dette er det verste jeg har hørt!

akkurat hvor viktig er kropp og utseende for dere jenter?

av det milla sier synes det umulig at et ekteskap skal kunne vare dersom kroppen ikke er den samme etter en fødsel! hvilke menn har slike holdninger?og går det ikke an føle seg bra med seg selv om kroppen ikke er slank og stram,og puppene peker oppover? og kvinner som setter foten ned og ikke vil ha flere barn for kroppen og utseende sin del? ikke missforstå,man må selv bestemme hvor mange barn en skal bære frem, men å oppgi utseende som den avgjørende,og også kanskje eneste grunnen? for meg høres dette mektig umodent ut. jeg ser rett å slett for meg en bortskjemt gjeng med sossejenter som ikke helt har prioritert den dypere mening med livet.nei snarere den overfladiske delen.

magen min var en eneste stor geleklump da jeg var på sykehuset etter fødselen :lol: men det varte ikke lenge, jeg la på meg hele31kg under svangerskapet, 20kg forsvant de to første ukene. etter 6mnd. var jeg tilbake til min idealvekt,uten at jeg hadde fått tid til å trene så mye! eneste forskjellen er de svære brystene mine som ikke ser ut til å ville forsvinne... jeg hater dem,gubben elsker dem :hoho:

ikke bekymre deg for mye for kroppen din,det går som regel veldig bra,bare du gir den litt tid!lykke til!

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
jeg ser rett å slett for meg en bortskjemt gjeng med sossejenter som ikke helt har prioritert den dypere mening med livet.nei snarere den overfladiske delen.

Det er vel nettopp slike holdninger som gjør at mange jenter ikke tør å spørre om hva som skjer med kroppen etterpå- fordi de er redde for å bli omtalt slik som du Cloudy så lekkert formulerer.

Det er ikke noe galt i å ville ha tilbake sin gamle kropp. Det er også helt ok og sette foten ned etter feks 1-2 barn fordi man ikke vil ende opp som ei skikkelig dundre. Og hvis man har fått ett barn og slitt som en gal for å komme ned i vekt igjen så er man kanskje ikke fullt så hissig på å få nok ett barn.

Hvor mange ekteskap tror du går i dørken fordi kvinnen i huset ikke har overskudd til å ha ett eget liv utenom barna og mannen føler seg oversett? Det er nok svært mange. Sterk overvekt, slapp i underlivet og nedsatt sexlyst er ting som faktisk kan fikses med trening.

Milla

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er vel nettopp slike holdninger som gjør at mange jenter ikke tør å spørre om hva som skjer med kroppen etterpå- fordi de er redde for å bli omtalt slik som du Cloudy så lekkert formulerer.

Lurer på om grunnen til at så mange jenter har er forskrudd bilde av egen kropp er fordi jenter som Milla maser om hvor viktig det er at man skal være slank og lekker.

Blir fryktelig provosert når jeg ser slikt noe. Det er ingen som er så flinke

til å ødlegge kvinners syn på seg selv, som "gode venninner" :evil:

Jeg for min del driter i om min kone er slank, så lenge jeg synes hun er lekker. Om andre synes det, er ikke så jævlig viktig for meg.

Gleder meg til at vi får vårt barn til sommeren, og jeg tror nok ikke jeg vil være opptatt av hennes kropp rett etter fødselen. :wink:

Tror nok jeg vil være mer opptatt av å få kost med den lille, og kanskje få sovet litt innimellom slagene.

Så til dere andre jenter. Ta det litt mer med ro. Så lenge du har et allerede godt forhold til mannen din, er ikke utseende ditt i de første måndende etter en fødsel det viktigste her i verden. Heller det at man faktisk har blitt en til, og skal finne sammen som en større famile.

Klem fra en glad vordene far.

Gjest *Perser*
Skrevet

Jeg fikk nesten min gamle kropp tilbake rett etter fødselen! Utenom puppene Og midjen og hoftenen! Men jeg bruker forsatt str.34 så jeg bryr meg ikke at jeg er 2cm større rundt hoften og midjen ;)

Magen min ble ganske så flatt med engang etter fødselen! Men jeg har da verdens kart på magen så..... Men men pytt pytt

Men denne gangen er jeg bevist på hva jeg spiser og pytter i meg! Jeg la jo på meg 23 kg sist gang! Jeg ble 70hele kg! MEN denne gangen Skal jeg ikke spise 400kinderegg og masse ribbe osv!

Eneste som gjorde meg skikkelig trist, det var puppene som ble sååå stygg at jeg ville ikke engang se meg selv i speile!

Skrevet

Det er ikke noe galt å si "ja, takk begge deler". Jeg ønsker meg barn en dag. Og selv om det vil sikkert bli fantastisk så ønsker jeg ikke å ende opp som en dundre som Milla skreiv. Nå har jeg ikke akkurat målene til en supermodell. Og det er heller ikke noe mål å få det heller. Selfølgelig skal en godta endringer med kroppen sin. Den blir eldre, eventuelle graviditeter vil sette sine spor. Men dersom magen min hadde endt opp som ett verdens kart med strekk merker. Ja, da hadde jeg operert meg. Ikke fordi jeg er umoden og barnslig. Men jeg vet jeg ikke ville trivdes med det.

Forøvrig tror jeg det er viktig å ta det litt med ro etter en fødsel, og la kroppen få tid til å "rette seg opp sjøl". Men om det ikke går...da måtte jeg nok satte igang diverse aktiviteter ja.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Lurer på om grunnen til at så mange jenter har er forskrudd bilde av egen kropp er fordi jenter som Milla maser om hvor viktig det er at man skal være slank og lekker.

Vel, nå har du jo elegant hoppet over sakens kjerne, nemlig hva som skjer med kroppen etter fødsel. Du som mann er vil neppe kvalifisert til å uttale deg om akkurat den biten er du vel? Nei, tenkte ikke det!

De fleste menn vil ha en lekker kone, og når den største "baby-lykken" er over og hverdagen kommer så kan det blir endel problemer hvis kvinnen ikke klarer å komme ned i matchvekt. Både for hennes egen selvfølelse og tilbakekomsten til det sosiale liv.

Milla

Gjest Anonymous
Skrevet

Vel, nå har du jo elegant hoppet over sakens kjerne, nemlig hva som skjer med kroppen etter fødsel. Du som mann er vil neppe kvalifisert til å uttale deg om akkurat den biten er du vel? Nei, tenkte ikke det!

Tja. Det det er snakk om er jo hvordan kvinnen ser ut, og ikke hvordan det føles. Utseende på kvinner er noe man kan betrakte utenfra. Noe du også sier når du sier de ser rent for jævlig ut etter en fødsel.

For at du skal kunne uttale deg med mer tyngde en meg, bør du vel ha satt barn til verden. Jeg lurer på hvor mange?

De fleste menn vil ha en lekker kone, og når den største "baby-lykken" er over og hverdagen kommer så kan det blir endel problemer hvis kvinnen ikke klarer å komme ned i matchvekt. Både for hennes egen selvfølelse og tilbakekomsten til det sosiale liv.

De fleste menn vil ha en kone, og min kone har så mange flere kvaliteter en sitt utseende at du ville blitt forbauset. Nei hun er ikke stygg, mange mener faktisk at hun er både flott og pen. Om hun er vakker så er vel det bare en bonus, og ikke den kvaliteten ved henne som gjør at jeg vil dele mitt liv med henne.

Det som derimot er ødeleggende for de fleste jenter er maset dere klarer å utsette hverandre for.

Jeg gir meg enda over, og synes synd på den som har eller måtte ende opp med noen med et så forskrudd syn på seg selv som det kan virke som du har.

Selvtillitt kommer av å vite at man er verdt noe. I min verden er det alle de andre kvailitetene som gjør noen verdt noe. Utseende er det eneste du kan være sikker på at vil forfalle. Bare venn deg til tanken Milla. Om noen år kommer tyngdekraften og gjør sitt med deg og. Da hjelper ikke all verdens silicon etterhvert. Da er det de andre kvalitetene som gjør utslaget. Vil noen tilbringe livet sitt med deg eller ikke...........

"Provosert svar fra vordene far...."

Gjest gjest1
Skrevet

Nå har det jo snudd seg litt i hva som ble diskutert, og i det opprinnelige sp.mål.

Først: at en mann uttalte noe så fint om sin kone, synes jeg er bra! For jeg er selv gravid og gruer meg for "følgene" av dette. Min mann er ikke spesielt opptatt av hva dette gjør med kroppen min, men hadde han sagt noe som den mannlige gjesten sier hadde jeg priset meg lykkelig! Får nok spørre han om det i kveld! :D

Så over til det opprinnelige spørsmål: Jeg er som sagt også redd for hvordan jeg vil se ut etterpå, og har derfor spurt lege og jordmor om litt "forebyggende". De sa begge at trening i svangerskapet vil kanskje hjelpe på, slik at man holder helsen vedlike hele tiden. Det vil da også bli lettere etter en fødsel å fortsette trening. Slik at man kan få tibake litt av "normalen"!

Men om dette hjelper vil tiden vise, og dessuten er det ikke sikkert det vil være viktig før det er gått en stund og kreftene begynner å komme tilbake!

Lykke til!

Skrevet

nu hvor denne diskution har vendt lidt så vil jeg sige som skal være mor til nr 4 om nogle dag, at for mig er det vigtig at jeg er glad for min egen krop også efter børne fødsler, jeg blev skilt efter 12 års ægteskab og 3 fødsler og da var det dejligt at kunne smide tøjet overfor en ny kæreste uden at være flov over sin egen krop, jeg føler mig overhovede ikke krops fixert eller ligenden og jeg ligner heller ikke på en model og ønsker nu heller ikke så, men kroppen er nu engang den maskine som holder en sammen og vigtig man passer på den den skal jo holde i mange år og ikke alt kan fixes med nål og tråd :D

jeg ser at alle de gange jeg har født før har vi kun været ganske få kvinder nede til morgen gymmen og undervisning i hvordan man bliver sig selv igen ved nu ikke om norge har de tilbud på hospitalet men det har de haft både i danmark og på island og jeg siger det igen og igen jenter uaset hvor slitte og trætte dere er så gå ned og ta den gymm og undervisning den er guld vært....

ikke bare at man får strammet op mave skinnet man får strammet op bækkenmusklerne mm...

Skrevet

Har ikke barn selv, så jeg er kanskje ikke kvalifisert til å svare men gjør det likevel! (Frekk som få....!)

De fleste av mine venninner så helt normale igjen etter 3 - 6 måneder etter fødselen. Noen har selvsagt enkelte strekkmerker her og der, men ærlig talt må man nesten å ha lupe eller studere veldig nøye for å se dem. Tror kanskje dette problemet er større for de som har fått strekkmerkene, enn de som må se på dem???

(Ikke bli sint nå, det er sikkert enkelte som får veldig stygge strekkmerker, men de jeg har sett er altså bare små røde striper...)

Jeg er av den oppfatning av at kvinnekroppen er skapt for å føde barn (!). Derfor tror jeg de færreste får "ødelagt" kropp etterpå.

En helt annen sak er hvis du har problemer med kroppen før du blir gravid.

Tror det er veldig lurt å ha godt trent muskler i forbindelse med fødsel. I tillegg til at det er lettere å føde (man er mer utholdende) så kommer visstnok fasongen fortere tilbake igjen. Sies det.

Vel, dette var et par uttalelser fra en ku uten kalv. Bruk dem eller forkast dem!

:briller:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...