Carrot Skrevet 18. august 2006 #1 Skrevet 18. august 2006 Jeg er sååååå frustrert akkurat nå - har aldri opplevd at min mann og jeg kommuniserer dårlig egentlig, men vi har en lei tendens den siste tiden på å få et "mønster" i våre diskusjoner om prioriteringer osv.. Han står på den ene siden og jeg på den andre - og så snakker vi greit osv og kommr frem til en felles løsning der begge må gi litt osv osv - men så skjer det som gjør meg så forvirret og frustrert - etter en gitt tid er vi på samme sted som sist vi diskuterte for da har han så "beleilig" for han "glemt" hva vi ble enige om - da er det "helt nytt, og ukjent" for han at vi har hatt den samtalen og blitt enige om en prioritereing osv.. Noen som kjenner problemstillingen som kan komme med fornuftige innspill her før jeg blir sinna av dette? Kjenner frustrasjonen og temperaturen stide mens fornuften og sakeligheten saaakte forsvinner ut av bildet og jeg mister kontrollen over min evne til å føre en god samtale.. Dette er en ukjent følelse for meg og jeg liker det ikke! Takker for alle som har meninger og synspunkter - er menn slik at de beleilig glemmer for å få sin vilje, sitt syn osv? - dette gjelder bolig og løsninger, hvordan gjøres hva og hva prioriteres først osv.. Husets etasjer, hva brukes mest - loft eller kjeller? Leilighet eller ikke? Bygge garasjen nå eller senere? Legge asfalt eller belegningsstein i oppkjørselen? Lage til trær og plen eller beplante med masse bed osv i hagen? bare for å gi dere en følelse med hva vi krasjer på her.. Bagateller? Jadda, men det føles ikke lsik når man står midt oppi det altså... lol
Gjest duo Skrevet 18. august 2006 #2 Skrevet 18. august 2006 Jeg kjenner godt til problemstillingen men har dessverre ingen fornuftige innspill å komme med, er på leit etter dem selv og håper jeg også kan ha nytte av denne tråden. "Åå, nei det kan ikke jeg huske", "Ooog når ble vi enige om det", "det har ikke jeg hørt noe om" - kjente fraser fra mitt familieliv også, helst når vi har inngått kompromisser som han egentlig ikke var enig i. Gode tips?
Titti72 Skrevet 18. august 2006 #3 Skrevet 18. august 2006 Skriv en fremdriftsplan. Enten bare noen enkle punkter eller en mer detaljert beskrivelse.
Gjest Tyr Skrevet 18. august 2006 #4 Skrevet 18. august 2006 Hva med en liste over ting dere har blitt enige om ?
Carrot Skrevet 18. august 2006 Forfatter #5 Skrevet 18. august 2006 (endret) fremdriftsplan ja - har foreslått det men neida, da kommer jeg bare til å "ta han for at vi (han) ikke er ferdig i tide" så det var en dårlig plan sett fra hans ståsted (forøvrig kunne jeg nok være typen til å holde presset oppe da ja for å komme i mål, jeg gjør det med meg selv hele tiden siden det også er en del av kravene i min jobb å måle fremdrift..) jeg er den typen som står på til ting er ferdig, han har tusen ting i ilden samtidig - tror det er en guttegreie forresten...? Og liste over enigheter sier du? hmm - tja, det skal jeg foreslå når vi har blitt enige - men jeg vet ikke om han er så giret på å skrive ned noe som kan "brukes mot han" som han sier... Men et godt råd, takker :-) Flere mottas med takk... Endret 18. august 2006 av Carrot
Gjest Tyr Skrevet 18. august 2006 #6 Skrevet 18. august 2006 Carrot er du min samboer ? *har også tusen jern i ilden*
tuji Skrevet 18. august 2006 #7 Skrevet 18. august 2006 Kjenner igjen dette. Vi har snakket utallige ganger om at nå skal det være slutt på å slenge fra seg ting overalt, vi skal sette oppvasken rett inn i maskina, rydde opp med en gang etter måltider, vaske klær før det renner over osv. Enda mindre detaljer enn det dere er uenige om, men detaljer er også viktige! Gang på gang ender vi opp i samme tralten. Hva skal man si for at det skal skje noe, uten å virke masete? Det lurer jeg også på.
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2006 #8 Skrevet 18. august 2006 Husets etasjer, hva brukes mest - loft eller kjeller? Helt avhengige av hvilke rom som er der. Er det like rom, så foretrekker mange loft pga mer lys og følelse av mer luft fordi man har kontakt med utemiljøet gjennom vinduene. Leilighet eller ikke? Nei, ikke leilighet - flyttet til enebolig for å ikke ha ukjente i samme hus. Bygge garasjen nå eller senere? Kommer helt an på økonomi. Alt som er gjort er gjort, og en garasje er kjekt å ha. Legge asfalt eller belegningsstein i oppkjørselen? Belegningsstein. Belgeningsstein er enkel å fikse på hvis det blir forkyvinger iforbindelse med telehiv. Asfalt sprekker ved telehiv og blir langt fra pen. Asfalt får også huller etterhvert, og det blir alt annet enn pent hvis de skal fikses på. Lage til trær og plen eller beplante med masse bed osv i hagen? Trær, plen og krukker. Masse bed blir bare rotete, og gjør at gressklippingen tar mye lenger tid. Blir også mye lukejobb med bed, hvis man da ikke har i barkduk og bark. Da var de problemene løst. Har dere flere?
Gjest Fruktfat Skrevet 18. august 2006 #9 Skrevet 18. august 2006 er menn slik at de beleilig glemmer for å få sin vilje, sitt syn osv? - dette gjelder bolig og løsninger, hvordan gjøres hva og hva prioriteres først osv.. Husets etasjer, hva brukes mest - loft eller kjeller? Leilighet eller ikke? Bygge garasjen nå eller senere? Legge asfalt eller belegningsstein i oppkjørselen? Lage til trær og plen eller beplante med masse bed osv i hagen? bare for å gi dere en følelse med hva vi krasjer på her.. Bagateller? Jadda, men det føles ikke lsik når man står midt oppi det altså... lol ← ja, jeg tror mange menn er sånn. så du kongen av queens for en stund siden? der tok de opp kranglene og skrev de ut. kanskje det er noe? så har man det svart på hvitt hva man ble enige om, mener jeg.
Gjest Kane Skrevet 19. august 2006 #10 Skrevet 19. august 2006 Hvem har vært å hørt på våre krangler og lagt dem ut her?? Hvem sier jeg?? Hvem er du?? Joda, jeg kjenner meg så absolutt igjen her altså.. Og det værste er at det bare blir verre og verre Jeg lurer på om det ikke er sånn ho de aller aller fleste faktisk, at kommunikasjonen fungerer enklere med alle du ikke er følelsesmessig sterkt knyttet til, som du ser daglig og forholder deg til hele tiden... Det som jeg undrer meg over er at "alle andre" selvsagt er enig med meg og alikevel sier han at de også er enig med ham... Jeg blir gal og spaltet av hele greiene - det er ikke helt bra for min psykiske helse tror jeg...
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2006 #11 Skrevet 20. august 2006 Kjenner meg igjen. Høres sikkert litt ufølsomt ut, men jeg har slutta å ta ansvar for ting som han egentlig skulle gjort eller skal gjøre av det vi har blitt enig om. Ting blir altså liggende, og han må ta det selv, både rydding og forberedelser. Sier oftere nei enn ja når han spør om hjelp eller at jeg skal gjøre noe han har lovet og glemt, og bryr meg ikke med å huske ting som er hans ansvar. Har han glemt noe, passer jeg ikke på at han husker det osv. Vi har noen regler også, blant annet annenhver uke å vaske skittentøy. Det virker etter en stund, ta tida til hjelp - både for meg og han. Ikke så mange diskusjoner, jeg sliter meg ikke ut ved å være "mora" hans, og han blir bedre i å ta sitt ansvar
Carrot Skrevet 21. august 2006 Forfatter #12 Skrevet 21. august 2006 Da var de problemene løst. Har dere flere? ← men jeg klarer også løse alle saker som kommer opp - problemet er at han ikke alltid er enig i mine løsninger - og når vi så har diskutert litt (MYE) og funnet en felles enighet går det en gitt tid så har han "glemt" dette og er tilbake på "sin" løsning og alt annet er "fullstendig ukjent" for ham...
Carrot Skrevet 21. august 2006 Forfatter #13 Skrevet 21. august 2006 Carrot er du min samboer ? *har også tusen jern i ilden* ← Er du høy og mørk med en flott personlighet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå