Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 18. august 2006 #1 Skrevet 18. august 2006 jeg er ikke sikker men trur jeg har vannskade. kjøpte meg hus for et år siden.Merket det for ca. en måned siden men jeg å min sambo trudde vi ikke hadde det.vi skjekket å kom til den konklusjonen at vi ikke hadde.men i går jeg så mente jeg at det er vannskade igjen. grunnen er at vi har fliser på bade å dørtestokken er ikke flislagt så under dørkanten ser vi isolasjonen.(gul plastikk som er stivt..)vi har bobble badekar og dusj.Noen ganger etter at vi har dusjet er det bløtt atmed karmen inni isolasjonen.min sambo mener det har rånne fra dusjen( i og med at dusjen er rett atmed) når vi bader er det ingenting som skjer.men jeg mener at det er bare når vi dusjer.det er ikke mye vann.. men vi skal skjekke igjen.når du går fra badet mitt går du rett fram inn til en gang å deretter inn til en åpen løsning til kjøkkene.Jeg har skifer stein på gulvet. -men hvordan går jeg fram vist det er vannskade?de må i tilfelle sikkert slå opp gulvet på gangen og på bade.hvor mye er det i egenkapitalen? å vi har jo bare et do, blir jo stor styr dette da...i tilfelle.. Men går det ann å ringe å si at man trur man har vannskade?Eller hvordan gjør man dette?
Gjest Minimi Skrevet 19. august 2006 #2 Skrevet 19. august 2006 få tak i en mann med fuktmåler... vet ikke hva disse mennene heter
Gjest Minimi Skrevet 19. august 2006 #4 Skrevet 19. august 2006 det er takstmenn di heter ja har hørt om et likt tilfelle der egenkapitalen var 6000 ca. men det har kanskje noe å si på hvordan forsikringen er... :klø:
Lib Skrevet 19. august 2006 #5 Skrevet 19. august 2006 Få tak i en takstmann, han har fuktmåler. Ellers kan du også få en rørlegger til å komme på befaring, det gjorde vi. Om forrige eier av huset har eierskifteforsikring,er det mulig at den dekker reparasjon av badet. Vi oppdaget vannskade ca 6 mnd etter vi kjøpte leilighet, og etter endeløse runder med forsikringsselskapet, fikk vi dekket total renovering gjennom eierskifteforsikringen. Men hvis du velger å gå til det skrittet å kreve det dekket på denne måten, skal du være klar over at forsikringsselskapet ikke akkurat står klare for å dele ut penger til deg. Det var et helvete med brev frem og tilbake, befaringer av ulike personer, takstering, krangling, og litt advokathjelp. Men vi fikk det tilslutt som vi ville. En annen hake var å bo i 3 uker uten toalett og dusj og bad i en 45 kvadrat stor leilighet med supertynt,fint flisestøv OVER alt.. Men når vi ser tilbake på det nå, var det absolutt verdt det. Vi har et mye finere bad som vi har innredet etter vår smak, som er laget etter alle forskrifter, og som har fått leiligheten til å stige betydelig i verdi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå